Morgan EvaGT: hliníkový retro cesťák odhalen

Morgan stvořil zcela nový model EvaGT. Nabídne zajímavý retro vzhled, výbornou kombinaci výkonu a hmotnosti i místo pro čtyři.

Morgan nám zatím ukázal jen počítačové malůvky svého nejnovějšího výtvoru, nejde však o žádný sen či dobrý plán. Novinka jménem EvaGT je skutečným modelem, který se bude vyrábět, dokonce si jej již nyní můžete objednat. Ale nepředbíhejme a podívejme se na vůz pěkně popořádku.

Jde o sportovní kupé velmi klasických tvarů, které je podle Morganu určeno pro „mladé rodiny s dětmi”. Zní to jako věta z programu sociálních demokratů, ale spíše než snaha zalíbit se masám či získat na vůz nějakou tu evropskou dotaci stojí za touto proklamací vnitřní uspořádání vozu 2+2, které vyhoví nejvýše dvěma dospělým a dvěma dětem. Design zůstává veskrze „morganovský”, tedy zabarikádovaný kdesi v hluboké minulosti. Na první pohled připomene nejvíce slavné BMW 328 ze třicátých let, maska chladiče pak zřetelně evokuje Bugatti.

Přes svůj klasický zevnějšek je ale EvaGT velmi moderním vozem. Karoserie je kompletně vyrobena z hliníku, což vozu dodává relativně nízkou hmotnost ve výše 1 250 kilogramů, přitom má ale plně vyhovovat evropským i americkým bezpečnostním předpisům. O pohon vozu se stará technika BMW, v tomto případě přeplňovaný třílitrový šestiválec známý z modelů s označením 35i. Výkon obvyklých 225 kW neboli 306 koní se dále k zadní ose posouvá přes šestistupňovou automatickou, nebo manuální převodovku.

S touto výbavou zrychluje „Evička” na stovku za 4,5 sekundy a rozparádí se až k 273 km/h. Kombinovaná průměrná spotřeba paliva má přitom činit 7 litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy.

Pokud vás tento vůz zaujal, můžete si jej spolu se složením zálohy ve výši 5 000 liber již nyní objednat. Jeho cena není známa, automobilka pouze slibuje konkurenceschopnou cifru v rámci třídy podobných vozů, zato bylo dáno ve známost, že se první zákazníci vozu dočkají na začátku roku 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan EvaGT
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků