Montáž vozů Škoda na Ukrajině pokročila do nové fáze

Do nové fáze vstoupilo fungování montážního závodu Eurocar v ukrajinském Solomonovu, kde se od roku 2002 montují vozy Škoda. Rozšíření areálu o novou halu MKD znamená zvýšení produkce vozů Škoda o tisíce kusů ročně.

Zatímco dosud fungovala v Solomonovu pouze montáž v režimu SKD, nyní se budou první vozy montovat v režimu MKD. V praxi to znamená vyšší stupeň rozloženosti. Na rozdíl od SKD přichází na Ukrajinu karoserie nikoli kompletní, ale se všemi montážními díly zvlášť.

Pro novou MKD montáž vyrostla v závodě Eurocaru zcela nová moderní hala, plocha závodu se rozšířila o 17 000 metrů čtverečních montážní plochy a 8 000 metrů čtverečních logistických ploch. Celková kapacita výroby činí 45 000 vozů ročně. V Solomonovu se montuje kompletní modelové paleta Škoda: octavia první i druhé generace, fabia i superb. Závod slouží také jako montáž vozů koncernových značek VW a Audi.

Nová montážní hala byla otevřena za účasti člena představenstva Škoda Auto pro výrobu a logistiku Horsta Mühla, vedoucího oddělení Logistika značky Jiřího Cee a Franka Schreiera, vedoucího oddělení Řízení kvality. Za ukrajinskou stranu se zúčastnil O.P. Bojarin, předseda dozorčí rady Eurocaru a generální ředitel závodu A.M. Jagičev.

„Novou montáž se podařilo rozběhnout za třináct měsíců, a to díky perfektní spolupráci Škoda Auto a našich partnerů ze společnosti Eurocar. Společným úsilím získala značka Škoda opět silnější pozici pro expanzi na zdejším trhu,“ prohlásil Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto pro výrobu a logistiku.

Ukrajinský trh patří ke klíčovým v rozvojové strategii Škoda Auto. Zatímco loni bylo v Solomonovu smontováno 9788 vozů Škoda, spuštěním montáže MKD by se měl letos objem zvýšit až na 16 000 vozů Škoda. V roce 2002 se přitom začínalo s 1990 vozy za rok.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků