Mohli bychom oživit Capri, říká designér Fordu. Musí ale reflektovat dnešní dobu

Ford by neměl problém vyhrabat z minulosti další slavné jméno. Jeho případné využití by ale mohlo dělat mnohým fanouškům vrásky na čele.

Rozhovor britského Autocaru s Amkem Leenartsem, evropským šéfdesignérem Fordu, nám poskytuje zajímavý pohled do myšlenek celkového směřování automobilky, přinejmenším na starém kontinentu. Po znovuzrození Pumy, která pro novou éru vyrostla z kupé na městský crossover, by totiž Ford neměl problém z minulosti využít další známé jméno.

Další ostrý crossover na cestě. Ford testuje Pumu ST, použije techniku z Fiesty ST

Další ostrý crossover na cestě. Ford testuje Pumu ST, použije techniku z Fiesty ST

V hlavě Leenartse a evropského designového oddělení totiž stále žije myšlenka oživení legendárního Capri. A to nejen kvůli jménu, ale i možné designové inspiraci. „Kdo by nechtěl Capri přivést zpátky?“ uvedl Leenarts. „My bychom moc rádi. Zároveň by ale muselo zapadnout do dnešní doby a fungovat v nabídce, ne pouze existovat jako splněný sen jednoho designéra,“ dodal.

A tedy nejspíš leží zakopaný pes. Málokdo si totiž dokáže představit uvedení nového sportovního kupé od Fordu, když se automobilka nyní tvrdě zaměřuje na trh crossoverů a SUV se zmíněnou Pumou, novou Kugou, Explorerem nebo chystaným návratem Bronca či elektrického crossoveru inspirovaného Mustangem.

Nový Ford Explorer přijíždí na český trh. Základ stojí skoro 2 miliony, má 450 koní

Nový Ford Explorer přijíždí na český trh. Základ stojí skoro 2 miliony, má 450 koní

Již u posledního zmíněného se přitom spekuluje o oživení některého jména z minulosti značky, například Mach-E, Maverick či Falcon. Samotný nápad Fordu uvést zpátky jméno Mach (právě s odkazem na známý Mustang) se ovšem nesetkal s pozitivní odezvou od fanoušků. A po uvedení nové Pumy si už nikdo není jistý, jak dokáže Ford se svým dědictvím naložit.

„Jsem ohromen rozsáhlostí katalogu našich jmen, která u lidí vzbuzují emoce, pozitivní i negativní,“ dodal Leenarts. Jistotu jakéhokoliv návratu Capri zatím nemáme, Autocar nicméně dříve nakousl spekulaci o přivedení modelu ve formě nového elektromobilu.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 8 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků