Modernizovaná BMW řady 5 a 6 GT: Mild-hybridy vládnou nabídce motorizací

Po řadě upoutávek a uniklých fotek se už vylepšená BMW oficiálně ukazují světu. Uvedené novinky zřejmě nikoho nepřekvapí.

Modernizací prošlo BMW řady 5 ve verzi sedanu i kombi Touring, zatímco stejnou proměnu si vysloužil i mezičlánek ve formě řady 6 Gran Turismo se splývavou zádí. Míry zůstávají vlastně beze změn, prostornost uvnitř také, tudíž nejvíce změn se objevuje na exteriéru, v interiéru a rovněž pod kapotou větších BMW.

Alpina XB7 se představuje: Má 621 koní a výbavu jako Rolls-Royce

Alpina XB7 se představuje: Má 621 koní a výbavu jako Rolls-Royce

Pětkové i šestkové BMW přichází s aktualizovanou maskou, která působí více soustředěným dojmem s přepracovanými nárazníky, výraznějšími ledvinkami a především novými adaptivními světlomety s ostrým LED podpisem ve tvaru písmene L. Světlomety jsou nyní u modelů dostupná volitelně s technologií Matrix LED, přičemž vrcholná laserová světla Laserlight teď BMW nabízí za příplatek pro všechny výbavy řady 5 i řady 6 GT. Nutnými kosmetickými změnami pak prošly i zádě obou modelů.

Uvnitř je nejdůležitější zprávou příchod posledního infotainment systému iDrive 7, který standardně nabízí propracovanější navigaci, rovněž rozhraní Apple CarPlay a Android Auto a spoléhá na bezdrátové aktualizace. V řadě 6 GT je poté výchozí konfigurace 12,3palcového displeje infotainmentu a stejně velkého digitálního přístrojového štítu. V řadě 5 je větší obrazovka na středovém panelu příplatkem (standardně 10,25 palce).

Znáte původ trikolory a loga divize BMW M? V návrhu měli prsty i Italové

Znáte původ trikolory a loga divize BMW M? V návrhu měli prsty i Italové

Směr elektrifikace u BMW je v případě řady 5 a řady 6 GT ještě výraznější. Všechny čtyřválcové a šestiválcové motorizace jsou už totiž mild-hybridní a využívají tedy 48V sít se startér-generátorem. K plug-in hybridnímu sedanu 530e se v rámci modernizace přidává i kombi Touring a později máme čekat i plug-in hybrid 545e využívající benzinový šestiválec. U řady 6 GT zatím plug-in hybrid nepřichází, vrcholem zůstává diesel 640d xDrive o síle 340 koní (250 kW).

Zato u pětkové řady zůstává pod nejostřejší M5 (její facelift teprve přijde) varianta sedanu M550i xDrive s dvakrát přeplňovaným 4,4litrovým V8 o síle 390 kW (530 koní) a točivém momentu 750 N.m. Osmistupňová automatická převodovka je samozřejmě standardem pro všechny motorizace a verze řady 5 a 6 GT.

BMW iX3 na dalších uniklých fotkách. Elektrické SUV už nemá příliš co skrývat

BMW iX3 na dalších uniklých fotkách. Elektrické SUV už nemá příliš co skrývat

Z dalších novinek lze ještě zmínit třeba upravený parkovací asistent s funkcí automatického couvání (již uveden u dalších modelů BMW), který dokáže po zastavení vycouvat trasu do vzdálenosti 50 m ve stejné trajektorii, v níž vůz přijel. Objevuje se také upozornění na nechtěné opuštění jízdního pruhu, nově s funkcí automatického návratu do pruhu.

Modernizovaná BMW řady 5 s karoserií sedanu i kombi Touring a řady 6 Gran Turismo budou uvedena na trh v průběhu července letošního roku. Detailnější pohled na jejich ceny ještě přineseme.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků