Morgan Plus 8 oslaví 50 let speciální edicí. Už v Ženevě!

Legendární Plus 8 od Morgan Motor Company dostane speciální limitovanou edici. Britská automobilka se tak rozhodla oslavit 50.výročí oblíbeného modelu.

Morgan Motor Company připravuje speciální limitovanou edici. Ta vznikne na oslavu 50. výročí modelu Plus 8. Fanoušci britské značky se můžou těšit na premiéru během březnového autosalonu v Ženevě.

Sportovní vůz Morgan Plus 8 byl poprvé představen v roce 1968 během Earls Court Motor Show. Mezi fanoušky automobilky je hluboce spojen s Petrem Morganem, který se postaral o design. Pod kapotou vůz ukrýval motor Rover V8, který spolupracoval převodovku Moss. 

Rozlučka s moderní klasikou: Morgan Aero dostal limitovanou edici GT

Rozlučka s moderní klasikou: Morgan Aero dostal limitovanou edici GT

Díky velké oblibě se vyráběl dlouhých 36 let až do roku 2004. Za tu dobu se stihlo vyrobit kolem 6.000 kusů. Stal se tak z něj jeden z nejoblíbenějších vozů společnosti Morgan. 

Příběh modelu Plus 8 pokračoval v roce 2012 s novým motorem a lehkým hliníkovým podvozkem. O pohon se postaral osmiválec BMW o objemu 4,8 litru a výkonu 270 kW. O dva roky později automobilka oznámila příchod limitované edice 60 kusů s označením Plus 8 Speedster.

Při příležitosti 50.výročí oblíbeného modelu chce Morgan Motor Company opět potěšit skalné příznivce. V Ženevě to prý bude naposledy, kdy uvidíme pod kapotou zmíněný osmiválec od BMW. S jeho pomocí je při hmotnosti 1.100 kg roadster schopný zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 250 km/h. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků