Modernizovaný Jaguar XE poprvé na silnicích. Co všechno chystá?

Letos v září tomu budou čtyři roky od prvního odhalení Jaguaru XE. Facelift se už chystá, mohl by přinést hybridní variantu a pravděpodobně se jej dočkáme na březnovém autosalonu v Ženevě.

Živě si pamatuji, kdy jsem se s Jaguarem XE setkal poprvé. Bylo to někdy koncem léta 2014 v továrně Jaguar Land Roveru v Solihullu a v rámci novinářské akce proběhla i spousta zajímavých workshopů. Velké finále si nenechal ujít ani samotný Ian Callum, šéfdesignér značky Jaguar, který vůz představil přímo na konci výrobní linky. Paráda!

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Těžko uvěřit, že letos v září už to budou čtyři roky a brzy budeme svědky představení faceliftu první generace Jaguaru XE. Vůz byl zachycen fotografy ve West Midlands a zatím je samozřejmě maskovaný, vzhled ale bude podle současných informací asi to nejmenší, co by se mělo v rámci příprav na druhou půlku životního cyklu změnit.

Kolegové z britského Auto Expressu, kteří rovněž uveřejnili přiložené fotografie, očekávají štíhlejší přední světlomety i zadní svítilny, lehce pozměněný tvar nárazníků, svěžejší interiér či nový software infotainmentu. Pravděpodobně se setkáme i s novými systémy pro usnadnění řízení, které jednoho dne budou nedílnou součástí plně autonomního vozu.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Aby ale Jaguar držel krok se současnými trendy a zároveň vyhověl čím dál drsnějším emisním limitům, musí se uchýlit k elektrifikaci. Model I-Pace, který britská automobilka představila na letošním autosalonu v Ženevě, je toho ostatně jasným důkazem.

Model XE nepůjde cestou plné elektrifikace. Očekává se mild-hybridní systém s dvanácti- i osmačtyřicetivoltovým elektrickým okruhem, který umožní plachtění s vypnutým motorem. Je to jedna z cest, jak snížit emise i spotřebu, ale zároveň nesvazovat řidiče dobíjením velkých akumulátorů jako u plug-in hybridů. V tomto případě by mohlo dojít ke snížení spotřeby až o deset procent.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků