Morgan EvaGT: hliníkový retro cesťák odhalen

Morgan stvořil zcela nový model EvaGT. Nabídne zajímavý retro vzhled, výbornou kombinaci výkonu a hmotnosti i místo pro čtyři.

Morgan nám zatím ukázal jen počítačové malůvky svého nejnovějšího výtvoru, nejde však o žádný sen či dobrý plán. Novinka jménem EvaGT je skutečným modelem, který se bude vyrábět, dokonce si jej již nyní můžete objednat. Ale nepředbíhejme a podívejme se na vůz pěkně popořádku.

Jde o sportovní kupé velmi klasických tvarů, které je podle Morganu určeno pro „mladé rodiny s dětmi”. Zní to jako věta z programu sociálních demokratů, ale spíše než snaha zalíbit se masám či získat na vůz nějakou tu evropskou dotaci stojí za touto proklamací vnitřní uspořádání vozu 2+2, které vyhoví nejvýše dvěma dospělým a dvěma dětem. Design zůstává veskrze „morganovský”, tedy zabarikádovaný kdesi v hluboké minulosti. Na první pohled připomene nejvíce slavné BMW 328 ze třicátých let, maska chladiče pak zřetelně evokuje Bugatti.

Přes svůj klasický zevnějšek je ale EvaGT velmi moderním vozem. Karoserie je kompletně vyrobena z hliníku, což vozu dodává relativně nízkou hmotnost ve výše 1 250 kilogramů, přitom má ale plně vyhovovat evropským i americkým bezpečnostním předpisům. O pohon vozu se stará technika BMW, v tomto případě přeplňovaný třílitrový šestiválec známý z modelů s označením 35i. Výkon obvyklých 225 kW neboli 306 koní se dále k zadní ose posouvá přes šestistupňovou automatickou, nebo manuální převodovku.

S touto výbavou zrychluje „Evička” na stovku za 4,5 sekundy a rozparádí se až k 273 km/h. Kombinovaná průměrná spotřeba paliva má přitom činit 7 litrů benzinu na 100 kilometrů jízdy.

Pokud vás tento vůz zaujal, můžete si jej spolu se složením zálohy ve výši 5 000 liber již nyní objednat. Jeho cena není známa, automobilka pouze slibuje konkurenceschopnou cifru v rámci třídy podobných vozů, zato bylo dáno ve známost, že se první zákazníci vozu dočkají na začátku roku 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Morgan EvaGT
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků