Monopost F1 na dlažebních kostkách v Alpách. Přežila 200letá cesta tuto jízdu?

Red Bull si připravil netradiční výzvu. Monopost Formule 1 poslal do švýcarských Alp. Tam jej prověřila 200 let stará cesta z dlažebních kostek.

Monoposty Formule 1 jsme již viděli jezdit na různých místech. Od úzkých uliček Monaka, přes běžné silnice až po zasněženou sjezdovku. Teď se Red Bull rozhodl prověřit pětiletý stroj na 200leté cestě ve švýcarských Alpách.

Cestu Tremola, vytvořenou z dlažebních kostek, postavili ještě v 19. století. Jako první ji využívali Římané. Momentálně se ale 12,7 km klikatící se cestě řidiči raději vyhnou a použijí tunel Gotthard. 

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Pro rallye je to ideální prostředí. Jezdec v monopostu F1 si ale určitě umí představit lepší podmínky. Na tento nelehký úkol se rozhodl Red Bull vybrat Sébastiena Buemiho. Švýcarského jezdce můžete znát ze stáje Scuderia Toro Rosso, ve které působil v letech 2009-2011.  

Jako kdyby samotná cesta nebyla dost zrádná. V den natáčení tým přivítala kombinace chladných, mokrých a kluzkých dlažebních kostek. Nízké teploty se dokonce postaraly o prašný sníh na vrcholu průsmyku.  

Obtížnou výzvu ale Buemi nakonec bravurně zvládl. Netradiční zkušenost si pochvaloval a rozhodně na ní tak brzo nezapomene. "Cesta je velmi výjimečná a má bohatou historii. Závodění ve Švýcarsku bylo mnoho let zakázáno. Mít tak šanci řídit vůz F1 ve Švýcarsku a na jedné z nejkrásnějších silnic bylo úžasné," řekl po jízdě bývalý jezdec seriálu F1. 

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků