Monopost Formule 1 konečně překonal magických 400 km/h

Prvním monopostem Formule 1, který oficiálně překonal magickou hranici 400 km/h, se stal vůz automobilky Honda. Tým Honda s řidičem Alanem van der Merwem dosáhl oficiálně změřené rychlosti 400,459 km/h, čímž překonal dosavadní rychlostní rekord Juana Pabla Montoyi, který měl hodnotu 372 km/h. Pokus se odehrál na solných pláních Bonneville v americkém Utahu při teplotách okolo 47° Celsia.

Neoficiálně se podařilo při tréninku dosáhnout dokonce rychlosti 413,205 km/h, ta ovšem nemohla být uznána.

Pokud se vám zdá, že pro Formuli nemůže být tato rychlost nijak problematická, když i civilní Veyron této rychlosti dosáhl, je třeba si uvědomit, že tyto vozy nejsou stavěny pro velké rychlosti. Na většině okruhů jen výjimečně dosáhnou monoposty rychlosti větší než 340 km/h a jsou konstruovány tak, aby dokázaly jezdit vysokou rychlosti hlavně v zatáčkách. Navíc jejich převodovky nejsou stavěny na velké rychlosti a ani výkon okolo 800-900 koní není optimální pro překonání hranice 400 km/h.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků