Modernizovaný Seat Leon oficiálně: Litrové TSI a jedno „malé“ překvapení

Nedlouho po pařížském autosalonu, kde Seat prezentoval vlastně pouze „offroadovější“ variantu modelu Ateca, přichází modernizovaný Leon. Vnějších změn je málo, pod kapotou však najdeme také litrový motor.

Seat uvádí, že je současná generace Leonu dost atraktivní na to, aby v rámci modernizace prodělávala razantnější změny vzhledu. Maska chladiče dostala více chromu, světlomety, které již před modernizací disponovaly u vrcholných modelů diodovou technikou, mají lehce pozměněnou grafiku, a přední nárazník působí i díky užším mlhovkám dynamičtěji. Toť v podstatě vše, a jak jistě sami uznáte, možná je to tak i dobře.

Seat Leon po faceliftu na prvních fotkách: Mnoho novinek nečekejte

Seat Leon po faceliftu na prvních fotkách: Mnoho novinek nečekejte

Jak jsme avizovali již dříve, významnější novinky najdeme v interiéru. Ani nyní sice Leon nedisponuje digitálním přístrojovým štítem a stále zůstává věrný klasickým „budíkům“ a barevnému palubními počítači, dostal však zcela nový infotaiment s osmipalcovým dotykovým displejem a minimem tlačítek okolo. Vlevo najdeme pouze dvě, pod nimi pak klasický „otočný“ ovladač pro regulaci hlasitosti a vypnutí rádia. Parkovací brzda je nově elektronická, vedle řadicí páky nebo voliče automatu našlo místo startovací tlačítko a přibylo i bezdrátové dobíjení mobilních telefonů.

Modernizace se dotkla také pohonných jednotek. Dvanáctistovka TSI o výkonu 81 kW zůstává, přibyl však litrový tříválec TSI s 85 kilowatty, který u nás dosud nebyl v nabídce. Osmnáctistovku TSI (132 kW) už známe z dřívějška, stejně jako čtrnáctistovku TSI s vypínáním válců (110 kW) a verzi TGI spalující benzin a zemní plyn (1.4 TSI/81 kW). Zážehové motory lze kombinovat s pěti- a šestistupňovými manuálními převodovka, případně skříněmi DSG se šest a sedmi stupni. Tedy žádná změna.

Budoucnost Seatu: Facelift Leonu ještě letos, nová Ibiza a Arona již příští rok!

Budoucnost Seatu: Facelift Leonu ještě letos, nová Ibiza a Arona již příští rok!

Paleta vznětových motorů zahrnuje šestnáctistovky (66 a 85 kW) a dvoulitry TDI (110 a 135 kW), avšak s tím rozdílem, že slabší z naftových dvoulitrů se v případě výběru pohonu všech kol může pojit s převodovkou DSG se sedmi stupni. Čtyřkolka je pak samozřejmě řešena mezinápravovou spojkou Haldex páté generace.

Úplnou novinkou Leonu vrcholná linie Xcellence známá už z Atecy. Nebude chybět Alcantara ani kůže, ambientní osvětlení interiéru, bezklíčové odemykání, odlišné nárazníky nebo více chromu v masce chladiče. Dosud základní linie Basis je minulostí, její roli nyní přebírá úroveň Reference. Linie Style a FR i nadále zůstávají v nabídce.

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Nezapomnělo se ani na bezpečnostní systémy známé z Atecy. Řeč je například o aktivním udržování v jízdním pruhu, které společně s adaptivním tempomatem tvoří základ asistenta pro jízdu v kolonách, díky kterému umí Leon až do rychlosti 60 km/h sám manévrovat a v případě potřeby také zastavit. Dokonce i systém pro rozpoznávání dopravních značek je nyní chytřejší.

Seat ve spojitosti s modernizovaným Leonem hovoří o jednom z pilířů v největší modelové ofenzívě, přičemž další novinky na sebe nenechají dlouho čekat. Dorazí pátá generace Ibizy, zcela nový crossover Arona a dokonce i jedno překvapení. Asi není náhoda, že o něm značka hovoří v části o Leonu Cupra, který projde modernizací zanedlouho. Podle všeho se totiž jedná o Atecu Cupra s dvoulitrem TSI o výkonu kolem 300 koní! Ale nepředbíhejme...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků