Modernizovaný Renault Espace jde do prodeje. S párem motorů hledí na luxus

Dvě motorizace, jediný stupeň výbavy, slušná nálož komfortních prvků a jedna základní cenovka. Zájemce o nejnovější Renault Espace dilema při koupi zrovna nečeká.

Luxusní velkoprostorový model Espace se v nabídce Renaultu stále drží a na konci minulého roku prošla současná generace modernizací. Vylepšení si teď budou moci dopřát i zákazníci v Česku, známe již cenovky i kompletní úroveň vybavení novinky. Do koupě navíc nemusíte spěchat, spuštění objednávek plánuje Renault až na březen. První auta si zákazníci odvezou v dubnu.

O změnách uvedených modernizací jsme se už podrobněji rozepsali, kromě kosmetických změn venku i vevnitř jsou novinkami především adaptivní Matrix LED světlomety, 9,3palcový infotainment s poslední verzí systému a podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, konfigurovatelný digitální přístrojový štít se zobrazováním 3D navigace, lepší odhlučnění kabiny nebo systém natáčení zadních kol.

Renault Megane prošel modernizací: Přináší hybridní motor i více koní pro ostré R.S.

Renault Megane prošel modernizací: Přináší hybridní motor i více koní pro ostré R.S.

Výběr motorizace je snadný. Buď půjdete do nejsilnějšího benzinového čtyřválce TCe 225 o objemu 1,8 litru a výkonu 166 kW (225 koní) ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, nebo do dvoulitrového naftového čtyřválce Blue dCi 200 o výkonu 147 kW (200 koní), který pracuje s šestistupňovým automatem.

Volba motoru cenovku Renaultu Espace neovlivní, přičemž model je dostupný pouze v jediné výbavě Initiale Paris, a to od 1.199.000 Kč. Za tuto cenu dostanete všechno potřebné a po stránce techniky především i zmíněný systém natáčení zadních kol 4Control, podvozek s adaptivními tlumiči a adaptivní Matrix LED světlomety.

Elektrický Renault Twingo je za dveřmi. Může si to rozdat s roztomilou Hondou

Elektrický Renault Twingo je za dveřmi. Může si to rozdat s roztomilou Hondou

V základu pak najdete rovněž kožené čalounění Nappa v černé nebo pískově šedé barvě, 19palcová litá kola, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, atermické čelní sklo, elektricky nastavitelná sedadla s masážní funkcí, vyhříváním, odvětráváním a el. nastavitelnou bederní opěrkou a délkou sedáku, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka s úpravou zorného pole při parkování, bezdotykové otevírání kufru, parkovací asistent s kamerovým systémem o rozsahu 360 stupňů, balíček posledních asistenčních a bezpečnostních funkcí Visio System, audiosystém Bose s aktivním potlačováním hluku a také zmíněný 9,3palcový infotainment s navigací a 10palcový přístrojový štít.  

Z příplatků lze uvést hlavně balíček Family pro sedmimístnou konfiguraci interiéru společně s třízónovou automatickou klimatizací (40.000 Kč), balíček Winter obsahující vyhřívání bočních sedadel v druhé řadě, volantu, čelního skla a ostřikovačů světel (10.000 Kč), head-up display (7000 Kč) nebo elektricky ovládané panoramatické střešní okno (30.000 Kč).

Renault Espace – technická data a české ceny
Motorizace TCe 225 Blue dCi 200​
Zdvihový objem [cm3] 1798 1997
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 166/5600 1473500
Točivý moment [N.m/min] 300/2000 400/1750 
Převodovka 7A 6A
Max. rychlost [km/h] 224 215
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9 9,1
Spotřeba [l/100 km] 7,6-7,9 5,3-5,5
Provozní hmotnost [kg] 1708  1845
Základní cena Initiale Paris​ [Kč] 1.199.000 1.199.000
Uvedené hodnoty jsou pro pětimístnou verzi.
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků