Monstrum je tady! Mercedes-AMG G 63 má 585 koní, stovku dá za 4,5 s

Nedlouho po oficiálním představení nové generace třídy G přichází brutální verze laděná u AMG. Svými výkony doslova ohromuje.

Kdo někdy řídil Mercedes-Benz třídy G, ví, že to ve srovnání s běžnými osobáky není až takový med. Na tak obrovský off-road si musíte zvyknout, obzvláště když má pod kapotou něco silnějšího než třílitrový turbodiesel. Nová generace, kterou automobilka představila minulý měsíc, měla v době uvedení v nabídce pouze jediný motor – čtyřlitrový osmiválec o výkonu 310 kW a točivém momentu 610 N.m. I to už je dost, AMG ale opět posouvá hranice zase o kus dál.

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Našli jsme auto pro Stropnického: obrněnou limuzínu Mercedes G 63

Seznamte se s novým Mercedesem-AMG G 63, jehož první snímky vylétly do světa právě dnes. Pod kapotou má rovněž čtyřlitrový osmiválec ovšem posílený na 430 kW (585 koní) a monstrózních 850 N.m, které jsou k dispozici v rozmezí 2500-3500 otáček. Převodovka je automatická devítistupňová, hmotnost vozu činí 2,5 tuny a v kombinovaném cyklu by měl jezdit za 13,2 l/100 km, čemuž pomáhá systém deaktivace válců.

Mercedes G 500 4x4² je menší než 6x6, ale pořád vypadá hodně působivě

Mercedes G 500 4x4² je menší než 6x6, ale pořád vypadá hodně působivě

Samozřejmě ale v ryze ekonomickém cyklu, který dokáže akceptovat asi jenom málokdo. Tahle luxusní cihla na kolech totiž dokáže zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 220 km/h, případně o 20 km/h více, pokud je přítomen Driver´s paket.

Mezitím v Rusku: Pohřbený Mercedes-Benz G 500 slouží jako bunkr

Mezitím v Rusku: Pohřbený Mercedes-Benz G 500 slouží jako bunkr

Standardem je pohon všech kol 4Matic s výchozím rozdělením hnacích sil v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy (předchůdce měl hnací síly rozděleny rovnoměrně). Mercedes si od tohoto řešení slibuje lepší agilitu. Nechybí tři závěry diferenciálů ani redukce, v tomto ohledu se AMG od běžné verze neliší. Premiéra je plánována na březnový ženevský autosalon, první zákazníci se svých vozů dočkají už v červnu.

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018, co a kdy sledovat?

Mercedes-AMG G 63 - dostupná technická data
Motor 4.0 V8 Biturbo
Převodovka AMG Speedshift TCT 9G
Zdvihový objem [cm3] 3982
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 430/6000
Točivý moment [N.m/min] 850/2500-3500
Maximální rychlost [km/h] 220 (240*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,5
Komb.  spotřeba [l/100 km] 13,2
Pohotovostní hmotnost [kg] 2485
*s Driver´s paketem

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků