Monopost F1 na dlažebních kostkách v Alpách. Přežila 200letá cesta tuto jízdu?

Red Bull si připravil netradiční výzvu. Monopost Formule 1 poslal do švýcarských Alp. Tam jej prověřila 200 let stará cesta z dlažebních kostek.

Monoposty Formule 1 jsme již viděli jezdit na různých místech. Od úzkých uliček Monaka, přes běžné silnice až po zasněženou sjezdovku. Teď se Red Bull rozhodl prověřit pětiletý stroj na 200leté cestě ve švýcarských Alpách.

Cestu Tremola, vytvořenou z dlažebních kostek, postavili ještě v 19. století. Jako první ji využívali Římané. Momentálně se ale 12,7 km klikatící se cestě řidiči raději vyhnou a použijí tunel Gotthard. 

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Pro rallye je to ideální prostředí. Jezdec v monopostu F1 si ale určitě umí představit lepší podmínky. Na tento nelehký úkol se rozhodl Red Bull vybrat Sébastiena Buemiho. Švýcarského jezdce můžete znát ze stáje Scuderia Toro Rosso, ve které působil v letech 2009-2011.  

Jako kdyby samotná cesta nebyla dost zrádná. V den natáčení tým přivítala kombinace chladných, mokrých a kluzkých dlažebních kostek. Nízké teploty se dokonce postaraly o prašný sníh na vrcholu průsmyku.  

Obtížnou výzvu ale Buemi nakonec bravurně zvládl. Netradiční zkušenost si pochvaloval a rozhodně na ní tak brzo nezapomene. "Cesta je velmi výjimečná a má bohatou historii. Závodění ve Švýcarsku bylo mnoho let zakázáno. Mít tak šanci řídit vůz F1 ve Švýcarsku a na jedné z nejkrásnějších silnic bylo úžasné," řekl po jízdě bývalý jezdec seriálu F1. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků