Modernizované Suzuki Vitara přijíždí na český trh. Vejde se pod 400 tisíc

Na konci července nám Suzuki ukázalo modernizovanou verzi Vitary a nyní už je novinka dostupná i na českém trhu. Vitara bude v nabídce s dvojicí motorů a celkem čtyřmi úrovněmi výbavy.

Modernizace čtvrté generace Vitary byla po designové stránce poměrně střídmá. Jiné jsou v podstatě jen chromované prvky na nárazníku, maska chladiče, design litých kol a grafika zadních svítilen. Uvnitř prý najdete lepší, měkčí materiály, nový barevný displej palubního počítače mezi přístroji a doplněny byly rovněž bezpečnostní asistenty. SUV tak nyní umí nouzově brzdit, hlídá pruhy a slepé úhly, rozpozná značky a varuje před vozy křižujícími z bočních ulic.

Hlavní změny se ovšem odehrály pod kapotou, kde teď místo staré atmosférické zážehové šestnáctistovky najdete buď přeplňovaný litrový tříválec BoosterJet o výkonu 82 kW (111 koní), nebo přeplňovaný 1,4litrový čtyřválec o výkonu 103 kw (140 koní). O dříve nabízené dieselové šestnáctistovce bohužel zatím nemáme informace, v novém ceníku se neobjevuje.

Suzuki Vitara má po faceliftu. S atmosférickým motorem ji už nekoupíte

Suzuki Vitara má po faceliftu. S atmosférickým motorem ji už nekoupíte

Výbava začíná úplně základním stupněm Comfort, který je na výběr pouze s jedinou specifikací – litrovým motorem, manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol, a to za cenu 394.289 Kč. Standardně se objevují elektricky ovládaná okna vpředu, manuální klimatizace, audio s MP3, CD a Bluetooth nebo černobílý 3,5palcový displej na přístrojové desce. Nutno podotknout, že litrová motorizace bude u Vitary dostupná až v průběhu října.

Vitara s větší čtrnáctistovkou, manuální šestistupňovou skříní a pohonem předních kol pak startuje ve výbavě Premium na ceně 456.900 Kč. Za variantu s automatickou skříní si obecně připlatíte 43.000 Kč, kdežto pohon všech kol navýší tuto základní cenu o dalších 65.000 Kč. Vitara s těmito možnostmi tak může ve výbavě Premium vyjít na až na 564.900 Kč.

Kdyby se Suzuki odvázalo: Co takhle Vitara pick-up nebo Jimny kabriolet?

Kdyby se Suzuki odvázalo: Co takhle Vitara pick-up nebo Jimny kabriolet?

Standardně je poté Vitara vybavena denním LED svícením, automatickou klimatizací, elektricky ovládanými okny vpředu i vzadu, vyhřívanými sedačkami vpředu, 4,2palcovým displejem na přístrojové desce nebo 17palcovými disky z lehké slitiny. Výše zmíněný balíček bezpečnostních a asistenčních systémů je poté standardně dodáván jen u variant s pohonem 4x4.

Střední úroveň výbavy Elegance je dostupná pouze u Vitary s motorem 1,4 a manuální převodovkou. Cena zde začíná na 501.900 Kč, přičemž se zvoleným pohonem 4x4 mluvíme o 549.900 Kč. V Eleganci dostanete navíc třeba ozdobnou lištu na palubní desce, adaptivní LED světlomety, stěrače s dešťovým senzorem, adaptivní tempomat, elektricky sklopná zrcátka se směrovkami či leštěná 17 palcová kola.

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Vrcholem nabídky je výbava Elegance Panorama, která je k dispozici u Vitary s motorem 1,4 a automatickou i manuální převodovkou – obě specifikace přitom začínají na stejné ceně 569.900 Kč. Respektive s pohonem všech kol a výhradně automatem na 612.900 Kč. Plně vybavená Vitara pak zaujme hlavně velkým panoramatickým střešním oknem a praktickou maličkostí je i odkládací schránka na brýle.

Suzuki Vitara – nabízené motory a výbavy
Motor 1.0 BoosterJet 

1.0  BoosterJet 

1.4  BoosterJet 

1.4  BoosterJet
Převodovka 5M 6A 6M 6A
Pohon 4x2 (4x4) 4x2 4x2 (4x4) 4x2 (4x4)
Zdvihový objem [cm3] 998 998 1373 1373
Válce/ventily 3/12 3/12 4/16 4/16
Největší výkon [kW/min] 82/5500 82/5500 103/5500 103/5500
Točivý moment [N.m/min] 170/2000-3500 160/1800-4000 220/1500-4000 220/1500-4000
Maximální rychlost [km/h] 180 180 200 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5(12,0) 12,5 9,5(10,2) 9,5(10,2)
Komb. spotřeba [l/100 km] zatím neuvedeno zatím neuvedeno 5,8(6,1) 5,9(6,3)
Cena Comfort [Kč] 394.289* - - -
Cena Premium [Kč] 430.689*(491.329)* 474.249* 456.900 (521.900) 499.900 (564.900)
Cena Elegance [Kč] - - 501.900 (549.900) -
Cena Elegance Panorama [Kč] - - -
(569.900)
569.900 (612.900)

* Předběžné ceny, verze dostupné během října 2018

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků