Morgan Aeromax: retro kupé nejen pro švýcarské bankéře

Princ Eric I. Sturdza je prezidentem Banque Baring Brothers Suisse, ale mimo svoji práci je i velkým milovníkem retro vozů anglické automobilky Morgan. Princ by rád jezdil do práce s vozem Morgan, ale otevřená verze Aero 8 GT není pro něj adekvátní a důstojné auto. Vedení automobilky však neváhalo a po oslovení tímto významným zákazníkem okamžitě odsouhlasilo a zahájilo výrobu jedinečného touringu s názvem Morgan Aeromax.

Podvozek Aeromaxu je převzat ze zmiňovaného kabrioletu Aero 8, velmi podobná je i příď vozu, kde nalezneme typické prvky automobilky Morgan: velké a klenuté blatníky protahující se až k zadní nápravě, světlomety natočené směrem ke středu auta, přední masku s chromovanou mřížkou aj. Vůz má ale novou kabinu, pevnou střechu a přepracovanou záď s úložným prostorem.

Pod dlouhou přední kapotou pracuje známý benzínový motor od automobilky BMW: 4.4 l, V8, který disponuje výkonem 245 kW (333 k) a maximálním točivým momentem 450 Nm. K základní výbavě patří obložení z jasanového dřeva, kožené, ručně šité čalounění, ABS, airbagy pro řidiče i spolujezdce, klimatizace, tempomat a kontrola tlaku v pneumatikách.

Princ Eric I. si může svůj nový vůz prohlédnout na autosalónu v Ženevě, kde byl Morgan Aeromax představen veřejnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků