Moia je prvním vozem VW Group s pokročilou autonomní technologií

Šestimístní elektromobil značky Moia bude prvním vozem od Volkswagen Group s pokročilou autonomní technologií. Na její vývoji spolupracuje také nezávislá americká společnost Aurora.

Autonomní technologie se neustále vyvíjejí a do pár let by nám vozy bez řidičů měly brázdit silnice. Pozadu nechce zůstat ani Volkswagen Group. Vedení potvrdilo, že prvním modelem s pokročilou autonomní technologii bude šestimístný elektromobil od Moia, nejmladší značky koncernu. 

Na něm pracuje německá automobilka se společností Aurora. S nezávislou americkou společností mimochodem spolupracuje také Hyundai. A to je zřejmě jen začátek. Vedení Aurory oznámilo záměr spolupracovat i s dalšími automobilkami. Cílem je vyvinout autonomní platformu, kterou budou moci nabízet na trhu. K testování svých systémů například využívají vozy Audi Q7.

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Volkswagen láká na novinky roku 2018. Na co všechno se můžeme těšit?

Plně elektrický šestimístní na základech VW Crafter předvedla Moia poprvé minulý rok. Vyřešit má dopravní problémy velkoměst, sloužit bude na sdílené jízdy. Designéři se proto soustředili hlavně na design interiéru. Ten je navržen tak, aby poskytoval prostor, pohodlí a do jisté míry i soukromí.

Sedadla mají světla pro čtení, porty USB a pasažéry mají k dispozici také Wi-Fi připojení. Dojezd na jedno nabití baterií má být více než 300 km. Během 30 minut pak lze baterie dobít na 80 % jejich kapacity.

Fisker představil budoucnost osobní přepravy. Pro řidiče v ní není místo

Fisker představil budoucnost osobní přepravy. Pro řidiče v ní není místo

"Naší prioritou v Auroře je učinit autonomní vozy realitou rychle a bezpečně. Víme, že se tam dostaneme rychleji prostřednictvím partnerství s inovačními výrobci automobilů, jako je Volkswagen Group," řekl Chris Urmson, šéf americké společnosti Aurora. 

Tento krok jen potvrzuje dlouhodobé cíle koncernu Volkswagen Group. Do roku 2025 se chce stát světovým lídrem v kategorii autonomních vozidel. V plánu jsou různé vozy na přepravu lidí, dodávky či nákladní auta bez kabiny.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků