Morgan 4/4 v jubilejní edici k 75. výročí

Legendární otevřený roadster Morgan 4/4 ve výrobě nastoupil do takřka neuvěřitelné 75. sezóny. Připravena je speciální série.

Zastaralý, nebo klasický? To je dilema, jež se člověku v konfrontaci s podobným strojem dere na mysl. Pravdou je, že za tři čtvrtě století se technologie výroby a vzhled Moranu 4/4 změnil pouze minimálně, nicméně z řady předností, včetně lehké konstrukce a potěšení z jízdy ve zcela otevřeném voze, by si dnes mohly velkosériové automobilky brát příklad.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Morgan 4/4 75th Anniversary Edition

Výroční série automobilky Morgan se jmenuje Morgan 4/4 75th Anniversary Edition a k mání bude výhradně v barevných odstínech Sport Black, Sport Red a Old English White. Zvenčí se má od standardních verzí odlišovat hlavně leštěnými klikami a kryty kulatých zpětných zrcátek, černě lakovanými patnáctipalcovými drátovými ráfky a matově černými dekoračními pásy po obou stranách kapoty nesoucími nápisy 4/4 75.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že značka Morgan v roce 2009 oslavila již své sté narozeniny. Nová edice 75th vychází ze základního a relativně nízkou pohotovostní hmotností vynikajícího modelu Morgan 4/4, pod jehož přední kapotou se nachází výkonnější pohonná jednotka z verze Plus 4.

Řeč je o zážehovém čtyřválcovém dvoulitru s atmosférickým plněním, výkonem 147 koní (108 kW) a točivým momentem 187 Nm. V kombinaci s pohotovostní hmotností 920 kg vůz dosáhne rychlosti 189 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 7,2 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Modifikován byl také interiér nové výroční edice. Palubní deska z leštěného jasanového dřeva, volant Moto s dřevěným věncem a čalounění sedadel prvotřídní černou kůží, perforovanou na středech opěráků a sedáků, to pochopitelně nebude zadarmo. A taky že ne. Morgan 4/4 ze série 75th Anniversary Edition může být váš za ceny začínající v přepočtu na částce 1 190 000 Kč.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků