Modernizovaný Volkswagen T6.1 se ukazuje jako skříňová dodávka. Bílá mu sluší

Multivan jsme si už představili, teď je na řadě pracant. Po technické stránce se neliší, v té jednobarevné karoserii ale snad vypadá ještě lépe.

O omlazení současné šesté generace Volkswagenu T6 jsme vás informovali již dříve. Na konci letošního února se nám modernizovaný parťák pro všechny představil ve verzi Multivan. Nyní se poprvé ukazuje jako skříňová dodávka a vypadá pořád skvěle.

VW T6 má po poslední modernizaci. Zaměřuje se hlavně na digitalizaci

VW T6 má po poslední modernizaci. Zaměřuje se hlavně na digitalizaci

Hlavním poznávacím znamením je nová přední maska s pozměněnou architekturou LED světlometů. Pod kapotou bude v obou variantách zástup dieselových čtyřválců 2.0 TDI v různých výkonových variantách. Od 66 kW (90 koní) začínaje po biturbo 147 kW (200 koní) konče. Vybrané motory budou k mání i s převodovkou DSG nebo pohonem všech kol.

Žhavou novinkou pak bude čistě elektrická verze, kterou vyvíjel Volkswagen společně s tuningovou firmou ABT. Na výběr bude ze dvou verzí s akumulátory o kapacitách 38,8 kWh nebo 77,6 kWh. Silnější umožní dojezd přes 400 kilometrů.

Nejsilnější Volkswagen Golf všech dob už má jméno. Troufne si i na AMG

Nejsilnější Volkswagen Golf všech dob už má jméno. Troufne si i na AMG

Hlavní stránkou modernizace je však celková digitalizace vozu. Systém Cross Wind Assist vůz například automaticky stabilizuje při silném bočním větru. Asistent udržování jízdy v pruhu, parkovací asistent s kamerovým systémem, autonomní brzdění a varování před srážkou při couvání, asistent pro upevnění a manévrování s přívěsem nebo funkce čtení dopravních značek jsou pak samozřejmostí.

Modernizované verze užitkového Volkswagenu by měly dorazit již letošní podzim.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků