Monopost F1 na dlažebních kostkách v Alpách. Přežila 200letá cesta tuto jízdu?

Red Bull si připravil netradiční výzvu. Monopost Formule 1 poslal do švýcarských Alp. Tam jej prověřila 200 let stará cesta z dlažebních kostek.

Monoposty Formule 1 jsme již viděli jezdit na různých místech. Od úzkých uliček Monaka, přes běžné silnice až po zasněženou sjezdovku. Teď se Red Bull rozhodl prověřit pětiletý stroj na 200leté cestě ve švýcarských Alpách.

Cestu Tremola, vytvořenou z dlažebních kostek, postavili ještě v 19. století. Jako první ji využívali Římané. Momentálně se ale 12,7 km klikatící se cestě řidiči raději vyhnou a použijí tunel Gotthard. 

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Pro rallye je to ideální prostředí. Jezdec v monopostu F1 si ale určitě umí představit lepší podmínky. Na tento nelehký úkol se rozhodl Red Bull vybrat Sébastiena Buemiho. Švýcarského jezdce můžete znát ze stáje Scuderia Toro Rosso, ve které působil v letech 2009-2011.  

Jako kdyby samotná cesta nebyla dost zrádná. V den natáčení tým přivítala kombinace chladných, mokrých a kluzkých dlažebních kostek. Nízké teploty se dokonce postaraly o prašný sníh na vrcholu průsmyku.  

Obtížnou výzvu ale Buemi nakonec bravurně zvládl. Netradiční zkušenost si pochvaloval a rozhodně na ní tak brzo nezapomene. "Cesta je velmi výjimečná a má bohatou historii. Závodění ve Švýcarsku bylo mnoho let zakázáno. Mít tak šanci řídit vůz F1 ve Švýcarsku a na jedné z nejkrásnějších silnic bylo úžasné," řekl po jízdě bývalý jezdec seriálu F1. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků