Modernizovaná rodina Volkswagenu Transporter (T5) již na českém trhu

Divize užitkových vozů Volkswagen uvádí na český trh modernizovanou modelovou řadu s interním označením T5. Nové modely Multivan, Transporter, Caravelle a California tak mají být hospodárnější, čistější, kultivovanější a dynamičtější než dosud. Vděčí za to především novým motorům TDI s přímým vstřikováním common rail a dalším technickým úpravám. Vzhled přídě byl přizpůsoben novému jazyku značky Volkswagen, uvnitř pak čekají na posádku nové informační, zábavní a asistenční systémy, které dále zvyšují komfort a bezpečnost.

Kořeny páté generace legendárních vozů Volkswagen Transporter, jejichž nabídka byla postupně rozšířena o další víceúčelové varianty Caravelle, California a Multivan, sahají až do roku 1950, kdy byl na trh uveden Volkswagen „Typ 2“ vycházející z Brouka. Tento všestranný automobil si rychle získal po celém světě miliony příznivců mezi živnostníky, řemeslníky, rodinami, podnikateli a cestovateli, kteří oceňují jeho mobilitu a variabilitu. Dodnes se prodalo více než 8 milionů všech Transporterů a jeho derivátů, z toho přes jeden milion vozů připadá na současnou pátou generaci T5. Jednotlivé generace byly představeny v letech 1950 (T1), 1967 (T2), 1979 (T3), 1990 (T4) a 2003 (T5). Volkswagen vyrábí modelovou řadu T5 ve svém hlavním závodě v Hannoveru, v němž vznikají všechny uzavřené varianty od skříňových dodávek až po Multivan, otevřené varianty užitkových vozů Transporter (podvozky s kabinou a dvojitou kabinou) a Kombi pak vznikají v polské Poznani.

Nyní uváděná modernizovaná verze modelové řady T5 měla výstavní premiéru v září na frankfurtském autosalonu. Nabídku znovu tvoří velkoprostorová dodávka (Multivan), mikrobus (Caravelle), cestovní obytný vůz (California) a všestranný talent pro řemeslníky a živnostníky (Transporter). V modernizovaných vozech Volkswagen T5 byly všechny dosavadní čtyřválcové a pětiválcové turbodiesely TDI s poněkud tvrdým přímým vstřikováním čerpadlo-tryska nahrazeny novou generací motorů s přímým vstřikováním common rail a emisemi podle normy Euro 5. Celkem jsou k dispozici čtyři nové čtyřválce TDI se zdvihovým objemem 2,0 litru, které se dodávají ve výkonových stupních 62 kW (84 k), 75 kW (102 k), 103 kW (140 k) a 132 kW (180 k). Nejvýkonnější provedení přitom spoléhá na dvoustupňové přeplňování dvěma turbodmychadly. Ze zážehových motorů zůstal v nabídce jen dvoulitrový čtyřválec s výkonem 85 kW (115 k), který rovněž plní Euro 5. Mezi přednosti nových vznětových motorů common rail patří výrazně dynamičtější průběh výkonu a kultivovanější akustický projev při spotřebě paliva, která je v průměru o deset procent nižší než dosud. S tím samozřejmě souvisí odpovídající snížení emisí CO2. Nejvýkonnější varianta motoru TDI v závislosti na zvolené převodovce spotřebuje až o 1,9 litru paliva méně než dosud, což odpovídá snížení emisí CO2 o 52 g/km.

Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Transporter (T5) 2010
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky