Modernizace D1 začíná. První omezení přijdou koncem dubna

9 komentářů

petr
10. dubna • 19:29

Tak jsem kdesi na konkurencim webu cetl, ze pry budou 2+2 pruhy v kazem smeru a ze ten uzsi bude (jako ostatne pri opravach na dalnici vzdy) omezen znackou na sirku vozu do 2 metru !!!!
Proboha? To fakt na tom RSD nebo kde to vymejsli jsou stale takovy ... ze nevi, ze toto omezeni nedovoluje jizdu timto pruhem (legalni jizdu) ani Oktace a jinym podobnym osobakum?!?!
Znacka urcuje maximalni sirku vozidla a ta se pocita VCETNE zpetnych zrcatek !!! Opet a zase tam budou nutit lidi porusovat pravidla provozu a az se neco stane (nekdo nekoho tukne) tak to odskace tvrde ridic v uzsim pruhu, protoze podle pravidel tam smi snad jen mala auta typu Fabia (ma cca 189 cm se zrcatky) a spol...
Kdy uz konecne pochopi, ze 2 m v soucasnem provozu je uplna blbost a patri tam minimalne 2,2 nebo 2,3m ??
Kdyby toto omezeni mely striktne ridici dodrzet (coz by meli), tak ta dalnice bude nonstop stat !!!!

petr
10. dubna • 20:13

Jeste doplnim.. pro neverici, ze to je vcetne zrcatek... citace z provadeci vyhlasky MD: "Zákaz vjezdu vozidel, jejichž šířka přesahuje vyznačenou mez" (č. B 15), kde je rozhodující okamžitá šířka vozidla včetně nákladu
Najdete ji napr zde: http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-30...

xman
11. dubna • 0:09

Šířka vozidla je uvedena v TP a uvádí se bez zrcátek. Značka B15 se vztahuje k tomuto údaji. B-]

petr
11. dubna • 8:56

bohuzel nemate pravdu... pokud by jste ji mel, chtel bych vas videt, jak vjedete do tunelu, ktery bude mit znackou (a take stavebne) omezenou sirku na 2 metry a vase auto bude mit dle TP sirku 1,9m ale okamzitou sirku - tedy tu, kterou omezuje prave tato znacka - budete mit 2,1m.
Stejne tak do tohoto tunelu nesmite, pokud vas naklad bude presahovat vozidlo o vice jak 2m. Plati zde totiz podminka okamzite sirky. Uplne krasne to je videt na znacce omezujici vysku vozidla. Dle vaseho vykladu neudela chybu zadny ridic kamionu, co veze vysoky naklad (vyssi nez ma udaj v TP) a vjede se s nim pod most, kde je omezeni, ktere sice dovoli vysku kamionu dle TP, ale zakazuje okamzitou vysku ... podle vas by tam mohl jet a nasledkem toho by znicil naklad a mozna i most. Plati opet okamzita vyska celeho vozidla vcetne nakladu. Udaj v TP s tim nema nic spolecneho.Je to identicke jako omezujici znacka hmotnosti vozidla, kde se take bere v potaz okamzita hmotnost celeho vozidla vcetne nakladu a posadky a ne udaje v TP. Uplne analogicky je to i s okamzitou hmotnosti privesu za autem, kdy prazdny velky brzdeny vlek muze tahnout i mala fabie, protoze okamzita hmotnost vleku neprevysuje povolenou hmotnost na kouli (pozor, toto ale plati jen v CR! V zahranici (A,DE a spol) musite splnit podminku ze maximalni hmotnost vleku musi byt povolena i na kouli i kdyz je prazdnej)

xman
11. dubna • 13:04

Nepleťte si stavební šířku a šířku vyznačenou značkou B15. Při opravě D1 bude fyzická šířka LJP min. 2,2 m.
Dokud neodkážete na právně závazný výklad "okamžité šířky", kde se bude mluvit o zrcátkách (ne o nákladu, který by IMHO měly zrcátka přesahovat vždy), tak se asi neshodme . B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
11. dubna • 22:27

Protoze tento pojem "okamzita sirka vozidla" je pouzit pouze u dopravni znacky B15 a neni nikde jinde v pravidlech a vyhlaska MDCR, polozil jsem dotaz s zadosti o kvalifikovane vysvetleni primo na MDCR. Kazdopadne lze predpokladat, ze to bude udaj vcetne zrcatek, tak jako okamzita vyska je vcetne nakladu, tedy vseho, az po nejvyssi bod nalozeneho vozidla... pokud mi prijde odpoved, napisu ji sem. Btw, situace, ze naklad je sirsi nez vozidlo vcetne zrcatek je zcela v poradku a muze to tak byt. Podminkou je, ze ridic musi mit v zrcatkach rozhled dozadu. Toto je splneno napr. u placateho nakladu, ktery je na bocich radne oznacen. Pak muze vozidlo presahovat o vice nez zrcatka.

p.
3. července • 14:40

Zdravim vespolek,
prave jsem obdrzel stanovisko MDCR k teto problematice... zde ji kompletne prepisuji....
Vážený pane Hermane,odpovídám Vám na Váš dotaz, kde se ptáte, ve kterém zákoně nebo vyhlášce je definován pojem „okamžitá šířka vozidla“ a jak se tento údaj určuje a měří.Pokud je mi známo, pojem „okamžitá šířka vozidla“ jako takový není definován v žádném zákoně ani prováděcí vyhlášce. Žádným způsobem se neurčuje, pouze je možné jej změřit, a to povětšinou vhodným zařízením pro měření délky, v daném případě šířky, nejlépe metrem. Jedná-li se o šířku vozidla pro potřebu průjezdnosti zřejmě zúženým nebo omezeným profilem pozemní komunikace, pak je potřebné vnímat šířku vozidla včetně přepravovaného (naloženého) nákladu. Okamžitá šířka vozidla je šířka právě v tom okamžiku, kdy je potřebné vozidlem inkriminovaným místem, místem za dopravní značkou č. B 15 „Zákaz vjezdu vozidel, jejichž šířka přesahuje vyznačenou mez“.Nad rámec Vaší otázky Vám doporučuji, abyste se k zodpovězení podobných problematických otázek obrátil na kteroukoli autoškolu. Ministerstvo dopravy není zřízeno proto, aby podávalo výklad obdobných dotazů. V případě, že nebudete uspokojen autoškolou, obraťte se laskavě na nejbližší obecný soud, který je jediným kompetentním subjektem k výkladu zákona.Upozorňuji Vás, že na otázky podobného typu nebude ministerstvem v budoucnu reagováno.S pozdravemJUDr. xxxxx xxxxxx (jmeno pana, co mi odpovedel znam, ale nebudu ho zde uvadet)
oddělení správního řízení a právních předpisů
odbor provozu silničních vozidel
Ministerstvo dopravy

k22
10. dubna • 18:02

Až bude dokončenej poslední úsek, bude už ten první rozje*** a všechno začně nanovo. Holt prachy za štěstí nekoupíš B-]

Karel Novák (AC235)
10. dubna • 17:39

No, doufejme, že to aspoň k něčemu bude.
Že se to nedělá proto, aby se někdo napakoval ...
Že to postaví za peníze, které uvedli na začátku....
Že se to pak nebude muset furt opravovat...
Že to bude aspoň rovné :-)

Doporučujeme

Články odjinud