Modernizovaná Mazda3 oficiálně: Facelift mění pouze detaily

Po nedávném úniku kompletní brožury přichází Mazda s oficiálním představením faceliftu pro model 3. Nic radikálního nečekejte, mění se pouze detaily. 

Na pohled zůstalo téměř vše při starém. Mazda dokonce ve své tiskové zprávě oficiálně zmiňuje na téma vnějšího vzhledu pouze novou barvu Eternal Blue Mica. Samozřejmě můžeme přidat ještě nová adaptivní diodová hlavní světla, upravenou masku chladiče a lehce pozměněné mlhovky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na pohled se nezměnilo skoro nic. Facelift poznáte hlavně podle nových mlhových světel nebo lehce upravené masky chladiče 

V interiéru najdeme nový volant a vylepšený head-up displej. Ten je nově barevný a v případě, že jsou v autě elektricky ovládaná sedadla s pamětí, uloží se kromě jejich nastavení do paměti i nastavení head-up displeje. Mazda také přichází s elektronickou parkovací brzdou a tudíž přepracovaným středovým tunelem. Podle tiskové zprávy ale tato věc není vyhrazena všem motorizacím, týká se pouze dieselů o objemu 2,2 litru. 

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Mazda6 Wagon AWD vs. Škoda Superb Combi 4x4: Otázka priorit

Mazda také zapracovala na odhlučnění naftových motorů, motory obecně mají nabídnout lepší odezvu na plyn a do nabídky přichází čtení značek nebo přednárazový systém schopný nově zasahovat v rychlostech 4 - 80 km/h. Nový systém také dokáže v rychlostech 10 - 80 km/h rozpoznat chodce. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Další novinky najdeme v interiéru. Naftové motory Skyactiv-D 2.2 dostanou elektronickou parkovací brzdu, head-up displej je nově barevný a kromě jiného na něm najdete také informace ze systému čtení značek

Co se motorů samotných týká, japonská tisková zpráva zmiňuje příchod dieselové jednotky o objemu 1,5 litru (tu už ale třeba v německém ceníku pro Mazdu3 najdete), další technickou novinkou má být kombinace motoru Skyactiv-D 2.2 s pohonem všech kol i-ACTIV AWD.

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

V neposlední řadě pak Mazda přichází také se systémem G-Vectoring Control, který upravuje točivý moment motoru. Cílem má být lepší kontrola příčných a podélných sil působících na vůz, respektive optimalizované zatížení každého kola. Mazda3 by i díky tomuto měla nabídnout ještě lepší jízdní vlastnosti. 

Prodej modernizované Mazdy3 na japonském trhu začíná právě dnes, jak to bude s Evropou, to se zatím neví. Pravděpodobně se ale modernizovaná „trojka“ ukáže na podzim v Paříži. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

7.  3.  2021 | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků