Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Facelift krom manuální převodovky přinesl i nový rekord na Severní smyčce Nürburgringu.

Ani ne před měsícem prohlašoval Andreas Preuninger, ředitel divize Porsche GT, že časy na kolo jej již nezajímají. U Porsche se podle něj více soustředí na zážitky z jízdy, o které nás okruhové nastavení na míru laděné na zatáčky pod hradem Nürburg mohou připravit:

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Již tehdy však přiznal, že Porsche řady GT budou na Nürburgringu testovat nadále. Hodně se toho očekává od vrcholného modelu GT2 RS, který je dle spekulací v plánu. Nejnovějším rekordem se však pyšní faceliftovaná GT3. Tato modernizace se vryla fanouškům do paměti především pro návrat k manuální převodovce, o kterou byla verze před faceliftem ochuzena.

Rychlé kolo ovšem stuttgarští zajeli s dvouspojkovou převodovkou, a to konkrétně za 7 minut a 12,7 sekund. To znamená dvanáctisekundové zlepšení oproti předchůdci. Časem sice zaostal za konkurenčním a přeplňovaným Mercedes-AMG GT R, avšak překonal například Lexus LFA Nürburgring edition.

Jak takového zlepšení u Porsche dosáhli? "Středem pozornosti našich inženýrů byla optimalizace řiditelnosti vozidla a přizpůsobení konstrukce mírně zvýšenému výkonu motoru,“ říká Frank-Steffen Walliser, člen představenstva Porsche, zodpovědný za motorsport a vozidla GT.

Porsche s novým rekordem. Cayenne tahal obří letoun Airbus A380

Porsche s novým rekordem. Cayenne tahal obří letoun Airbus A380

Motor GT3 vychází ze závodní 911 Cup. Atmosféricky plněný šestiválec o objemu čtyř litrů disponuje výkonem 500 koňských sil. Rekord zajel v sériové výbavě, která zahrnuje řízení zadních kol, či pneumatiky Michelin Sport Cup 2 N1.

Prohlédněte si fotogalerii z úspěšného pokusu o rekord a také produktové fotky faceliftovaného Porsche 911 GT3:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků