Montáž vozů Škoda na Ukrajině pokročila do nové fáze

Do nové fáze vstoupilo fungování montážního závodu Eurocar v ukrajinském Solomonovu, kde se od roku 2002 montují vozy Škoda. Rozšíření areálu o novou halu MKD znamená zvýšení produkce vozů Škoda o tisíce kusů ročně.

Zatímco dosud fungovala v Solomonovu pouze montáž v režimu SKD, nyní se budou první vozy montovat v režimu MKD. V praxi to znamená vyšší stupeň rozloženosti. Na rozdíl od SKD přichází na Ukrajinu karoserie nikoli kompletní, ale se všemi montážními díly zvlášť.

Pro novou MKD montáž vyrostla v závodě Eurocaru zcela nová moderní hala, plocha závodu se rozšířila o 17 000 metrů čtverečních montážní plochy a 8 000 metrů čtverečních logistických ploch. Celková kapacita výroby činí 45 000 vozů ročně. V Solomonovu se montuje kompletní modelové paleta Škoda: octavia první i druhé generace, fabia i superb. Závod slouží také jako montáž vozů koncernových značek VW a Audi.

Nová montážní hala byla otevřena za účasti člena představenstva Škoda Auto pro výrobu a logistiku Horsta Mühla, vedoucího oddělení Logistika značky Jiřího Cee a Franka Schreiera, vedoucího oddělení Řízení kvality. Za ukrajinskou stranu se zúčastnil O.P. Bojarin, předseda dozorčí rady Eurocaru a generální ředitel závodu A.M. Jagičev.

„Novou montáž se podařilo rozběhnout za třináct měsíců, a to díky perfektní spolupráci Škoda Auto a našich partnerů ze společnosti Eurocar. Společným úsilím získala značka Škoda opět silnější pozici pro expanzi na zdejším trhu,“ prohlásil Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto pro výrobu a logistiku.

Ukrajinský trh patří ke klíčovým v rozvojové strategii Škoda Auto. Zatímco loni bylo v Solomonovu smontováno 9788 vozů Škoda, spuštěním montáže MKD by se měl letos objem zvýšit až na 16 000 vozů Škoda. V roce 2002 se přitom začínalo s 1990 vozy za rok.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků