Monopost Formule 1 konečně překonal magických 400 km/h

Prvním monopostem Formule 1, který oficiálně překonal magickou hranici 400 km/h, se stal vůz automobilky Honda. Tým Honda s řidičem Alanem van der Merwem dosáhl oficiálně změřené rychlosti 400,459 km/h, čímž překonal dosavadní rychlostní rekord Juana Pabla Montoyi, který měl hodnotu 372 km/h. Pokus se odehrál na solných pláních Bonneville v americkém Utahu při teplotách okolo 47° Celsia.

Neoficiálně se podařilo při tréninku dosáhnout dokonce rychlosti 413,205 km/h, ta ovšem nemohla být uznána.

Pokud se vám zdá, že pro Formuli nemůže být tato rychlost nijak problematická, když i civilní Veyron této rychlosti dosáhl, je třeba si uvědomit, že tyto vozy nejsou stavěny pro velké rychlosti. Na většině okruhů jen výjimečně dosáhnou monoposty rychlosti větší než 340 km/h a jsou konstruovány tak, aby dokázaly jezdit vysokou rychlosti hlavně v zatáčkách. Navíc jejich převodovky nejsou stavěny na velké rychlosti a ani výkon okolo 800-900 koní není optimální pro překonání hranice 400 km/h.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků