Moravskoslezský automobilový klastr se zapojil do projektu AutoNet

Významný mezinárodní projekt AutoNet, jehož cílem byl rozvoj nadnárodní spolupráce firem v automobilovém průmyslu, přinesl českým firmám nové kontakty na potencionální zákazníky či dodavatele a možnost spolupráce se zahraničními výrobními podniky, výzkumnými centry a vysokými školami.
Moravskoslezský automobilový klastr se zapojil do projektu AutoNet

Projektu se zúčastnilo celkem 385 společností ze 7 zemí Evropské unie. Garantem a koordinátorem projektu AutoNet v České republice byl Moravskoslezský automobilový klastr (MAK) se sídlem v Ostravě.

V roce 2009 se devět automobilových klastrů ze sedmi evropských zemí (Česká republika, Německo, Itálie, Slovinsko, Maďarsko, Polsko a Slovensko) zapojilo do projektu AutoNet. Mezinárodní projekt pomáhal nastartovat inovace tím, že propojil jednotlivé aktéry v odvětví automobilového průmyslu nejen v Evropské unii, ale i mimo ni.

„Konkrétně jsme například pro téměř 40 českých organizací vytvořili prostor pro obchodní jednání ve všech zúčastněných zemích a také ve třech významných teritoriích mimo Evropu (Turecko, Ukrajina, Rusko),“ říká Dominik Kovalčík, projektový manažer AutoNetu v České republice a dodává: „Čeští zástupci z oboru Automotive se dále podíleli na odborných konferencích zaměřených na mechatroniku, alternativní pohony, simulace a modelování, ekologii nebo produkci lehkých materiálů.“

Výstupy z projektu AutoNet budou navíc ovlivňovat určování strategie automobilového průmyslu prostřednictvím významné instituce CLEPA – Evropská asociace dodavatelů pro Automotive.

Během 36měsíčního trvání projektu byla vytvořena stabilní síť firem, výzkumných středisek, univerzit, mezinárodních organizací a veřejných institucí, která spolupracovala za účelem podpory inovací v různých aspektech automobilového průmyslu.

V současné době je Evropská unie jedním z největších světových výrobců motorových vozidel, velkým zaměstnavatelem a hlavní hnací silou v inovacích v řadě jejích zemí. „Inovace je klíčová pro udržení konkurenceschopnosti regionů střední Evropy,“ říká Dominik Kovalčík.

O projektu AutoNet:

Cílem byl rozvoj nadnárodní spolupráce firem v automobilovém průmyslu např. v oblastech elektromobility a mechatroniky a rozšíření obchodních aktivit v rámci střední Evropy. Podpora inovačního prostředí pro vytváření nových procesů, materiálů a produktů v automobilovém průmyslu. Rozšíření spolupráce v tzv. inovačním trojúhelníku (univerzity a další výzkumné a vývojové instituce, malé a střední podniky, vládní instituce).

Projekt AutoNet v číslech:

1394 bilaterálních setkání; 1042 účastníků konferencí; 472 kontaktů v databázi; 385 zúčastněných společností; 36 měsíců projekt probíhal; 8 uzavřených dohod o spolupráci; 7 zemí Evropské unie; 3 výroční konference.

Moravskoslezský automobilový klastr:

Byl založen v roce 2006 za účelem vytváření podmínek a podpory konkurenceschopnosti členů pro udržitelný rozvoj regionu. Rozvíjí a podporuje spolupráci a koordinaci činností, inovační projekty s přidanou hodnotou. Vytváří podmínky a podporuje konkurenceschopnost členů pro udržitelný rozvoj regionu. Buduje důvěru a pozitivní postoje vůči automobilovému průmyslu. MAK je jediným automobilovým klastrem a jedním z nejlépe hodnocených klastrů v České republice s počtem 61 členů. MAK má sídlo v Podnikatelském inkubátoru na VŠB-TU v Ostravě.

Zdroj: Moravskoslezský automobilový klastr
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků