Modernizovaný Hyundai i30 míří do výroby. Pro Nošovice jde o velkou událost

Šest týdnů po nucené odstávce z důvodu pandemie koronaviru se v nošovickém závodě rozjede výroba modernizovaného modelu i30.

České zastoupení Hyundaie informuje, že kompaktní hatchback i30 po faceliftu začne od pondělí 25. května sjíždět z výrobních linek nošovického závodu. Model se v této továrně vyrábí od roku 2008 a v současnosti zde vznikají všechny karosářské verze - hatchback, fastback i kombi. Vedle toho se u nás vyrábí i ostrá verze N. Je to také první vůz, který se zde v listopadu roku 2008 po otevření vyrobil.

Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší cenou. O výhodu ale nakonec může přijít

Hyundai i30 dál drtí Škodu Scala nejnižší cenou. O výhodu ale nakonec může přijít

Výroba modernizovaného hatchbacku se rozjede šest týdnů po odstávce způsobené pandemií koronaviru. Novinka, představená během zrušeného ženevského autosalonu, prokoukla především novou přední maskou a výraznějším světelným podpisem. Vedle kosmetických změn má ale i nové motory.

Hyundai i30 HB po faceliftu: Technická data a české ceny zážehových motorů
Motor 1.5 CVVT 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI 48V 1.5 T-GDI 48V
Převodovka 6M 6M(7A) 6M(7A) 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1498 998 998 1482
Válce/ventily 4/4 3/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 81/6000 88/6000 88/6000 118/5500
Točivý moment [N.m/min] 144/3500 172/1500 172/1500 253/1500
Maximální rychlost [km/h] 187 196 196 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,3 11,2 11,2 8,4(8,6)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1176 1204(1234) 1216(1246) 1250(1282)
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena neuvedena neuvedena neuvedena
Cena Start [Kč] 319.990 - - -
Cena Start Plus [Kč] 329.990 349.990 - -
Cena Comfort [Kč] 369.990 389.990 409.990 439.990
Cena Smart [Kč] 399.990 419.990 439.990 469.990
Cena Style [Kč] - - - 519.990
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku za 50.000 Kč, ceny platí od 1.4. 2020

Motor 1.4 CVVT se odporoučel a místo něj nastoupila patnáctistovka. Jednu deci objemu navíc dostal i přeplňovaný motor 1.4 T-GDI, který nově disponuje mild-hybridní technologií, stejně jako vznětová verze 1.6 CRDi. Hybridní technologii jde za dvacet tisíc korun připlatit i do menšího přeplňovaného motoru 1.0 T-GDI.

Ani starší Hyundai i30 se ještě nevzdává. V plné výbavě stojí jako základní VW Golf

Ani starší Hyundai i30 se ještě nevzdává. V plné výbavě stojí jako základní VW Golf

Nový Hyundai i30 s krátkou karoserií startuje na částce 319.900 Kč ve vstupní výbavě Start s motorem 1.5 CVVT o výkonu 81 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Turbodiesel začíná na částce o 70 tisíc vyšší v lepší výbavě Start Plus. Později bude pro novou i30 k dispozici i sportovně střižená výbava N Line, která bude vůbec poprvé dostupná i pro karosářskou variantu kombi.

Hyundai i30 HB po faceliftu: Technická data a české ceny vznětových motorů
Motor 1.6 CRDi 1.6 CRDi 48V
Převodovka 6M(7A) 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4000 100/4000
Točivý moment [N.m/min] 280(300)/1500 280(320)/1500(2000)
Maximální rychlost [km/h] 192 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,9 10,2(9,9)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1313(1343) 1313(1343)
Komb. spotřeba [l/100 km] neuvedena neuvedena
Cena Start [Kč] - -
Cena Start Plus [Kč] 389.990 -
Cena Comfort [Kč] 429.990 -
Cena Smart [Kč] 459.990 479.990
Cena Style [Kč] 509.990 529.990
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku za 50.000 Kč, ceny platí od 1.4. 2020

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků