Modernizované Porsche 911 GT3 vylepšilo svůj čas na Nürburgringu o 12 sekund

Facelift krom manuální převodovky přinesl i nový rekord na Severní smyčce Nürburgringu.

Ani ne před měsícem prohlašoval Andreas Preuninger, ředitel divize Porsche GT, že časy na kolo jej již nezajímají. U Porsche se podle něj více soustředí na zážitky z jízdy, o které nás okruhové nastavení na míru laděné na zatáčky pod hradem Nürburg mohou připravit:

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Porsche chce zaujmout zákazníky, které čas na kolo nezajímá. Co to znamená?

Již tehdy však přiznal, že Porsche řady GT budou na Nürburgringu testovat nadále. Hodně se toho očekává od vrcholného modelu GT2 RS, který je dle spekulací v plánu. Nejnovějším rekordem se však pyšní faceliftovaná GT3. Tato modernizace se vryla fanouškům do paměti především pro návrat k manuální převodovce, o kterou byla verze před faceliftem ochuzena.

Rychlé kolo ovšem stuttgarští zajeli s dvouspojkovou převodovkou, a to konkrétně za 7 minut a 12,7 sekund. To znamená dvanáctisekundové zlepšení oproti předchůdci. Časem sice zaostal za konkurenčním a přeplňovaným Mercedes-AMG GT R, avšak překonal například Lexus LFA Nürburgring edition.

Jak takového zlepšení u Porsche dosáhli? "Středem pozornosti našich inženýrů byla optimalizace řiditelnosti vozidla a přizpůsobení konstrukce mírně zvýšenému výkonu motoru,“ říká Frank-Steffen Walliser, člen představenstva Porsche, zodpovědný za motorsport a vozidla GT.

Porsche s novým rekordem. Cayenne tahal obří letoun Airbus A380

Porsche s novým rekordem. Cayenne tahal obří letoun Airbus A380

Motor GT3 vychází ze závodní 911 Cup. Atmosféricky plněný šestiválec o objemu čtyř litrů disponuje výkonem 500 koňských sil. Rekord zajel v sériové výbavě, která zahrnuje řízení zadních kol, či pneumatiky Michelin Sport Cup 2 N1.

Prohlédněte si fotogalerii z úspěšného pokusu o rekord a také produktové fotky faceliftovaného Porsche 911 GT3:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 47 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků