Modernizovaný Jaguar XE poprvé na silnicích. Co všechno chystá?

Letos v září tomu budou čtyři roky od prvního odhalení Jaguaru XE. Facelift se už chystá, mohl by přinést hybridní variantu a pravděpodobně se jej dočkáme na březnovém autosalonu v Ženevě.

Živě si pamatuji, kdy jsem se s Jaguarem XE setkal poprvé. Bylo to někdy koncem léta 2014 v továrně Jaguar Land Roveru v Solihullu a v rámci novinářské akce proběhla i spousta zajímavých workshopů. Velké finále si nenechal ujít ani samotný Ian Callum, šéfdesignér značky Jaguar, který vůz představil přímo na konci výrobní linky. Paráda!

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Těžko uvěřit, že letos v září už to budou čtyři roky a brzy budeme svědky představení faceliftu první generace Jaguaru XE. Vůz byl zachycen fotografy ve West Midlands a zatím je samozřejmě maskovaný, vzhled ale bude podle současných informací asi to nejmenší, co by se mělo v rámci příprav na druhou půlku životního cyklu změnit.

Kolegové z britského Auto Expressu, kteří rovněž uveřejnili přiložené fotografie, očekávají štíhlejší přední světlomety i zadní svítilny, lehce pozměněný tvar nárazníků, svěžejší interiér či nový software infotainmentu. Pravděpodobně se setkáme i s novými systémy pro usnadnění řízení, které jednoho dne budou nedílnou součástí plně autonomního vozu.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Aby ale Jaguar držel krok se současnými trendy a zároveň vyhověl čím dál drsnějším emisním limitům, musí se uchýlit k elektrifikaci. Model I-Pace, který britská automobilka představila na letošním autosalonu v Ženevě, je toho ostatně jasným důkazem.

Model XE nepůjde cestou plné elektrifikace. Očekává se mild-hybridní systém s dvanácti- i osmačtyřicetivoltovým elektrickým okruhem, který umožní plachtění s vypnutým motorem. Je to jedna z cest, jak snížit emise i spotřebu, ale zároveň nesvazovat řidiče dobíjením velkých akumulátorů jako u plug-in hybridů. V tomto případě by mohlo dojít ke snížení spotřeby až o deset procent.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 42 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků