Monopost F1 na dlažebních kostkách v Alpách. Přežila 200letá cesta tuto jízdu?

Red Bull si připravil netradiční výzvu. Monopost Formule 1 poslal do švýcarských Alp. Tam jej prověřila 200 let stará cesta z dlažebních kostek.

Monoposty Formule 1 jsme již viděli jezdit na různých místech. Od úzkých uliček Monaka, přes běžné silnice až po zasněženou sjezdovku. Teď se Red Bull rozhodl prověřit pětiletý stroj na 200leté cestě ve švýcarských Alpách.

Cestu Tremola, vytvořenou z dlažebních kostek, postavili ještě v 19. století. Jako první ji využívali Římané. Momentálně se ale 12,7 km klikatící se cestě řidiči raději vyhnou a použijí tunel Gotthard. 

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Spolupráce týmu Red Bull F1 s Aston Martinem se prohlubuje. Co to znamená?

Pro rallye je to ideální prostředí. Jezdec v monopostu F1 si ale určitě umí představit lepší podmínky. Na tento nelehký úkol se rozhodl Red Bull vybrat Sébastiena Buemiho. Švýcarského jezdce můžete znát ze stáje Scuderia Toro Rosso, ve které působil v letech 2009-2011.  

Jako kdyby samotná cesta nebyla dost zrádná. V den natáčení tým přivítala kombinace chladných, mokrých a kluzkých dlažebních kostek. Nízké teploty se dokonce postaraly o prašný sníh na vrcholu průsmyku.  

Obtížnou výzvu ale Buemi nakonec bravurně zvládl. Netradiční zkušenost si pochvaloval a rozhodně na ní tak brzo nezapomene. "Cesta je velmi výjimečná a má bohatou historii. Závodění ve Švýcarsku bylo mnoho let zakázáno. Mít tak šanci řídit vůz F1 ve Švýcarsku a na jedné z nejkrásnějších silnic bylo úžasné," řekl po jízdě bývalý jezdec seriálu F1. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků