Monopost Formule 1 konečně překonal magických 400 km/h

Prvním monopostem Formule 1, který oficiálně překonal magickou hranici 400 km/h, se stal vůz automobilky Honda. Tým Honda s řidičem Alanem van der Merwem dosáhl oficiálně změřené rychlosti 400,459 km/h, čímž překonal dosavadní rychlostní rekord Juana Pabla Montoyi, který měl hodnotu 372 km/h. Pokus se odehrál na solných pláních Bonneville v americkém Utahu při teplotách okolo 47° Celsia.

Neoficiálně se podařilo při tréninku dosáhnout dokonce rychlosti 413,205 km/h, ta ovšem nemohla být uznána.

Pokud se vám zdá, že pro Formuli nemůže být tato rychlost nijak problematická, když i civilní Veyron této rychlosti dosáhl, je třeba si uvědomit, že tyto vozy nejsou stavěny pro velké rychlosti. Na většině okruhů jen výjimečně dosáhnou monoposty rychlosti větší než 340 km/h a jsou konstruovány tak, aby dokázaly jezdit vysokou rychlosti hlavně v zatáčkách. Navíc jejich převodovky nejsou stavěny na velké rychlosti a ani výkon okolo 800-900 koní není optimální pro překonání hranice 400 km/h.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků