Mohli bychom oživit Capri, říká designér Fordu. Musí ale reflektovat dnešní dobu

Ford by neměl problém vyhrabat z minulosti další slavné jméno. Jeho případné využití by ale mohlo dělat mnohým fanouškům vrásky na čele.

Rozhovor britského Autocaru s Amkem Leenartsem, evropským šéfdesignérem Fordu, nám poskytuje zajímavý pohled do myšlenek celkového směřování automobilky, přinejmenším na starém kontinentu. Po znovuzrození Pumy, která pro novou éru vyrostla z kupé na městský crossover, by totiž Ford neměl problém z minulosti využít další známé jméno.

Další ostrý crossover na cestě. Ford testuje Pumu ST, použije techniku z Fiesty ST

Další ostrý crossover na cestě. Ford testuje Pumu ST, použije techniku z Fiesty ST

V hlavě Leenartse a evropského designového oddělení totiž stále žije myšlenka oživení legendárního Capri. A to nejen kvůli jménu, ale i možné designové inspiraci. „Kdo by nechtěl Capri přivést zpátky?“ uvedl Leenarts. „My bychom moc rádi. Zároveň by ale muselo zapadnout do dnešní doby a fungovat v nabídce, ne pouze existovat jako splněný sen jednoho designéra,“ dodal.

A tedy nejspíš leží zakopaný pes. Málokdo si totiž dokáže představit uvedení nového sportovního kupé od Fordu, když se automobilka nyní tvrdě zaměřuje na trh crossoverů a SUV se zmíněnou Pumou, novou Kugou, Explorerem nebo chystaným návratem Bronca či elektrického crossoveru inspirovaného Mustangem.

Nový Ford Explorer přijíždí na český trh. Základ stojí skoro 2 miliony, má 450 koní

Nový Ford Explorer přijíždí na český trh. Základ stojí skoro 2 miliony, má 450 koní

Již u posledního zmíněného se přitom spekuluje o oživení některého jména z minulosti značky, například Mach-E, Maverick či Falcon. Samotný nápad Fordu uvést zpátky jméno Mach (právě s odkazem na známý Mustang) se ovšem nesetkal s pozitivní odezvou od fanoušků. A po uvedení nové Pumy si už nikdo není jistý, jak dokáže Ford se svým dědictvím naložit.

„Jsem ohromen rozsáhlostí katalogu našich jmen, která u lidí vzbuzují emoce, pozitivní i negativní,“ dodal Leenarts. Jistotu jakéhokoliv návratu Capri zatím nemáme, Autocar nicméně dříve nakousl spekulaci o přivedení modelu ve formě nového elektromobilu.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků