Modernizovaná Kia Carens přichází na český trh

Facelift rodinného Korejce se ukázal již na letošním autosalonu v Paříži. Design se příliš nezměnil, inovace se odehrály v interiéru a na poli bezpečnostní výbavy.

Nově tvarované jsou oba nárazníky. Čelní „tygří" maska nyní zasahuje až do světlometů, což je v posledních letech velkou módou. Nově si mohou zákazníci zvolit tmavě modrou metalízu a jinak tvarovaná hliníková kola o rozměrech 16 a 17 palců. Zatímco přední světlomety zůstávají stejné, zadní svítilny mají inovovaný design.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V interiéru dostal model Carens přepracované materiály. Nové je i multimediální rozhraní v podobě dotykové obrazovky o úhlopříčce 7 palců. Ta zobrazuje vestavěnou GPS navigaci či zadní parkovací kameru. K dispozici jsou i online služby Kia Connected Services s podporou od společnosti TomTom. Nezapomíná se ani na dnes už samozřejmou konektivitu s chytrými mobilními telefony. Součástí nového dotykového rozhraní je tak i podpora technologie Apple CarPlay a Android Auto.

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

Carens nově nabízí balíček asistenčních systémů nazvaný DRiVE WISE, včetně systému rozpoznávání mrtvých úhlů se systémem RCTA upozorňujícím na vozidla během couvání, resp. funkce informování o rychlostních omezeních, která zobrazuje aktuální rychlostní limit v kapličce přístrojů před řidičem. Zájemci o kvalitnější ozvučení mohou v ceníku nově zaškrtnout audiosystém JBL Premium Sound se subwooferem, externím zesilovačem a čtveřicí reproduktorů.

Klepněte pro větší obrázekZákladní Kia Carens ve výbavě Comfort a se zážehovým motorem 1,6 litru o výkonu 99 kW je nyní na českém trhu k dispozici od 454 980 Kč. Na přání lze nově u nejvyšší specifikace Exclusive zvolit Paket Premium. Součástí paketu jsou 17“ hliníková kola, ozdobná chromová vnější lišta dveří, blikače ve vnějších zpětných zrcátkách a osvětlení nástupního prostoru, leskle černý grafitový dekor palubní desky, umělou kůží čalouněná výplň dveří, bezdrátový vstup Smart key, přístrojová deska Supervision s 4,2“ barevným displejem a roletky v zadních oknech. 

V nabídce je za 15 000 korun nadále třetí řada sklopných sedadel nabízející až 7 míst k sezení, přičemž ta ve třetí řadě se hodí spíše malým dětem.  

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků