Moravskoslezský automobilový klastr se zapojil do projektu AutoNet

Významný mezinárodní projekt AutoNet, jehož cílem byl rozvoj nadnárodní spolupráce firem v automobilovém průmyslu, přinesl českým firmám nové kontakty na potencionální zákazníky či dodavatele a možnost spolupráce se zahraničními výrobními podniky, výzkumnými centry a vysokými školami.

Projektu se zúčastnilo celkem 385 společností ze 7 zemí Evropské unie. Garantem a koordinátorem projektu AutoNet v České republice byl Moravskoslezský automobilový klastr (MAK) se sídlem v Ostravě.

V roce 2009 se devět automobilových klastrů ze sedmi evropských zemí (Česká republika, Německo, Itálie, Slovinsko, Maďarsko, Polsko a Slovensko) zapojilo do projektu AutoNet. Mezinárodní projekt pomáhal nastartovat inovace tím, že propojil jednotlivé aktéry v odvětví automobilového průmyslu nejen v Evropské unii, ale i mimo ni.

„Konkrétně jsme například pro téměř 40 českých organizací vytvořili prostor pro obchodní jednání ve všech zúčastněných zemích a také ve třech významných teritoriích mimo Evropu (Turecko, Ukrajina, Rusko),“ říká Dominik Kovalčík, projektový manažer AutoNetu v České republice a dodává: „Čeští zástupci z oboru Automotive se dále podíleli na odborných konferencích zaměřených na mechatroniku, alternativní pohony, simulace a modelování, ekologii nebo produkci lehkých materiálů.“

Výstupy z projektu AutoNet budou navíc ovlivňovat určování strategie automobilového průmyslu prostřednictvím významné instituce CLEPA – Evropská asociace dodavatelů pro Automotive.

Během 36měsíčního trvání projektu byla vytvořena stabilní síť firem, výzkumných středisek, univerzit, mezinárodních organizací a veřejných institucí, která spolupracovala za účelem podpory inovací v různých aspektech automobilového průmyslu.

V současné době je Evropská unie jedním z největších světových výrobců motorových vozidel, velkým zaměstnavatelem a hlavní hnací silou v inovacích v řadě jejích zemí. „Inovace je klíčová pro udržení konkurenceschopnosti regionů střední Evropy,“ říká Dominik Kovalčík.

O projektu AutoNet:

Cílem byl rozvoj nadnárodní spolupráce firem v automobilovém průmyslu např. v oblastech elektromobility a mechatroniky a rozšíření obchodních aktivit v rámci střední Evropy. Podpora inovačního prostředí pro vytváření nových procesů, materiálů a produktů v automobilovém průmyslu. Rozšíření spolupráce v tzv. inovačním trojúhelníku (univerzity a další výzkumné a vývojové instituce, malé a střední podniky, vládní instituce).

Projekt AutoNet v číslech:

1394 bilaterálních setkání; 1042 účastníků konferencí; 472 kontaktů v databázi; 385 zúčastněných společností; 36 měsíců projekt probíhal; 8 uzavřených dohod o spolupráci; 7 zemí Evropské unie; 3 výroční konference.

Moravskoslezský automobilový klastr:

Byl založen v roce 2006 za účelem vytváření podmínek a podpory konkurenceschopnosti členů pro udržitelný rozvoj regionu. Rozvíjí a podporuje spolupráci a koordinaci činností, inovační projekty s přidanou hodnotou. Vytváří podmínky a podporuje konkurenceschopnost členů pro udržitelný rozvoj regionu. Buduje důvěru a pozitivní postoje vůči automobilovému průmyslu. MAK je jediným automobilovým klastrem a jedním z nejlépe hodnocených klastrů v České republice s počtem 61 členů. MAK má sídlo v Podnikatelském inkubátoru na VŠB-TU v Ostravě.

Zdroj: Moravskoslezský automobilový klastr
 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků