Monopost F1 na dlažebních kostkách v Alpách. Přežila 200letá cesta tuto jízdu?

Red Bull si připravil netradiční výzvu. Monopost Formule 1 poslal do švýcarských Alp. Tam jej prověřila 200 let stará cesta z dlažebních kostek.

Monoposty Formule 1 jsme již viděli jezdit na různých místech. Od úzkých uliček Monaka, přes běžné silnice až po zasněženou sjezdovku. Teď se Red Bull rozhodl prověřit pětiletý stroj na 200leté cestě ve švýcarských Alpách.

Cestu Tremola, vytvořenou z dlažebních kostek, postavili ještě v 19. století. Jako první ji využívali Římané. Momentálně se ale 12,7 km klikatící se cestě řidiči raději vyhnou a použijí tunel Gotthard. 

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Pro rallye je to ideální prostředí. Jezdec v monopostu F1 si ale určitě umí představit lepší podmínky. Na tento nelehký úkol se rozhodl Red Bull vybrat Sébastiena Buemiho. Švýcarského jezdce můžete znát ze stáje Scuderia Toro Rosso, ve které působil v letech 2009-2011.  

Jako kdyby samotná cesta nebyla dost zrádná. V den natáčení tým přivítala kombinace chladných, mokrých a kluzkých dlažebních kostek. Nízké teploty se dokonce postaraly o prašný sníh na vrcholu průsmyku.  

Obtížnou výzvu ale Buemi nakonec bravurně zvládl. Netradiční zkušenost si pochvaloval a rozhodně na ní tak brzo nezapomene. "Cesta je velmi výjimečná a má bohatou historii. Závodění ve Švýcarsku bylo mnoho let zakázáno. Mít tak šanci řídit vůz F1 ve Švýcarsku a na jedné z nejkrásnějších silnic bylo úžasné," řekl po jízdě bývalý jezdec seriálu F1. 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků