Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Facelift krom manuální převodovky přinesl i nový rekord na Severní smyčce Nürburgringu.

Ani ne před měsícem prohlašoval Andreas Preuninger, ředitel divize Porsche GT, že časy na kolo jej již nezajímají. U Porsche se podle něj více soustředí na zážitky z jízdy, o které nás okruhové nastavení na míru laděné na zatáčky pod hradem Nürburg mohou připravit:

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Již tehdy však přiznal, že Porsche řady GT budou na Nürburgringu testovat nadále. Hodně se toho očekává od vrcholného modelu GT2 RS, který je dle spekulací v plánu. Nejnovějším rekordem se však pyšní faceliftovaná GT3. Tato modernizace se vryla fanouškům do paměti především pro návrat k manuální převodovce, o kterou byla verze před faceliftem ochuzena.

Rychlé kolo ovšem stuttgarští zajeli s dvouspojkovou převodovkou, a to konkrétně za 7 minut a 12,7 sekund. To znamená dvanáctisekundové zlepšení oproti předchůdci. Časem sice zaostal za konkurenčním a přeplňovaným Mercedes-AMG GT R, avšak překonal například Lexus LFA Nürburgring edition.

Jak takového zlepšení u Porsche dosáhli? "Středem pozornosti našich inženýrů byla optimalizace řiditelnosti vozidla a přizpůsobení konstrukce mírně zvýšenému výkonu motoru,“ říká Frank-Steffen Walliser, člen představenstva Porsche, zodpovědný za motorsport a vozidla GT.

Porsche s novým rekordem. Cayenne tahal obří letoun Airbus A380

Porsche s novým rekordem. Cayenne tahal obří letoun Airbus A380

Motor GT3 vychází ze závodní 911 Cup. Atmosféricky plněný šestiválec o objemu čtyř litrů disponuje výkonem 500 koňských sil. Rekord zajel v sériové výbavě, která zahrnuje řízení zadních kol, či pneumatiky Michelin Sport Cup 2 N1.

Prohlédněte si fotogalerii z úspěšného pokusu o rekord a také produktové fotky faceliftovaného Porsche 911 GT3:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2007
Stav: 112 954 km
Cena: 450 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 980 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků