Modernizovaný Polestar 2 přijíždí s výkonnějšími motory a velkokapacitní baterií. Vyšší cena znamená i bohatější výbavu

Pro modelový rok 2024 Polestar 2 výrazně posílil techniku a výkonem se přiblížil vrcholnému modelu dostupném v limitované edici. Rozšířila se i výbava základního modelu.

O plánovaném příchodu modernizovaného Polestaru 2 víme od října loňského roku, ale automobilka nijak nenaznačila, jak rozsáhlá proměna to bude. Značný časový odstup a fakt, že se nový Polestar 2 bude nabízet jako modelový ročník 2024, naznačují změny širšího charakteru.

Po designové stránce jde o osvěžení současné podoby s nově vymodelovanou maskou chladiče v jednolitém stylu převzatém od SUV Polestar 3. Za vyplněnou maskou se ukrývá centrum „SmartZone“ vozu tvořené radary a kamerami. Novinka jezdí na nových kovaných kolech o průměru 20 palců a nabídku osvěžila 19palcová sada celoročních pneumatik Michelin pro základní kola.

Na první pohled toho není mnoho, protože inženýři pracovali hlavně pod slupkou karoserie. Polestar 2 v jednomotorové i dvoumotorové verzi dostává nové elektromotory. V případě základní verze se pohonná jednotka přesouvá ze přední na zadní nápravu a je tak prvním modelem značky s touto konfigurací. Obměna přináší i více zábavy, protože výkon narostl z původních 172 kW a 329 N.m na 223 kW se 489 N.m. To znamená pokoření mety 100 km/h za 6,2 sekundy, o 1,2 sekundy rychleji než současný model.

Také v případě silnější verze hraje primární roli zadní elektromotor. Oba současně disponují navýšenou palebnou silou na 314 kW a 740 N.m (dříve 304 kW a 633 N.m). Pokud je vám to stále málo, můžete svůj Polestar vybavit příplatkovým balíčkem Performance Package, který výkon posune na 339 kW. Tím se přiblížíte téměř na dosah dosud nejvýkonnější verzi Polestar 2 BST Edition 270 (350 kW a 680 N.m) omezené na 270 kusů. Pokud jste ji nestihli, je to dobrá alternativa. Zdolání stovky za 4,2 sekundy je už slušný výsledek.

Zákazníkům s potřebou zdolávat delší vzdálenosti vychází Polestar vstříc novou 82kWh baterií u verze Long-range, s možností nabíjení až 205 kW. Menší 64 kWh baterii u standardní verze nabíjíte výkonem 135 KW. Podle metoditky WLTP nyní výkonnější model ujede 592 kilometrů, o 105 dále než dříve. Základní verze s jedním motorem urazí na jedno nabití 518 km (+40 km) a v provedení Long range dokonce 635 kilometrů (+84 km). Hodnotám dojezdu pomohla možnost úplného odpojení předního motoru.

Cena základního modelu poskočila v přepočtu na 1.215.000 Kč. Verze s prodlouženým dojezdem začíná na 1.305.00 Kč. Polestar 2 vybavený dvěma motory se dodává pouze s větší baterií za cenu od 1.409.000 Kč a za výše zmíněný Performance Package si připlatíte na 1.566.000 Kč. Kromě lepších technologií je vyšší cena kompenzována rozšířením základní výbavy o 360° kamerový systém, indukční nabíjení telefonu, LED mlhovky s přisvěcováním do zatáčky, adaptivní tempomat a další komfortní prvky.

Váš názor Další článek: Nové BMW M3 CS spráská frajírky na okruhu a odveze děti do školy. Stojí ale čtyři miliony korun

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,