Modernizovaná rodina Volkswagenu Transporter (T5) již na českém trhu

Divize užitkových vozů Volkswagen uvádí na český trh modernizovanou modelovou řadu s interním označením T5. Nové modely Multivan, Transporter, Caravelle a California tak mají být hospodárnější, čistější, kultivovanější a dynamičtější než dosud. Vděčí za to především novým motorům TDI s přímým vstřikováním common rail a dalším technickým úpravám. Vzhled přídě byl přizpůsoben novému jazyku značky Volkswagen, uvnitř pak čekají na posádku nové informační, zábavní a asistenční systémy, které dále zvyšují komfort a bezpečnost.

Kořeny páté generace legendárních vozů Volkswagen Transporter, jejichž nabídka byla postupně rozšířena o další víceúčelové varianty Caravelle, California a Multivan, sahají až do roku 1950, kdy byl na trh uveden Volkswagen „Typ 2“ vycházející z Brouka. Tento všestranný automobil si rychle získal po celém světě miliony příznivců mezi živnostníky, řemeslníky, rodinami, podnikateli a cestovateli, kteří oceňují jeho mobilitu a variabilitu. Dodnes se prodalo více než 8 milionů všech Transporterů a jeho derivátů, z toho přes jeden milion vozů připadá na současnou pátou generaci T5. Jednotlivé generace byly představeny v letech 1950 (T1), 1967 (T2), 1979 (T3), 1990 (T4) a 2003 (T5). Volkswagen vyrábí modelovou řadu T5 ve svém hlavním závodě v Hannoveru, v němž vznikají všechny uzavřené varianty od skříňových dodávek až po Multivan, otevřené varianty užitkových vozů Transporter (podvozky s kabinou a dvojitou kabinou) a Kombi pak vznikají v polské Poznani.

Nyní uváděná modernizovaná verze modelové řady T5 měla výstavní premiéru v září na frankfurtském autosalonu. Nabídku znovu tvoří velkoprostorová dodávka (Multivan), mikrobus (Caravelle), cestovní obytný vůz (California) a všestranný talent pro řemeslníky a živnostníky (Transporter). V modernizovaných vozech Volkswagen T5 byly všechny dosavadní čtyřválcové a pětiválcové turbodiesely TDI s poněkud tvrdým přímým vstřikováním čerpadlo-tryska nahrazeny novou generací motorů s přímým vstřikováním common rail a emisemi podle normy Euro 5. Celkem jsou k dispozici čtyři nové čtyřválce TDI se zdvihovým objemem 2,0 litru, které se dodávají ve výkonových stupních 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 103 kW (140 k) a 132 kW (180 k). Nejvýkonnější provedení přitom spoléhá na dvoustupňové přeplňování dvěma turbodmychadly. Ze zážehových motorů zůstal v nabídce jen dvoulitrový čtyřválec s výkonem 85 kW (115 k), který rovněž plní Euro 5. Mezi přednosti nových vznětových motorů common rail patří výrazně dynamičtější průběh výkonu a kultivovanější akustický projev při spotřebě paliva, která je v průměru o deset procent nižší než dosud. S tím samozřejmě souvisí odpovídající snížení emisí CO2. Nejvýkonnější varianta motoru TDI v závislosti na zvolené převodovce spotřebuje až o 1,9 litru paliva méně než dosud, což odpovídá snížení emisí CO2 o 52 g/km.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Transporter (T5) 2010

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků