Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Facelift krom manuální převodovky přinesl i nový rekord na Severní smyčce Nürburgringu.

Ani ne před měsícem prohlašoval Andreas Preuninger, ředitel divize Porsche GT, že časy na kolo jej již nezajímají. U Porsche se podle něj více soustředí na zážitky z jízdy, o které nás okruhové nastavení na míru laděné na zatáčky pod hradem Nürburg mohou připravit:

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Již tehdy však přiznal, že Porsche řady GT budou na Nürburgringu testovat nadále. Hodně se toho očekává od vrcholného modelu GT2 RS, který je dle spekulací v plánu. Nejnovějším rekordem se však pyšní faceliftovaná GT3. Tato modernizace se vryla fanouškům do paměti především pro návrat k manuální převodovce, o kterou byla verze před faceliftem ochuzena.

Rychlé kolo ovšem stuttgarští zajeli s dvouspojkovou převodovkou, a to konkrétně za 7 minut a 12,7 sekund. To znamená dvanáctisekundové zlepšení oproti předchůdci. Časem sice zaostal za konkurenčním a přeplňovaným Mercedes-AMG GT R, avšak překonal například Lexus LFA Nürburgring edition.

Jak takového zlepšení u Porsche dosáhli? "Středem pozornosti našich inženýrů byla optimalizace řiditelnosti vozidla a přizpůsobení konstrukce mírně zvýšenému výkonu motoru,“ říká Frank-Steffen Walliser, člen představenstva Porsche, zodpovědný za motorsport a vozidla GT.

Porsche s novým rekordem. Cayenne tahal obří letoun Airbus A380

Porsche s novým rekordem. Cayenne tahal obří letoun Airbus A380

Motor GT3 vychází ze závodní 911 Cup. Atmosféricky plněný šestiválec o objemu čtyř litrů disponuje výkonem 500 koňských sil. Rekord zajel v sériové výbavě, která zahrnuje řízení zadních kol, či pneumatiky Michelin Sport Cup 2 N1.

Prohlédněte si fotogalerii z úspěšného pokusu o rekord a také produktové fotky faceliftovaného Porsche 911 GT3:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků