Modernizovaný Nissan Rogue: Severoamerický X-Trail také jako hybrid

Nissan zmodernizoval model Rogue, který je severoamerickým dvojčetem evropského provedení crossoveru X-Trail.

Nissan X-Trail je v současnosti na trhu ve své třetí generaci, zatímco Rogue je za ním o jednu generaci pozadu. Dvojčaty jsou pak právě až od uvedení své aktuální podoby. Severoamerický zástupce japonské značky přitom vždy vstupuje na trh s jistým předstihem před svým evropským příbuzným.

Nissan X-Trail se dočkal hybridní verze. Prodávat se bude v Japonsku

Nissan X-Trail se dočkal hybridní verze. Prodávat se bude v Japonsku

Nejinak je tomu i nyní při představování modernizovaného provedení. To v případě modelu Rogue přináší poměrně výraznou proměnu přídě s novým nárazníkem, maskou chladiče i světlomety, jejichž součástí jsou LED pro denní svícení. Na zádi je změn výrazně méně a omezují se vlastně jen na nové provedení koncových svítilen. Boky se mohou pochlubit novými chromovanými prvky obložení a nový design mají litá kola o průměrech 17 až 19 palců. Zákazníci mohou nově volit z devíti odstínů laku karoserie, novinkou je otevírání zavazadlového prostoru za pomoci „kopnutí" nohou pod zadní nárazník.

Uvnitř najdeme nový volant a upravena byla i středová konzole, na níž je umístěna barevná obrazovka multimediálního systému, jehož součástí je i satelitní rádio. Nové jsou i materiály čalounění a obložení interiéru, a to včetně barev. Téměř jako u vozů prémiových značek může být vyvedeno čalounění sedadel pravou kůží s výrazným prošíváním v rámci paketu Platinum Reserve.

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D: Auto, nebo to ostatní?  

Zásadní novinkou pro Rogue je příchod provedení s hybridním pohonným systémem, využívajícím zážehový dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem a převodovkou Xtronic CVT. Benzinový motor s výkonem 103 kW a točivým momentem 195 N.m doplňuje elektromotor o výkonu 30 kW a točivém momentu 160 N.m. Celkový výkon soustavy pak činí 131 kW.

Nissan pro Rogue Hybrid uvádí spotřebu paliva v kombinovaném provozu 6,9 l benzinu na 100 km v provedení s pohonem předních kol. Pro verzi s pohonem všech čtyř kol je uvedena spotřeba o 0,2 l benzinu na 100 km vyšší.

Renault Koleos oficiálně: Dvojče Nissanu X-Trail dorazí do Evropy za rok

Renault Koleos oficiálně: Dvojče Nissanu X-Trail dorazí do Evropy za rok

Vedle hybridu zůstává v nabídce i nadále atmosférický benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru, který disponuje výkonem 125 kW a točivým momentem 237 N.m. I tento motor je spojen s převodovkou Xtronic. Standardem je pohon předních kol a na přání je možné objednat i pohon všech kol.

Poslední novinky se týkají rozšíření nabízených asistenčních systémů zvyšujících aktivní bezpečnost. Za zmínku stojí aktivní brzdový systém s detekcí chodců, inteligentní tempomat a sledování slepých úhlů i vyjetí z jízdního pruhu bez zapnutých směrových světel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků