Modernizované Suzuki Vitara přijíždí na český trh. Vejde se pod 400 tisíc

Na konci července nám Suzuki ukázalo modernizovanou verzi Vitary a nyní už je novinka dostupná i na českém trhu. Vitara bude v nabídce s dvojicí motorů a celkem čtyřmi úrovněmi výbavy.

Modernizace čtvrté generace Vitary byla po designové stránce poměrně střídmá. Jiné jsou v podstatě jen chromované prvky na nárazníku, maska chladiče, design litých kol a grafika zadních svítilen. Uvnitř prý najdete lepší, měkčí materiály, nový barevný displej palubního počítače mezi přístroji a doplněny byly rovněž bezpečnostní asistenty. SUV tak nyní umí nouzově brzdit, hlídá pruhy a slepé úhly, rozpozná značky a varuje před vozy křižujícími z bočních ulic.

Hlavní změny se ovšem odehrály pod kapotou, kde teď místo staré atmosférické zážehové šestnáctistovky najdete buď přeplňovaný litrový tříválec BoosterJet o výkonu 82 kW (111 koní), nebo přeplňovaný 1,4litrový čtyřválec o výkonu 103 kw (140 koní). O dříve nabízené dieselové šestnáctistovce bohužel zatím nemáme informace, v novém ceníku se neobjevuje.

Suzuki Vitara má po faceliftu. S atmosférickým motorem ji už nekoupíte

Suzuki Vitara má po faceliftu. S atmosférickým motorem ji už nekoupíte

Výbava začíná úplně základním stupněm Comfort, který je na výběr pouze s jedinou specifikací – litrovým motorem, manuální pětistupňovou převodovkou a pohonem předních kol, a to za cenu 394.289 Kč. Standardně se objevují elektricky ovládaná okna vpředu, manuální klimatizace, audio s MP3, CD a Bluetooth nebo černobílý 3,5palcový displej na přístrojové desce. Nutno podotknout, že litrová motorizace bude u Vitary dostupná až v průběhu října.

Vitara s větší čtrnáctistovkou, manuální šestistupňovou skříní a pohonem předních kol pak startuje ve výbavě Premium na ceně 456.900 Kč. Za variantu s automatickou skříní si obecně připlatíte 43.000 Kč, kdežto pohon všech kol navýší tuto základní cenu o dalších 65.000 Kč. Vitara s těmito možnostmi tak může ve výbavě Premium vyjít na až na 564.900 Kč.

Kdyby se Suzuki odvázalo: Co takhle Vitara pick-up nebo Jimny kabriolet?

Kdyby se Suzuki odvázalo: Co takhle Vitara pick-up nebo Jimny kabriolet?

Standardně je poté Vitara vybavena denním LED svícením, automatickou klimatizací, elektricky ovládanými okny vpředu i vzadu, vyhřívanými sedačkami vpředu, 4,2palcovým displejem na přístrojové desce nebo 17palcovými disky z lehké slitiny. Výše zmíněný balíček bezpečnostních a asistenčních systémů je poté standardně dodáván jen u variant s pohonem 4x4.

Střední úroveň výbavy Elegance je dostupná pouze u Vitary s motorem 1,4 a manuální převodovkou. Cena zde začíná na 501.900 Kč, přičemž se zvoleným pohonem 4x4 mluvíme o 549.900 Kč. V Eleganci dostanete navíc třeba ozdobnou lištu na palubní desce, adaptivní LED světlomety, stěrače s dešťovým senzorem, adaptivní tempomat, elektricky sklopná zrcátka se směrovkami či leštěná 17 palcová kola.

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Suzuki Samurai jako off-road s pohonem 6x6. Tento unikát vznikl v Česku

Vrcholem nabídky je výbava Elegance Panorama, která je k dispozici u Vitary s motorem 1,4 a automatickou i manuální převodovkou – obě specifikace přitom začínají na stejné ceně 569.900 Kč. Respektive s pohonem všech kol a výhradně automatem na 612.900 Kč. Plně vybavená Vitara pak zaujme hlavně velkým panoramatickým střešním oknem a praktickou maličkostí je i odkládací schránka na brýle.

Suzuki Vitara – nabízené motory a výbavy
Motor 1.0 BoosterJet 

1.0  BoosterJet 

1.4  BoosterJet 

1.4  BoosterJet
Převodovka 5M 6A 6M 6A
Pohon 4x2 (4x4) 4x2 4x2 (4x4) 4x2 (4x4)
Zdvihový objem [cm3] 998 998 1373 1373
Válce/ventily 3/12 3/12 4/16 4/16
Největší výkon [kW/min] 82/5500 82/5500 103/5500 103/5500
Točivý moment [N.m/min] 170/2000-3500 160/1800-4000 220/1500-4000 220/1500-4000
Maximální rychlost [km/h] 180 180 200 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,5(12,0) 12,5 9,5(10,2) 9,5(10,2)
Komb. spotřeba [l/100 km] zatím neuvedeno zatím neuvedeno 5,8(6,1) 5,9(6,3)
Cena Comfort [Kč] 394.289* - - -
Cena Premium [Kč] 430.689*(491.329)* 474.249* 456.900 (521.900) 499.900 (564.900)
Cena Elegance [Kč] - - 501.900 (549.900) -
Cena Elegance Panorama [Kč] - - -
(569.900)
569.900 (612.900)

* Předběžné ceny, verze dostupné během října 2018

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků