Modernizovaná Kia Soul je v Česku. Za 204 koní dáte 564.980 Kč

Druhá generace Kie Soul se v modernizovaném provedení ukázala už začátkem měsíce v Paříži, na český trh však dorazil teprve nyní. Designových změn je málo, v nabídce však přibyl nový motor.
Modernizovaná Kia Soul je v Česku. Za 204 koní dáte 564.980 Kč

V rámci modernizace se lehce změnil design přední a zadní části, musíte být ale velcí fanoušci značky, abyste novinky zaregistrovali. Více zásahů na druhou stranu nebylo potřeba, auto je už tak dost výrazné a v podstatě nestárne.

Základní linie Active, kterou byste našli ještě v zářijovém ceníku, je nyní minulostí, nabídka startuje linií Comfort za 384.980 Kč (ještě v září byla o 20.000 Kč levnější). Cena se váže k atmosférickému motoru 1.6 GDI o výkonu 97 kW, v základu je šest airbagů, manuální klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, přední mlhovky, zatmavená okna zadních dveří, elektrické ovládání bočních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo rádio s MP3 přehrávačem s dvěma USB vstupy. Mírné zdražení ale nezůstává bez odezvy – zatímco před modernizací vyjížděl vůz na 16palcových ocelových kolech, nyní má v základu hliníkové disky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Po stránce motorů je nejobsáhlejší linie Excluvise. Dříve absolutní vrchol nabídky začíná s motorem 1.6 GDI na 434.980 korunách (před modernizací stál o 20.000 Kč méně), vyjíždí na litých 17palcových kolech (dříve o palec menší), nechybí mu automatická jednozónová klimatizace, navigace se sedmipalcovým dotykovým displejem nebo projektorové světlomety.

Zároveň se zákazníkům otevírají další možnosti příplatkové výbavy. Metalíza (13.000 Kč) nebo dvoubarevné lakování (17.000 kč) jsou shodné pro všechny linie, připlatit si ale můžete za SUV paket SUV (novinka za 35.000 Kč), paket Premium s 18“ litými koly nebo přístrojovým štítem Supervision, či paket Style za 32.000 Kč.

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Novinkou je linie Sport, která se váže k nejsilnějšímu motoru nabídky – šestnáctistovce T-GDI o výkonu 150 kW, kterou známe ze Cee´du GT. Cena začíná na 564.980 korunách, v základu je ale už i sedmistupňová převodovka DCT, za kterou se jinak připlácí 55.000 Kč, a kopec výbavy. Jmenujme například litá 18palcová litá kola, xenony, polokožené čalounění vyhřívaných sedadel (vpředu i vzadu), vyhřívaný sportovní volant nebo bezklíčové odemykání a startování. Pokud pominu zmíněné lakování za třináct nebo sedmnáct tisíc korun, nelze si už za nic jiného připlatit.

Kia Soul facelift na českém trhu - technická data ceny
Motor 1.6 GDI 1.6 T-GDI 1.6 CRDi
Zdvihový objem [cm3] 1591 1591 1582
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Převodovka 6M (6A) 7A 6M(7A)
Největší výkon [kW/min-1] 97/6300 150/6000 100/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 161/4850 265/1500 300/1500
Max. rychlost [km/h] 185 (180) 200 180(182)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,0(11,7) 7,8 11,2(11,1)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,5(6,9) 6,9 4,8(5,0)
Cena Comfort [Kč] 384.980 - -
Cena Exclusive [Kč] 434.980 - -
Cena Sport [Kč] - 564.890 489.980
Příplatek za automat činí 40.000 Kč, Příplatek za DCT činí 55.000 Kč
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků