Modernizovaný Nissan Rogue: Severoamerický X-Trail také jako hybrid

Nissan zmodernizoval model Rogue, který je severoamerickým dvojčetem evropského provedení crossoveru X-Trail.

Nissan X-Trail je v současnosti na trhu ve své třetí generaci, zatímco Rogue je za ním o jednu generaci pozadu. Dvojčaty jsou pak právě až od uvedení své aktuální podoby. Severoamerický zástupce japonské značky přitom vždy vstupuje na trh s jistým předstihem před svým evropským příbuzným.

Nissan X-Trail se dočkal hybridní verze. Prodávat se bude v Japonsku

Nissan X-Trail se dočkal hybridní verze. Prodávat se bude v Japonsku

Nejinak je tomu i nyní při představování modernizovaného provedení. To v případě modelu Rogue přináší poměrně výraznou proměnu přídě s novým nárazníkem, maskou chladiče i světlomety, jejichž součástí jsou LED pro denní svícení. Na zádi je změn výrazně méně a omezují se vlastně jen na nové provedení koncových svítilen. Boky se mohou pochlubit novými chromovanými prvky obložení a nový design mají litá kola o průměrech 17 až 19 palců. Zákazníci mohou nově volit z devíti odstínů laku karoserie, novinkou je otevírání zavazadlového prostoru za pomoci „kopnutí" nohou pod zadní nárazník.

Uvnitř najdeme nový volant a upravena byla i středová konzole, na níž je umístěna barevná obrazovka multimediálního systému, jehož součástí je i satelitní rádio. Nové jsou i materiály čalounění a obložení interiéru, a to včetně barev. Téměř jako u vozů prémiových značek může být vyvedeno čalounění sedadel pravou kůží s výrazným prošíváním v rámci paketu Platinum Reserve.

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Zásadní novinkou pro Rogue je příchod provedení s hybridním pohonným systémem, využívajícím zážehový dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem a převodovkou Xtronic CVT. Benzinový motor s výkonem 103 kW a točivým momentem 195 N.m doplňuje elektromotor o výkonu 30 kW a točivém momentu 160 N.m. Celkový výkon soustavy pak činí 131 kW.

Nissan pro Rogue Hybrid uvádí spotřebu paliva v kombinovaném provozu 6,9 l benzinu na 100 km v provedení s pohonem předních kol. Pro verzi s pohonem všech čtyř kol je uvedena spotřeba o 0,2 l benzinu na 100 km vyšší.

Renault Koleos oficiálně: Dvojče Nissanu X-Trail dorazí do Evropy za rok

Renault Koleos oficiálně: Dvojče Nissanu X-Trail dorazí do Evropy za rok

Vedle hybridu zůstává v nabídce i nadále atmosférický benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který disponuje výkonem 125 kW a točivým momentem 237 N.m. I tento motor je spojen s převodovkou Xtronic. Standardem je pohon předních kol a na přání je možné objednat i pohon všech kol.

Poslední novinky se týkají rozšíření nabízených asistenčních systémů zvyšujících aktivní bezpečnost. Za zmínku stojí aktivní brzdový systém s detekcí chodců, inteligentní tempomat a sledování slepých úhlů i vyjetí z jízdního pruhu bez zapnutých směrových světel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků