Morgan Aeromax: retro kupé nejen pro švýcarské bankéře

Princ Eric I. Sturdza je prezidentem Banque Baring Brothers Suisse, ale mimo svoji práci je i velkým milovníkem retro vozů anglické automobilky Morgan. Princ by rád jezdil do práce s vozem Morgan, ale otevřená verze Aero 8 GT není pro něj adekvátní a důstojné auto. Vedení automobilky však neváhalo a po oslovení tímto významným zákazníkem okamžitě odsouhlasilo a zahájilo výrobu jedinečného touringu s názvem Morgan Aeromax.

Podvozek Aeromaxu je převzat ze zmiňovaného kabrioletu Aero 8, velmi podobná je i příď vozu, kde nalezneme typické prvky automobilky Morgan: velké a klenuté blatníky protahující se až k zadní nápravě, světlomety natočené směrem ke středu auta, přední masku s chromovanou mřížkou aj. Vůz má ale novou kabinu, pevnou střechu a přepracovanou záď s úložným prostorem.

Pod dlouhou přední kapotou pracuje známý benzínový motor od automobilky BMW: 4.4 l, V8, který disponuje výkonem 245 kW (333 k) a maximálním točivým momentem 450 Nm. K základní výbavě patří obložení z jasanového dřeva, kožené, ručně šité čalounění, ABS, airbagy pro řidiče i spolujezdce, klimatizace, tempomat a kontrola tlaku v pneumatikách.

Princ Eric I. si může svůj nový vůz prohlédnout na autosalónu v Ženevě, kde byl Morgan Aeromax představen veřejnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků