Modernizovaný Jaguar XE poprvé na silnicích. Co všechno chystá?

Letos v září tomu budou čtyři roky od prvního odhalení Jaguaru XE. Facelift se už chystá, mohl by přinést hybridní variantu a pravděpodobně se jej dočkáme na březnovém autosalonu v Ženevě.

Živě si pamatuji, kdy jsem se s Jaguarem XE setkal poprvé. Bylo to někdy koncem léta 2014 v továrně Jaguar Land Roveru v Solihullu a v rámci novinářské akce proběhla i spousta zajímavých workshopů. Velké finále si nenechal ujít ani samotný Ian Callum, šéfdesignér značky Jaguar, který vůz představil přímo na konci výrobní linky. Paráda!

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Test Jaguar XE 20d: Kompromis, který nemá konkurenci

Těžko uvěřit, že letos v září už to budou čtyři roky a brzy budeme svědky představení faceliftu první generace Jaguaru XE. Vůz byl zachycen fotografy ve West Midlands a zatím je samozřejmě maskovaný, vzhled ale bude podle současných informací asi to nejmenší, co by se mělo v rámci příprav na druhou půlku životního cyklu změnit.

Kolegové z britského Auto Expressu, kteří rovněž uveřejnili přiložené fotografie, očekávají štíhlejší přední světlomety i zadní svítilny, lehce pozměněný tvar nárazníků, svěžejší interiér či nový software infotainmentu. Pravděpodobně se setkáme i s novými systémy pro usnadnění řízení, které jednoho dne budou nedílnou součástí plně autonomního vozu.

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Jaguar XE je velmi špatná zpráva... [první jízdní dojmy]

Aby ale Jaguar držel krok se současnými trendy a zároveň vyhověl čím dál drsnějším emisním limitům, musí se uchýlit k elektrifikaci. Model I-Pace, který britská automobilka představila na letošním autosalonu v Ženevě, je toho ostatně jasným důkazem.

Model XE nepůjde cestou plné elektrifikace. Očekává se mild-hybridní systém s dvanácti- i osmačtyřicetivoltovým elektrickým okruhem, který umožní plachtění s vypnutým motorem. Je to jedna z cest, jak snížit emise i spotřebu, ale zároveň nesvazovat řidiče dobíjením velkých akumulátorů jako u plug-in hybridů. V tomto případě by mohlo dojít ke snížení spotřeby až o deset procent.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků