Modernizace D1 začíná. První omezení přijdou koncem dubna

To, o čem se dlouho mluvilo, se stává realitou. ŘSD dne 11. dubna formálně předá první dva úseky dálnice D1 zhotovitelům k modernizaci.
Modernizace D1 začíná. První omezení přijdou koncem dubna

Naše nejvytíženější dálnice D1 už hodně přesluhuje. Stará konstrukce v kombinaci s hustým provozem znamenají na mnoha místech havarijní stav. O této situaci se ví dlouho a dlouho se také plánuje rozsáhlá oprava, což je mimochodem důvod, proč na částečné opravy D1 putovalo méně finančních prostředků.

Život řidiče | Byznys | Názory

Dálnice D3: místo PPP projektu evropské peníze

Ministerstvo dopravy dnes definitivně podepsalo smlouvy se společnostmi, které dostanou na starost první dva úseky označené jako 14 a 21. V prvním případě se bavíme o úseku EXIT 104 Věterný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava, druhý jmenovaný se týká úseku mezi exitem 153 Lhotka a 162 Velká Bítěš. Jedenáctého dubna dojde k předání zmíněných úseků a počítá se s tím, že práce a s tím související uzávěrky budou odstartovány v posledním týdnu měsíce dubna. Za opravu úseku 14 zaplatíme 650 milionů Kč, za úsek 21 to bude 597 milionů. Obě ceny jsou bez DPH.

Život řidiče | Cestování | Názory

Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Letos určitě proběhne první a druhá fáze modernizace úseků 14 a 21, tedy se bude provizorně rozšiřovat vozovka, upravovat mosty (aby bylo možné vozovku rozšířit) a nové budou také inženýrské sítě. Každá fáze zabere tři až čtyři měsíce. Následné pokládání nového povrchu tím pádem vychází na začátek zimy a je velmi pravděpodobné, že se odloží až na jaro příštího roku.

Kompletní modernizace celkem 160 km dálnice D1 může trvat až šest let. Na konci celého procesu by měla být v podstatě nová dálnice, která bude v každém směru širší o 75 cm (to umožní i při uzavření jednoho pruhu stále zachovat uspořádání 2+2) a kterou bude možné (až to bude intenzita dopravy vyžadovat) rozšířit na tři jízdní pruhy v každém směru.

Podrobný článek na toto téma očekávejte zítra.
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 459 km
Cena: 125 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2007
Stav: 146 383 km
Cena: 110 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků