Montezemolo: Ferrari se stane ještě exkluzivnější značkou

Pětašedesátiletý šéf Ferrari Luca di Montezemolo zažil s italskou značkou časy dobré i zlé. Nyní je spolu s ní na vrcholu. Loni Ferrari prodalo rekordních 7318 supersportů, což bylo o 50 procent více než v roce 1991, když Montezemelo stanul v čele firmy. V rozhovoru pro Automotive News Europe zhodnotil poslední vývoj:
Montezemolo: Ferrari se stane ještě exkluzivnější značkou
  • Jsme na tom opravdu dobře. Novinka LaFerrari (na snímku nahoře) byla vyprodána dokonce ještě dříve, než se veřejnosti představila na ženevském autosalonu. I přes to ale není mým cílem letos růst produkce, nýbrž zvýšení exkluzivity Ferrari. To ochrání naše ziskové rozpětí a také hodnotu vozů našich zákazníků.
  • Naše marže na vůz je kolem 15 procent, loni to bylo 14,4 procent a v roce 2011 ještě méně, 14,1 procent. Rosteme, ale nebude snadné to udržet, protože se chystáme hodně investovat.
  • La Ferrari je zcela nový model. Jeho inovativní technologie využijeme na dalších vozech v budoucnosti. Naším nejstarším vozem je model California. Byl představený v roce 2008, v roce 2011 prodělal facelift. (California je nejlevnější vůz Ferrari, v Itálii stojí 183 631 eur.)
  • Chystáme se obnovit pět modelů. To bude obrovský úkol, bude to velmi složité pro tak malou společnost, jakou je Ferrari.
  • Životní cyklus modelů Ferrari je obecně sedm let, u některých modelů osm let.
  • Naše tržby za jeden vůz neustále rostou. Zásluhu na tom má hlavně větší nabídka doplňkové výbavy a pak také rozvoj našeho zákaznického programu, jsme schopni splnit každé přání našich zákazníků. 
  • Ti si přejí v  průměru dovybavit svůj vůz zhruba za 25 000 eur. Mnozí ale požadují výbavu „ušitou“ jim na míru. To obnáší v průměru dalších 50 000 eur na vůz. Za to od nás dostanou unikátní auto, které neztrácí ani s léty na hodnotě.
  • Na licencích a merchandisingu jsme loni získali kolem 50 milionů eur, a tohle číslo stále roste. Dnes máme 50 malobochodních prodejen Ferrari po celém světě.
  • Dělíme se o zisk s našimi 3000 zaměstnanci. Na jaře dostali v průměru navíc 8500 eur. Ale poskytujeme jim i mnoho dalších výhod. Zdarma třeba naše fitness centrum, podporujeme dcery a syny našich zaměstnanců, platíme jim například až do konce jejich studia učebnice a skripta.
  • Proč to děláme? Vždycky jsem říkal a znovu to opakuji i teď: Abyste mohli dělat ta nejlepší auta na světě, potřebujete ty nejlepší lidi. Ti lidé jsou největší jmění Ferrari.
Klepněte pro větší obrázek
Luca di Montezemolo s jezdcem F1 Michaelem Schumacherem.
 


 

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 163 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků