Moravští hasiči vyvinuli vozíky pro hořící elektromobily. Jde o evropský unikát

14 komentářů

djv
12. června • 21:35

Podobné vozíky sme mali v klampiarskej dielni pred 15 rokmi. 4ks zvládli auto do 20 ton. Stačilo ich nacvaknúť okolo kolesá a "nafúkať" , čo sme niekedy robili prenosným kompresorom keď nedočiahla hadica z haly. Takže v prípade otehotnenia by auto proste sadlo na kolesá.
Premakanejšie vozíky má odťahovka, ktorá zadnú nápravu dá na vozíky. Prednú na T-kozolu traku a odtiahne ho ako príves. Často tento odťah vidieť v amerických filmoch.

djv
12. června • 21:38

Asi nikdy nepochopím ako funguje Google oprava pravopisu. "Vzplannie' nahradila slovom "otehotnie'...

Kuk Vykuk
1. června • 18:32

Na spalováky to použít nepude, protože ty hořej tak rychle že než ho hasiči vyheverujou a nasaděj vozejky tak stejně shoří na padrť. :-P:-DB-]
Mimochodem spalovací popelnice hořej 11x častějc než spalováky a příčinou je většinou závada elektroinstalce. Čekající benzínové výpary, zaolejované motory a benzínová nádrž jsou pak pro oheň už jen velmi vítaná potrava k naší malé radosti. :-(Jinak vozejky za manipulaci s auty maj v každým autosalonu nebo servisu už dávno a dokonce jdou použít i bez heveru a použivají se v automobilkách už přes 100 let. Koukám že zas někdo objevil Ameriku. ;-) Jinak vítám každé vylepšení a jsem rád za práci hasičů.

gustav
8. června • 9:32

no jo ty moravaci ale co se stane kdyz auto hori, tem popruhum se plameny nevyhnou a pozarnici bez problemu je preci namontuji.A jak je patrne z obrazku po namontovani a pri stehovani (horiciho auta z kopecka je to zhavy podvozek nema zadnou brzdu tak co vy nato ??????

kolkyno
1. června • 12:54

nic prevratne len vylepsene uz vymyslene. v kazdom pripade palec hore. ale radsej by som videl video ako takto nakladaju horiaci napr. Rimac a su v pohode okolo neho a vytahuju ho z garaze z -2 suterenu. Ale urcite je to vhodny zlepsovak ako nic a len plna huba reci... I tak by vyrobcovia baterii mali pri ich vyrobe mysliet/ vymysliet system s nejakou chemikaliou ktora by horenie baterii zastavila hned ako by doslo k ich vznieteniu pripadne tleniu. Nie som chemik, to necham na inych, v kazdom pripade dam si to patentovat :-D

Kuk Vykuk
1. června • 18:37

A kdy vymyslej samozhášivý systém pro spalovací popelnice který hořej 11x častějc a většinou shořej dřív než hašiči vůbec stihnou dorazit.

Iv
31. května • 22:51

A zkoušeli to s hořícím elktronesmyslem?

Strejda.eM
1. června • 17:39

Nepíše se tam, že se auto napřed uhasí? A ano elektroauto se taky zcela normálně uhasí a v poměrně stejném čase jako spalovací! Do lázně s vodou se dává preventyvně proto, aby znovu nevzplanula, stejně tak jako se prolévá již uhašené seno, les atd...

1. června • 7:38

Elektronesmysl by měl mít v základní výbavě obrovskou hasicí nádrž speciální náplně vmontované do vozu z výroby kdyby začala hořet baterie! Objem by měl být větší, než je objem baterií v tom vozu, aby z toho bylo vozidlo podobné náklaďáku, když všichni zabednění eletromobilisti chtějí velká auta a považují to za prioritu!

Arnie
1. června • 10:08

Samohasici systém . A hned z výroby s chybou, protože BEV je největší omyl automotive.

Kuk Vykuk
1. června • 18:35

Za pár let v tom budeš zvesela jezdit a po spalovací popelnici ani nevzdechneš. :-PB-]

Tichý V.
31. května • 15:32

Ne, není to unikát. V článku, ani z videa není vidět v čem je to tak převratné oproti klasickým vyprošťovacím vozíkům. Vymysleli dááávno vymyšlené.

Tomáš
31. května • 21:29

Zkus si článek přečíst znova, máš to tam vysvětlený .

petr r. (petrumr)
31. května • 19:01

váha a nosnost.

Doporučujeme

Články odjinud