Modernizované Suzuki Vitara přijíždí na český trh. Vejde se pod 400 tisíc

Na konci července nám Suzuki ukázalo modernizovanou verzi Vitary a nyní už je novinka dostupná i na českém trhu. Vitara bude v nabídce s dvojicí motorů a celkem čtyřmi úrovněmi výbavy.

Modernizace čtvrté generace Vitary byla po designové stránce poměrně střídmá. Jiné jsou v podstatě jen chromované prvky na nárazníku, maska chladiče, design litých kol a grafika zadních svítilen. Uvnitř prý najdete lepší, měkčí materiály, nový barevný displej palubního počítače mezi přístroji a doplněny byly rovněž bezpečnostní asistenty. SUV tak nyní umí nouzově brzdit, hlídá pruhy a slepé úhly, rozpozná značky a varuje před vozy křižujícími z bočních ulic.

Hlavní změny se ovšem odehrály pod kapotou, kde teď místo staré atmosférické zážehové šestnáctistovky najdete buď přeplňovaný litrový tříválec BoosterJet o výkonu 82 kW (111 koní), nebo přeplňovaný 1,4litrový čtyřválec o výkonu 103 kw (140 koní). O dříve nabízené dieselové šestnáctistovce bohužel zatím nemáme informace, v novém ceníku se neobjevuje.

Suzuki Vitara má po faceliftu. S atmosférickým motorem ji už nekoupíte

Suzuki Vitara má po faceliftu. S atmosférickým motorem ji už nekoupíte

Výbava začíná úplně základním stupněm Comfort, který je na výběr pouze s jedinou specifikací – litrovým motorem, manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol, a to za cenu 394.289 Kč. Standardně se objevují elektricky ovládaná okna vpředu, manuální klimatizace, audio s MP3, CD a Bluetooth nebo černobílý 3,5palcový displej na přístrojové desce. Nutno podotknout, že litrová motorizace bude u Vitary dostupná až v průběhu října.

Vitara s větší čtrnáctistovkou, manuální šestistupňovou skříní a pohonem předních kol pak startuje ve výbavě Premium na ceně 456.900 Kč. Za variantu s automatickou skříní si obecně připlatíte 43.000 Kč, kdežto pohon všech kol navýší tuto základní cenu o dalších 65.000 Kč. Vitara s těmito možnostmi tak může ve výbavě Premium vyjít na až na 564.900 Kč.

Kdyby se Suzuki odvázalo: Co takhle Vitara pick-up nebo Jimny kabriolet?

Kdyby se Suzuki odvázalo: Co takhle Vitara pick-up nebo Jimny kabriolet?

Standardně je poté Vitara vybavena denním LED svícením, automatickou klimatizací, elektricky ovládanými okny vpředu i vzadu, vyhřívanými sedačkami vpředu, 4,2palcovým displejem na přístrojové desce nebo 17palcovými disky z lehké slitiny. Výše zmíněný balíček bezpečnostních a asistenčních systémů je poté standardně dodáván jen u variant s pohonem 4x4.

Střední úroveň výbavy Elegance je dostupná pouze u Vitary s motorem 1,4 a manuální převodovkou. Cena zde začíná na 501.900 Kč, přičemž se zvoleným pohonem 4x4 mluvíme o 549.900 Kč. V Eleganci dostanete navíc třeba ozdobnou lištu na palubní desce, adaptivní LED světlomety, stěrače s dešťovým senzorem, adaptivní tempomat, elektricky sklopná zrcátka se směrovkami či leštěná 17 palcová kola.

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Vrcholem nabídky je výbava Elegance Panorama, která je k dispozici u Vitary s motorem 1,4 a automatickou i manuální převodovkou – obě specifikace přitom začínají na stejné ceně 569.900 Kč. Respektive s pohonem všech kol a výhradně automatem na 612.900 Kč. Plně vybavená Vitara pak zaujme hlavně velkým panoramatickým střešním oknem a praktickou maličkostí je i odkládací schránka na brýle.

Suzuki Vitara – nabízené motory a výbavy
Motor 1.0 BoosterJet 

1.0  BoosterJet 

1.4  BoosterJet 

1.4  BoosterJet
Převodovka 5M 6A 6M 6A
Pohon 4x2 (4x4) 4x2 4x2 (4x4) 4x2 (4x4)
Zdvihový objem [cm3] 998 998 1373 1373
Válce/ventily 3/12 3/12 4/16 4/16
Největší výkon [kW/min] 82/5500 82/5500 103/5500 103/5500
Točivý moment [N.m/min] 170/2000-3500 160/1800-4000 220/1500-4000 220/1500-4000
Maximální rychlost [km/h] 180 180 200 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5(12,0) 12,5 9,5(10,2) 9,5(10,2)
Komb. spotřeba [l/100 km] zatím neuvedeno zatím neuvedeno 5,8(6,1) 5,9(6,3)
Cena Comfort [Kč] 394.289* - - -
Cena Premium [Kč] 430.689*(491.329)* 474.249* 456.900 (521.900) 499.900 (564.900)
Cena Elegance [Kč] - - 501.900 (549.900) -
Cena Elegance Panorama [Kč] - - -
(569.900)
569.900 (612.900)

* Předběžné ceny, verze dostupné během října 2018

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků