Monstrum od Brabusu: C-Class V12 biturbo

Tohle možná některým vyrazí dech. Přeplňovaný dvanáctiválec, 730 koní a 1100 Nm. To vše prosím v sedanu střední třídy.

Brabus se za své projekty nemusel nikdy stydět. I tak se ale tohle „céčko“ Bullit může směle zařadit mezi nejextrémnější projekty své třídy. Zítra ve Frankfurtu proběhne jeho představení, ale již nyní víme vše podstatné.

To nejzajímavější se nachází, jak jinak, pod kapotou. U Brabusu sáhli po velkém 6,3-litrovém dvanáctiválci, který je navíc přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Celkový výkon motoru dosahuje hodnoty 537 kW/730 k a točivý moment dosahuje ukrutných 1100 Nm. Inženýři byli dokonce přinuceni jej elektronicky eliminovat, agregát ze sebe dostával dokonce až 1320 Nm. To by ovšem nevydržela už i tak upravená pětistupňová automatická převodovka.

Z jiných zásahů nesmíme zapomenout na výkonné keramické brzdy (vpředu s 12-pístkovými, vzadu se 6-pístkovými třmeny), nově vyvinutý výfukový systém se čtveřicí koncovek nebo zadní samosvorný diferenciál se svorností 40%. Dynamické výkony vozu jsou ohromující. Stovku zvládne „céčko“ za 3,9 sekundy, 200 km/h pokoří za skvělých 10,5 s a třístovku mine po 24,5 vteřinách. Maximální rychlost vozu dosahuje i díky upravené aerodynamice 360 km/h.

Brabus dodal vozu také nově vyvinutý stavitelný podvozek a jak sami vidíte, také propracovaný kabát. Přední nárazník působí možná až příliš přehnaně, zbytek vozu odpovídá jeho charakteru. Vzadu se na neobjevilo žádné monstrózní křídlo, přítlačnou funkci má dělat zadní difuzor a jen nepatrně mu bude pomáhat karbonová přítlační lišta na víku zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Brabus Bullit: C-class V12 biturbo

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků