Modernizovaný Jaguar XE poprvé na silnicích. Co všechno chystá?

Letos v září tomu budou čtyři roky od prvního odhalení Jaguaru XE. Facelift se už chystá, mohl by přinést hybridní variantu a pravděpodobně se jej dočkáme na březnovém autosalonu v Ženevě.

Živě si pamatuji, kdy jsem se s Jaguarem XE setkal poprvé. Bylo to někdy koncem léta 2014 v továrně Jaguar Land Roveru v Solihullu a v rámci novinářské akce proběhla i spousta zajímavých workshopů. Velké finále si nenechal ujít ani samotný Ian Callum, šéfdesignér značky Jaguar, který vůz představil přímo na konci výrobní linky. Paráda!

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Těžko uvěřit, že letos v září už to budou čtyři roky a brzy budeme svědky představení faceliftu první generace Jaguaru XE. Vůz byl zachycen fotografy ve West Midlands a zatím je samozřejmě maskovaný, vzhled ale bude podle současných informací asi to nejmenší, co by se mělo v rámci příprav na druhou půlku životního cyklu změnit.

Kolegové z britského Auto Expressu, kteří rovněž uveřejnili přiložené fotografie, očekávají štíhlejší přední světlomety i zadní svítilny, lehce pozměněný tvar nárazníků, svěžejší interiér či nový software infotainmentu. Pravděpodobně se setkáme i s novými systémy pro usnadnění řízení, které jednoho dne budou nedílnou součástí plně autonomního vozu.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Aby ale Jaguar držel krok se současnými trendy a zároveň vyhověl čím dál drsnějším emisním limitům, musí se uchýlit k elektrifikaci. Model I-Pace, který britská automobilka představila na letošním autosalonu v Ženevě, je toho ostatně jasným důkazem.

Model XE nepůjde cestou plné elektrifikace. Očekává se mild-hybridní systém s dvanácti- i osmačtyřicetivoltovým elektrickým okruhem, který umožní plachtění s vypnutým motorem. Je to jedna z cest, jak snížit emise i spotřebu, ale zároveň nesvazovat řidiče dobíjením velkých akumulátorů jako u plug-in hybridů. V tomto případě by mohlo dojít ke snížení spotřeby až o deset procent.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků