Modernizovaný Citroën Cactus odhalen. Má teď tlumiče s hydraulickými dorazy

Auto má nyní výrazně jinou příď a bocích se zredukoval počet i plocha airbumpů.

Značka Citroën letos zažívá velkou modelovou ofenzívu. Nejprve začala nabízet novou generaci hatchbacku C3, nedávno přibylo do nabídky také malé městské SUV C3 Aircross. Nyní ještě představuje modernizovaný cactus.

Změna vzhledu je, na rozdíl od řady jiných faceliftů, poměrně velká. Například logo se přestěhovalo mezi lišty propojující horní světlomety, z přední části zmizely ochranné prvky (airbumpy) a nárazník je také hodně změněný. Citroën údajně dokonce změnil i tvar blatníků.

Citroën v ČR zavádí šrotovné. Sleví zákazníkům s "vraky" až 120 000 Kč

Citroën v ČR zavádí šrotovné. Sleví zákazníkům s "vraky" až 120 000 Kč

Zatímco původní cactus měl na bocích velké plochy airbumpů, současné provedení jich má méně a přesunuly se hned nad prahy.

Klepněte pro větší obrázek

Takový byl původní vzhled modelu cactus

V interiéru jsou pak nové sedačky i materiály. Přibyl prostor pro lokty, díky vydutým panelům v obložením dveří. Konstruktéři zapracovali na tlumení hluku a hlavně na komfortu jízdy. Vůz totiž získal (po čínském C5 Aircross) jako druhý tlumiče s hydraulickými dorazy.

Citroën v tiskové zprávě uvádí, že v rámci vývoje nového odpružení bylo podáno 20 patentů. Princip jeho fungování je jednoduchý. Zatímco klasické odpružení tvoří tlumič, pružina a mechanický doraz, k „Progressive Hydraulic CushionsTM“ se přidávají dva hydraulické dorazy – jeden pro rozpínání a jeden pro stlačení.

Odpružení tak pracuje ve dvou fázích podle potřeb zatížení: V případě mírného stlačení a rozpínání řídí pružina a tlumič společně vertikální pohyby bez toho, že by se musely zapojit i hydraulické dorazy. Přítomnost těchto dorazů však inženýrům umožnila nabízet větší volnost zdvihu vozu, což údajně vytváří dojem „létajícího koberce“ a pocit, že auto nad nerovnostmi vozovky doslova letí.

V případě většího stlačení a rozpínání se k pružině a tlumiči přidává i hydraulický doraz rozpínání nebo stlačení, které postupně pohyb zpomalují, takže na konci nedojde k prudkému zastavení. Na rozdíl od klasického mechanického dorazu, který absorbuje energii, ale část jí vrátí zpět, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí. Díky tomu nedojde k odrazu.

Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Auto budou pohánět motory, které jsou již známé z jiných modelů značky. Půjde tedy o zážehové tříválce a turbodiesely. Nejvýkonnější verze PureTech 130 S&S je spojená s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor PureTech 110, který je také přeplňovaný, je nabízen s manuální převodovkou (PureTech 110 S&S) s s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 V základní verzi je vůz nabízen s motorem PureTech 82 s manuální převodovkou.

Diesely jsou zatím dva: Již při uvedení na trh je vůz k dispozici s motorem BlueHDi 100 s manuální převodovkou a s motorem BlueHDi 100 S&S s manuální převodovkou. Na podzim 2018 je doplní dieselový motor s automatickou převodovkou s motorem BlueHDi 120 S&S EAT6.

Do výbavy auta se dostala také řada elektronických asistentů. Například můžeme zmínit systém pro čtení dopravních značek, varování před změnou jízdního pruhu, upozornění na auta ve slepém úhlu, nouzové brzdění nebo asistenta pro rozjezdy do svahů.

Na to, jak nyní cactus vypadá zvnějšku i uvnitř, se podívejte níže:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky