Morgan LifeCar: ekologická retrostudie

I ultraklasický Morgan chce zřejmě držet krok s dobou, ve které zavládlo „ekologické šílenství“. Jednou z cest je koncept LifeCar.

Hned na začátek je třeba zmínit, že studie s názvem LifeCar nepatří mezi nejnovější. První skici byly představeny již v říjnu 2006, kdy výrobce avizoval vývoj vozu, o jehož pohon se budou starat vodíkové palivové články. Morgan LifeCar disponoval čtyřmi malými motory, přičemž každý z nich byl umístněn v jednom z kol. Už v té době nechyběly technologie jako regenerativní brzdy nebo systém, který zvládl nabíjet baterie za jízdy. Predproduční verze vozu počítala s výkonem přibližně 24 kW byla odvozen od modelu Aero 8.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vraťme se však do současnosti. Nyní automobilka Morgan ohlásila znovupředstavení této studie na ženevském autosalonu. Tam ukáže koncept, jenž byl vyvíjen za podpory různých společností a jehož vývoj trval téměř tři roky, přičemž si vyžádal přibližně 3 miliony dolarů (cca. 53 000 000 Kč). Cílem automobilky bylo demonstrovat, že vůz s téměř nulovými emisemi dokáže být rovněž elegantní a zábavný. Veřejnosti chce dokázat, že alternativních zdrojů pohonu se nemusí obávat.

Co se týče samotného konceptu, kompletními změnami prošel zevnějšek vozu. Ten se nyní i při malé dávce představivosti podobá svým soukmenovcům. Nebyl by to Morgan, kdyby mu chyběla kruhová přední a zadní světla, oblé tvary a sportovní retro vzhled. Modifikací se dočkaly i některé zmíněné technologie, zde se ovšem nic zásadního nezměnilo. Díky speciálním vodíkovým článkům a technologii regenerativního brzdění se nyní celkový dojezd vozu pohybuje kolem 450 km.
 
Automobilka o případné sériové výrobě zatím mlčí, důležité ovšem bude, jak tuto studii přijme široká veřejnost. O výrobě vozu, který v sobě spojuje sportovní eleganci a ekologičnost a který se navíc pyšní značkou Morgan, by byla škoda neuvažovat. I kdyby se však Morgan LifeCar na pásy výrobních linek nakonec dostal, určitě se nebude jednat o masovku.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan LifeCar Concept 2008
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků