Modernizovaný Nissan Leaf oficiálně. Díky novým bateriím ujede až 250 km

Zdá se, že je dnešní den vyloženě zaměřen na elektrická auta. Už jsme tu měli tuning Tesly Model S, elektrický koncept Land Rover, Nissan Leaf ve službách MDČR a ve stejnou chvíli přichází shodou okolností opět Nissan s představením modernizované verze svého elektrického hatchbacku. Facelift znamená pro Leaf hlavně nové baterie, které umožní dojezd až 250 kilometrů.

V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

Nové akumulátory mají kapacitu 30 kWh, jsou o 21 kg těžší než ty stávající, ale vnější rozměry mají naprosto shodné. Dříve Leaf ujel maximálně 150 km/h, po faceliftu by to mělo být o sto kilometrů více, což by Leaf výrazně posunulo před elektrické konkurenty. Co se nabíjení týká, tam k žádným změnám nedošlo. Na nové baterie se vztahuje záruka osm let nebo 160 000 km.

Leaf dostal v rámci faceliftu také drobnosti typu bronzové barvy karoserie nebo systému NissanConnect EV, který umožňuje přes chytrý telefon kontrolovat stav nabití vozu a případně spustit vyhřívání nebo chlazení interiéru ještě v době, kdy je vůz připojený do zásuvky.

Zobrazit tiskovou zprávu

Modernizovaný Leaf bude vyráběn v britském Sunderlandu, první auta dorazí na trh v lednu příštího roku. Zatím ale není zcela jasné, jak to bude s výbavou. Podle dřívějších informací boudou nové baterie dostupné pouze pro vyšší výbavy, ale stejně tak se může stát, že konkrétně na český trh dorazí pouze jedna verze. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 9 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků