Montezemolo: Ferrari se stane ještě exkluzivnější značkou

Pětašedesátiletý šéf Ferrari Luca di Montezemolo zažil s italskou značkou časy dobré i zlé. Nyní je spolu s ní na vrcholu. Loni Ferrari prodalo rekordních 7318 supersportů, což bylo o 50 procent více než v roce 1991, když Montezemelo stanul v čele firmy. V rozhovoru pro Automotive News Europe zhodnotil poslední vývoj:
Montezemolo: Ferrari se stane ještě exkluzivnější značkou
  • Jsme na tom opravdu dobře. Novinka LaFerrari (na snímku nahoře) byla vyprodána dokonce ještě dříve, než se veřejnosti představila na ženevském autosalonu. I přes to ale není mým cílem letos růst produkce, nýbrž zvýšení exkluzivity Ferrari. To ochrání naše ziskové rozpětí a také hodnotu vozů našich zákazníků.
  • Naše marže na vůz je kolem 15 procent, loni to bylo 14,4 procent a v roce 2011 ještě méně, 14,1 procent. Rosteme, ale nebude snadné to udržet, protože se chystáme hodně investovat.
  • La Ferrari je zcela nový model. Jeho inovativní technologie využijeme na dalších vozech v budoucnosti. Naším nejstarším vozem je model California. Byl představený v roce 2008, v roce 2011 prodělal facelift. (California je nejlevnější vůz Ferrari, v Itálii stojí 183 631 eur.)
  • Chystáme se obnovit pět modelů. To bude obrovský úkol, bude to velmi složité pro tak malou společnost, jakou je Ferrari.
  • Životní cyklus modelů Ferrari je obecně sedm let, u některých modelů osm let.
  • Naše tržby za jeden vůz neustále rostou. Zásluhu na tom má hlavně větší nabídka doplňkové výbavy a pak také rozvoj našeho zákaznického programu, jsme schopni splnit každé přání našich zákazníků. 
  • Ti si přejí v  průměru dovybavit svůj vůz zhruba za 25 000 eur. Mnozí ale požadují výbavu „ušitou“ jim na míru. To obnáší v průměru dalších 50 000 eur na vůz. Za to od nás dostanou unikátní auto, které neztrácí ani s léty na hodnotě.
  • Na licencích a merchandisingu jsme loni získali kolem 50 milionů eur, a tohle číslo stále roste. Dnes máme 50 malobochodních prodejen Ferrari po celém světě.
  • Dělíme se o zisk s našimi 3000 zaměstnanci. Na jaře dostali v průměru navíc 8500 eur. Ale poskytujeme jim i mnoho dalších výhod. Zdarma třeba naše fitness centrum, podporujeme dcery a syny našich zaměstnanců, platíme jim například až do konce jejich studia učebnice a skripta.
  • Proč to děláme? Vždycky jsem říkal a znovu to opakuji i teď: Abyste mohli dělat ta nejlepší auta na světě, potřebujete ty nejlepší lidi. Ti lidé jsou největší jmění Ferrari.
Klepněte pro větší obrázek
Luca di Montezemolo s jezdcem F1 Michaelem Schumacherem.
 


 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 12 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků