Morgan LifeCar: ekologická retrostudie

I ultraklasický Morgan chce zřejmě držet krok s dobou, ve které zavládlo „ekologické šílenství“. Jednou z cest je koncept LifeCar.

Hned na začátek je třeba zmínit, že studie s názvem LifeCar nepatří mezi nejnovější. První skici byly představeny již v říjnu 2006, kdy výrobce avizoval vývoj vozu, o jehož pohon se budou starat vodíkové palivové články. Morgan LifeCar disponoval čtyřmi malými motory, přičemž každý z nich byl umístněn v jednom z kol. Už v té době nechyběly technologie jako regenerativní brzdy nebo systém, který zvládl nabíjet baterie za jízdy. Predproduční verze vozu počítala s výkonem přibližně 24 kW byla odvozen od modelu Aero 8.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vraťme se však do současnosti. Nyní automobilka Morgan ohlásila znovupředstavení této studie na ženevském autosalonu. Tam ukáže koncept, jenž byl vyvíjen za podpory různých společností a jehož vývoj trval téměř tři roky, přičemž si vyžádal přibližně 3 miliony dolarů (cca. 53 000 000 Kč). Cílem automobilky bylo demonstrovat, že vůz s téměř nulovými emisemi dokáže být rovněž elegantní a zábavný. Veřejnosti chce dokázat, že alternativních zdrojů pohonu se nemusí obávat.

Co se týče samotného konceptu, kompletními změnami prošel zevnějšek vozu. Ten se nyní i při malé dávce představivosti podobá svým soukmenovcům. Nebyl by to Morgan, kdyby mu chyběla kruhová přední a zadní světla, oblé tvary a sportovní retro vzhled. Modifikací se dočkaly i některé zmíněné technologie, zde se ovšem nic zásadního nezměnilo. Díky speciálním vodíkovým článkům a technologii regenerativního brzdění se nyní celkový dojezd vozu pohybuje kolem 450 km.
 
Automobilka o případné sériové výrobě zatím mlčí, důležité ovšem bude, jak tuto studii přijme široká veřejnost. O výrobě vozu, který v sobě spojuje sportovní eleganci a ekologičnost a který se navíc pyšní značkou Morgan, by byla škoda neuvažovat. I kdyby se však Morgan LifeCar na pásy výrobních linek nakonec dostal, určitě se nebude jednat o masovku.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan LifeCar Concept 2008
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků