Modernizovaný Nissan Leaf oficiálně. Díky novým bateriím ujede až 250 km

Zdá se, že je dnešní den vyloženě zaměřen na elektrická auta. Už jsme tu měli tuning Tesly Model S, elektrický koncept Land Rover, Nissan Leaf ve službách MDČR a ve stejnou chvíli přichází shodou okolností opět Nissan s představením modernizované verze svého elektrického hatchbacku. Facelift znamená pro Leaf hlavně nové baterie, které umožní dojezd až 250 kilometrů.

V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

V ČR má být do patnácti let 250 tisíc elektromobilů. Jeden má nově i MDČR

Nové akumulátory mají kapacitu 30 kWh, jsou o 21 kg těžší než ty stávající, ale vnější rozměry mají naprosto shodné. Dříve Leaf ujel maximálně 150 km/h, po faceliftu by to mělo být o sto kilometrů více, což by Leaf výrazně posunulo před elektrické konkurenty. Co se nabíjení týká, tam k žádným změnám nedošlo. Na nové baterie se vztahuje záruka osm let nebo 160 000 km.

Leaf dostal v rámci faceliftu také drobnosti typu bronzové barvy karoserie nebo systému NissanConnect EV, který umožňuje přes chytrý telefon kontrolovat stav nabití vozu a případně spustit vyhřívání nebo chlazení interiéru ještě v době, kdy je vůz připojený do zásuvky.

Zobrazit tiskovou zprávu

Modernizovaný Leaf bude vyráběn v britském Sunderlandu, první auta dorazí na trh v lednu příštího roku. Zatím ale není zcela jasné, jak to bude s výbavou. Podle dřívějších informací boudou nové baterie dostupné pouze pro vyšší výbavy, ale stejně tak se může stát, že konkrétně na český trh dorazí pouze jedna verze. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků