Po téměř pěti letech se Nissan Leaf dočkal modernizace. Pravděpodobně půjde o poslední modernizaci před koncem jeho životního cyklu. Automobilka už plánuje náhradu.
Druhá generace Nissanu Leaf je tu s námi už od roku 2017. Loni vůz dostal nové technologie a nyní si automobilka pohrála s barvami a designovými prvky. Pro Leaf je to zřejmě poslední fáze životního cyklu. Minulý rok Nissan vypustil do světa zprávu, že pro rok 2025 chystá nový elektrický crossover, který nahradí hatchback. Jestli se objeví pod novým názvem, nebo půjde o třetí generaci Leafu, není zřejmé.
Možná proto se automobilka rozhodla pro nový modelový ročník neprovádět žádné velké změny. Vůz bude v Evropě dostupný už letos v dubnu. Omlazovací kůra přinesla nové designy 16 a 17palcových kol spolu s modernizovaným logem a osvěžení palety laků. Tu nově doplňují modré odstíny Universal a Magnetic sdílené s modelem Qashqai. Zachována zůstala i možnost dvoubarevného provedení.
Z technického hlediska se pravděpodobně nic nezmění. Leaf bude dál dostupný s dvojicí bateriových setů o kapacitách 40 a 62 kWh. Verze Leaf e+ s vyšší kapacitou ujede dle metodiky WLTP na jedno nabití 385 kilometrů. V případě základní baterie činí dojezd 270 kilometrů.
Zůstane také funkce e-Pedal umožňující jedním pedálem akcelerovat i brzdit pomocí silné rekuperace až do úplného zastavení. Leaf také disponuje režimem asistované autonomní jízdy ProPilot s funkcí zastavení a udržování nastavené vzdálenosti od auta jedoucího vpředu. Multimediální zařízení NissanConnect zahrnuje propojení s mobilními telefony v rámci rozhraní Android Auto a Apple CarPlay. Dále si můžete na dálku nastavit třeba klimatizaci, nebo z vozu cestou domů komunikovat s prvky chytré domácnosti pomocí Amazon Alexa.
Automobilka obecně plánuje velké změny. Do konce roku 2030 se máme těšit na 23 nových modelů, z čehož 15 budou čisté elektromobily.