Montezemolo: Ferrari se stane ještě exkluzivnější značkou

Pětašedesátiletý šéf Ferrari Luca di Montezemolo zažil s italskou značkou časy dobré i zlé. Nyní je spolu s ní na vrcholu. Loni Ferrari prodalo rekordních 7318 supersportů, což bylo o 50 procent více než v roce 1991, když Montezemelo stanul v čele firmy. V rozhovoru pro Automotive News Europe zhodnotil poslední vývoj:
Montezemolo: Ferrari se stane ještě exkluzivnější značkou
  • Jsme na tom opravdu dobře. Novinka LaFerrari (na snímku nahoře) byla vyprodána dokonce ještě dříve, než se veřejnosti představila na ženevském autosalonu. I přes to ale není mým cílem letos růst produkce, nýbrž zvýšení exkluzivity Ferrari. To ochrání naše ziskové rozpětí a také hodnotu vozů našich zákazníků.
  • Naše marže na vůz je kolem 15 procent, loni to bylo 14,4 procent a v roce 2011 ještě méně, 14,1 procent. Rosteme, ale nebude snadné to udržet, protože se chystáme hodně investovat.
  • La Ferrari je zcela nový model. Jeho inovativní technologie využijeme na dalších vozech v budoucnosti. Naším nejstarším vozem je model California. Byl představený v roce 2008, v roce 2011 prodělal facelift. (California je nejlevnější vůz Ferrari, v Itálii stojí 183 631 eur.)
  • Chystáme se obnovit pět modelů. To bude obrovský úkol, bude to velmi složité pro tak malou společnost, jakou je Ferrari.
  • Životní cyklus modelů Ferrari je obecně sedm let, u některých modelů osm let.
  • Naše tržby za jeden vůz neustále rostou. Zásluhu na tom má hlavně větší nabídka doplňkové výbavy a pak také rozvoj našeho zákaznického programu, jsme schopni splnit každé přání našich zákazníků. 
  • Ti si přejí v  průměru dovybavit svůj vůz zhruba za 25 000 eur. Mnozí ale požadují výbavu „ušitou“ jim na míru. To obnáší v průměru dalších 50 000 eur na vůz. Za to od nás dostanou unikátní auto, které neztrácí ani s léty na hodnotě.
  • Na licencích a merchandisingu jsme loni získali kolem 50 milionů eur, a tohle číslo stále roste. Dnes máme 50 malobochodních prodejen Ferrari po celém světě.
  • Dělíme se o zisk s našimi 3000 zaměstnanci. Na jaře dostali v průměru navíc 8500 eur. Ale poskytujeme jim i mnoho dalších výhod. Zdarma třeba naše fitness centrum, podporujeme dcery a syny našich zaměstnanců, platíme jim například až do konce jejich studia učebnice a skripta.
  • Proč to děláme? Vždycky jsem říkal a znovu to opakuji i teď: Abyste mohli dělat ta nejlepší auta na světě, potřebujete ty nejlepší lidi. Ti lidé jsou největší jmění Ferrari.
Klepněte pro větší obrázek
Luca di Montezemolo s jezdcem F1 Michaelem Schumacherem.
 


 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků