Morgan LifeCar: ekologická retrostudie

I ultraklasický Morgan chce zřejmě držet krok s dobou, ve které zavládlo „ekologické šílenství“. Jednou z cest je koncept LifeCar.

Hned na začátek je třeba zmínit, že studie s názvem LifeCar nepatří mezi nejnovější. První skici byly představeny již v říjnu 2006, kdy výrobce avizoval vývoj vozu, o jehož pohon se budou starat vodíkové palivové články. Morgan LifeCar disponoval čtyřmi malými motory, přičemž každý z nich byl umístněn v jednom z kol. Už v té době nechyběly technologie jako regenerativní brzdy nebo systém, který zvládl nabíjet baterie za jízdy. Predproduční verze vozu počítala s výkonem přibližně 24 kW byla odvozen od modelu Aero 8.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vraťme se však do současnosti. Nyní automobilka Morgan ohlásila znovupředstavení této studie na ženevském autosalonu. Tam ukáže koncept, jenž byl vyvíjen za podpory různých společností a jehož vývoj trval téměř tři roky, přičemž si vyžádal přibližně 3 miliony dolarů (cca. 53 000 000 Kč). Cílem automobilky bylo demonstrovat, že vůz s téměř nulovými emisemi dokáže být rovněž elegantní a zábavný. Veřejnosti chce dokázat, že alternativních zdrojů pohonu se nemusí obávat.

Co se týče samotného konceptu, kompletními změnami prošel zevnějšek vozu. Ten se nyní i při malé dávce představivosti podobá svým soukmenovcům. Nebyl by to Morgan, kdyby mu chyběla kruhová přední a zadní světla, oblé tvary a sportovní retro vzhled. Modifikací se dočkaly i některé zmíněné technologie, zde se ovšem nic zásadního nezměnilo. Díky speciálním vodíkovým článkům a technologii regenerativního brzdění se nyní celkový dojezd vozu pohybuje kolem 450 km.
 
Automobilka o případné sériové výrobě zatím mlčí, důležité ovšem bude, jak tuto studii přijme široká veřejnost. O výrobě vozu, který v sobě spojuje sportovní eleganci a ekologičnost a který se navíc pyšní značkou Morgan, by byla škoda neuvažovat. I kdyby se však Morgan LifeCar na pásy výrobních linek nakonec dostal, určitě se nebude jednat o masovku.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan LifeCar Concept 2008
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků