Tradiční britská automobilka  Morgan  odhaluje okruhově zaměřený model Plus 8 GTR, který se oficiálně stává nejrychlejším vozem v její historii.  Zdroj: Morgan

Tradiční britská automobilka Morgan odhaluje okruhově zaměřený model Plus 8 GTR, který se oficiálně stává nejrychlejším vozem v její historii.  | Zdroj: Morgan

První z pouhých devíti plánovaných kusů je pokrytý modrým lakem Yas Marina Blue z palety značky BMW, od které si Morgan bere motory a převodovky. Všech osm zbylých kusů se již vyrábí a pět jich popluje mimo Anglii. Zdroj: Morgan

První z pouhých devíti plánovaných kusů je pokrytý modrým lakem Yas Marina Blue z palety značky BMW, od které si Morgan bere motory a převodovky. Všech osm zbylých kusů se již vyrábí a pět jich popluje mimo Anglii. | Zdroj: Morgan

Morgan dělá věci postaru. Pod kapotou GTR je starý atmosféricky plněný motor N62 v nejvyšší kubatuře 4,8 litru, který se používal v BMW X5 4.8i, BMW 750i, ale najdete ho i ve vozech  Wiesmann .  Zdroj: Morgan

Morgan dělá věci postaru. Pod kapotou GTR je starý atmosféricky plněný motor N62 v nejvyšší kubatuře 4,8 litru, který se používal v BMW X5 4.8i, BMW 750i, ale najdete ho i ve vozech Wiesmann.  | Zdroj: Morgan

Morgan jej již taky nějakou dobu používá, ale nyní se se softwarovou úpravou a novými výfuky dostal až na 375 koní. Zdroj: Morgan

Morgan jej již taky nějakou dobu používá, ale nyní se se softwarovou úpravou a novými výfuky dostal až na 375 koní. | Zdroj: Morgan

Motor je spárovaný s 8stupňovou automatickou převodovkou ZF, ale na přání byla k mání i 6stupňová manuální převodovka. Bohužel se výrobce nepochlubil dynamickými parametry. Zdroj: Morgan

Motor je spárovaný s 8stupňovou automatickou převodovkou ZF, ale na přání byla k mání i 6stupňová manuální převodovka. Bohužel se výrobce nepochlubil dynamickými parametry. | Zdroj: Morgan

Model Aero SuperSports ale zvládne stovku za 4,5 sekundy a dosáhne až 273 km/h. GTR bude o trochu rychlejší. Zdroj: Morgan

Model Aero SuperSports ale zvládne stovku za 4,5 sekundy a dosáhne až 273 km/h. GTR bude o trochu rychlejší. | Zdroj: Morgan

Designově si GTR bere inspiraci ze závoďáku Big Blue, který na okruzích řádil v 90. letech ve světle modré barvě s kontrastními bílými koly. GTR přidává černou masku a další doplňky. Zdroj: Morgan

Designově si GTR bere inspiraci ze závoďáku Big Blue, který na okruzích řádil v 90. letech ve světle modré barvě s kontrastními bílými koly. GTR přidává černou masku a další doplňky. | Zdroj: Morgan

Cena zveřejnila nebyla, znají ji majitelé, kteří si právě teď vybírají barvu kůže poutka na dveřích. Zdroj: Morgan

Cena zveřejnila nebyla, znají ji majitelé, kteří si právě teď vybírají barvu kůže poutka na dveřích. | Zdroj: Morgan

 Zdroj: Morgan

| Zdroj: Morgan

 Zdroj: Morgan

| Zdroj: Morgan

 Zdroj: Morgan

| Zdroj: Morgan

 Zdroj: Morgan

| Zdroj: Morgan

 Zdroj: Morgan

| Zdroj: Morgan

 Zdroj: Morgan

| Zdroj: Morgan

První z pouhých devíti plánovaných kusů je pokrytý modrým lakem Yas Marina Blue z palety značky BMW, od které si Morgan bere motory a převodovky. Všech osm zbylých kusů se již vyrábí a pět jich popluje mimo Anglii. Zdroj: Morgan
Morgan dělá věci postaru. Pod kapotou GTR je starý atmosféricky plněný motor N62 v nejvyšší kubatuře 4,8 litru, který se používal v BMW X5 4.8i, BMW 750i, ale najdete ho i ve vozech  Wiesmann .  Zdroj: Morgan
Morgan jej již taky nějakou dobu používá, ale nyní se se softwarovou úpravou a novými výfuky dostal až na 375 koní. Zdroj: Morgan
Motor je spárovaný s 8stupňovou automatickou převodovkou ZF, ale na přání byla k mání i 6stupňová manuální převodovka. Bohužel se výrobce nepochlubil dynamickými parametry. Zdroj: Morgan
14
Fotogalerie

Morgan Plus 8 GTR oficiálně: Obří motor z prvního BMW X5 má ve světě pořád své místo

Automobil inspirovaný motorsportem, s motorem ze starého SUV. Píše se vůbec rok 2021?

Tradiční britská automobilka Morgan odhaluje okruhově zaměřený model Plus 8 GTR, který se stává nejrychlejším vozem v její historii. První z pouhých devíti plánovaných kusů je pokrytý modrým lakem Yas Marina Blue z palety značky BMW, od které si Morgan bere motory a převodovky. Všech osm zbylých kusů se již vyrábí a pět jich popluje mimo Anglii.

Morgan dělá věci postaru. Pod kapotou GTR je starý atmosféricky plněný motor N62 v nejvyšší kubatuře 4,8 litru, který se používal v BMW X5 4.8i, BMW 750i, ale najdete ho i ve vozech Wiesmann. Morgan ho už taky nějakou dobu používá, ale nyní se se softwarovou úpravou a novými výfuky dostal až na 375 koní.

Motor je spárovaný s 8stupňovou automatickou převodovkou ZF, ale na přání byla k mání i 6stupňová manuální převodovka. Bohužel se výrobce nepochlubil dynamickými parametry. Model Aero SuperSports ale zvládne stovku za 4,5 sekundy a dosáhne až 273 km/h. GTR bude o trochu rychlejší.

Designově si GTR bere inspiraci ze závoďáku Big Blue, který na okruzích řádil v 90. letech ve světle modré barvě s kontrastními bílými koly. GTR přidává černou masku a další doplňky. Cena zveřejnila nebyla, znají ji majitelé, kteří si právě teď vybírají barvu kůže poutka na dveřích.

Morgan

Morgan Motor Company je britská rodinná automobilka. V jejím vedení je nyní vnuk zakladatele H. F. S. Morgana.

Morgan je typický ruční výrobou, poměrně dlouhými čekacími lhůtami a také tradičním retro-vzhledem svých vozů.

Morgan 3 Wheeler • Morgan Plus 4 • Morgan Plus 6 • Morgan Plus 8

Doporučujeme

Články odjinud