Morgan 4/4 v jubilejní edici k 75. výročí

Legendární otevřený roadster Morgan 4/4 ve výrobě nastoupil do takřka neuvěřitelné 75. sezóny. Připravena je speciální série.

Zastaralý, nebo klasický? To je dilema, jež se člověku v konfrontaci s podobným strojem dere na mysl. Pravdou je, že za tři čtvrtě století se technologie výroby a vzhled Moranu 4/4 změnil pouze minimálně, nicméně z řady předností, včetně lehké konstrukce a potěšení z jízdy ve zcela otevřeném voze, by si dnes mohly velkosériové automobilky brát příklad.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Morgan 4/4 75th Anniversary Edition

Výroční série automobilky Morgan se jmenuje Morgan 4/4 75th Anniversary Edition a k mání bude výhradně v barevných odstínech Sport Black, Sport Red a Old English White. Zvenčí se má od standardních verzí odlišovat hlavně leštěnými klikami a kryty kulatých zpětných zrcátek, černě lakovanými patnáctipalcovými drátovými ráfky a matově černými dekoračními pásy po obou stranách kapoty nesoucími nápisy 4/4 75.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Připomeňme, že značka Morgan v roce 2009 oslavila již své sté narozeniny. Nová edice 75th vychází ze základního a relativně nízkou pohotovostní hmotností vynikajícího modelu Morgan 4/4, pod jehož přední kapotou se nachází výkonnější pohonná jednotka z verze Plus 4.

Řeč je o zážehovém čtyřválcovém dvoulitru s atmosférickým plněním, výkonem 147 koní (108 kW) a točivým momentem 187 Nm. V kombinaci s pohotovostní hmotností 920 kg vůz dosáhne rychlosti 189 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlí za 7,2 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Modifikován byl také interiér nové výroční edice. Palubní deska z leštěného jasanového dřeva, volant Moto s dřevěným věncem a čalounění sedadel prvotřídní černou kůží, perforovanou na středech opěráků a sedáků, to pochopitelně nebude zadarmo. A taky že ne. Morgan 4/4 ze série 75th Anniversary Edition může být váš za ceny začínající v přepočtu na částce 1 190 000 Kč.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků