Modernizovaný Jaguar XE poprvé na silnicích. Co všechno chystá?

Letos v září tomu budou čtyři roky od prvního odhalení Jaguaru XE. Facelift se už chystá, mohl by přinést hybridní variantu a pravděpodobně se jej dočkáme na březnovém autosalonu v Ženevě.

Živě si pamatuji, kdy jsem se s Jaguarem XE setkal poprvé. Bylo to někdy koncem léta 2014 v továrně Jaguar Land Roveru v Solihullu a v rámci novinářské akce proběhla i spousta zajímavých workshopů. Velké finále si nenechal ujít ani samotný Ian Callum, šéfdesignér značky Jaguar, který vůz představil přímo na konci výrobní linky. Paráda!

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Těžko uvěřit, že letos v září už to budou čtyři roky a brzy budeme svědky představení faceliftu první generace Jaguaru XE. Vůz byl zachycen fotografy ve West Midlands a zatím je samozřejmě maskovaný, vzhled ale bude podle současných informací asi to nejmenší, co by se mělo v rámci příprav na druhou půlku životního cyklu změnit.

Kolegové z britského Auto Expressu, kteří rovněž uveřejnili přiložené fotografie, očekávají štíhlejší přední světlomety i zadní svítilny, lehce pozměněný tvar nárazníků, svěžejší interiér či nový software infotainmentu. Pravděpodobně se setkáme i s novými systémy pro usnadnění řízení, které jednoho dne budou nedílnou součástí plně autonomního vozu.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Aby ale Jaguar držel krok se současnými trendy a zároveň vyhověl čím dál drsnějším emisním limitům, musí se uchýlit k elektrifikaci. Model I-Pace, který britská automobilka představila na letošním autosalonu v Ženevě, je toho ostatně jasným důkazem.

Model XE nepůjde cestou plné elektrifikace. Očekává se mild-hybridní systém s dvanácti- i osmačtyřicetivoltovým elektrickým okruhem, který umožní plachtění s vypnutým motorem. Je to jedna z cest, jak snížit emise i spotřebu, ale zároveň nesvazovat řidiče dobíjením velkých akumulátorů jako u plug-in hybridů. V tomto případě by mohlo dojít ke snížení spotřeby až o deset procent.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

včera | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků