Modernizovaná rodina Volkswagenu Transporter (T5) již na českém trhu

Divize užitkových vozů Volkswagen uvádí na český trh modernizovanou modelovou řadu s interním označením T5. Nové modely Multivan, Transporter, Caravelle a California tak mají být hospodárnější, čistější, kultivovanější a dynamičtější než dosud. Vděčí za to především novým motorům TDI s přímým vstřikováním common rail a dalším technickým úpravám. Vzhled přídě byl přizpůsoben novému jazyku značky Volkswagen, uvnitř pak čekají na posádku nové informační, zábavní a asistenční systémy, které dále zvyšují komfort a bezpečnost.

Kořeny páté generace legendárních vozů Volkswagen Transporter, jejichž nabídka byla postupně rozšířena o další víceúčelové varianty Caravelle, California a Multivan, sahají až do roku 1950, kdy byl na trh uveden Volkswagen „Typ 2“ vycházející z Brouka. Tento všestranný automobil si rychle získal po celém světě miliony příznivců mezi živnostníky, řemeslníky, rodinami, podnikateli a cestovateli, kteří oceňují jeho mobilitu a variabilitu. Dodnes se prodalo více než 8 milionů všech Transporterů a jeho derivátů, z toho přes jeden milion vozů připadá na současnou pátou generaci T5. Jednotlivé generace byly představeny v letech 1950 (T1), 1967 (T2), 1979 (T3), 1990 (T4) a 2003 (T5). Volkswagen vyrábí modelovou řadu T5 ve svém hlavním závodě v Hannoveru, v němž vznikají všechny uzavřené varianty od skříňových dodávek až po Multivan, otevřené varianty užitkových vozů Transporter (podvozky s kabinou a dvojitou kabinou) a Kombi pak vznikají v polské Poznani.

Nyní uváděná modernizovaná verze modelové řady T5 měla výstavní premiéru v září na frankfurtském autosalonu. Nabídku znovu tvoří velkoprostorová dodávka (Multivan), mikrobus (Caravelle), cestovní obytný vůz (California) a všestranný talent pro řemeslníky a živnostníky (Transporter). V modernizovaných vozech Volkswagen T5 byly všechny dosavadní čtyřválcové a pětiválcové turbodiesely TDI s poněkud tvrdým přímým vstřikováním čerpadlo-tryska nahrazeny novou generací motorů s přímým vstřikováním common rail a emisemi podle normy Euro 5. Celkem jsou k dispozici čtyři nové čtyřválce TDI se zdvihovým objemem 2,0 litru, které se dodávají ve výkonových stupních 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 103 kW (140 k) a 132 kW (180 k). Nejvýkonnější provedení přitom spoléhá na dvoustupňové přeplňování dvěma turbodmychadly. Ze zážehových motorů zůstal v nabídce jen dvoulitrový čtyřválec s výkonem 85 kW (115 k), který rovněž plní Euro 5. Mezi přednosti nových vznětových motorů common rail patří výrazně dynamičtější průběh výkonu a kultivovanější akustický projev při spotřebě paliva, která je v průměru o deset procent nižší než dosud. S tím samozřejmě souvisí odpovídající snížení emisí CO2. Nejvýkonnější varianta motoru TDI v závislosti na zvolené převodovce spotřebuje až o 1,9 litru paliva méně než dosud, což odpovídá snížení emisí CO2 o 52 g/km.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Transporter (T5) 2010
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků