Modernizace D1 začíná. První omezení přijdou koncem dubna

To, o čem se dlouho mluvilo, se stává realitou. ŘSD dne 11. dubna formálně předá první dva úseky dálnice D1 zhotovitelům k modernizaci.
Modernizace D1 začíná. První omezení přijdou koncem dubna

Naše nejvytíženější dálnice D1 už hodně přesluhuje. Stará konstrukce v kombinaci s hustým provozem znamenají na mnoha místech havarijní stav. O této situaci se ví dlouho a dlouho se také plánuje rozsáhlá oprava, což je mimochodem důvod, proč na částečné opravy D1 putovalo méně finančních prostředků.

Dálnice D3: místo PPP projektu evropské peníze

Dálnice D3: místo PPP projektu evropské peníze

Ministerstvo dopravy dnes definitivně podepsalo smlouvy se společnostmi, které dostanou na starost první dva úseky označené jako 14 a 21. V prvním případě se bavíme o úseku EXIT 104 Věterný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava, druhý jmenovaný se týká úseku mezi exitem 153 Lhotka a 162 Velká Bítěš. Jedenáctého dubna dojde k předání zmíněných úseků a počítá se s tím, že práce a s tím související uzávěrky budou odstartovány v posledním týdnu měsíce dubna. Za opravu úseku 14 zaplatíme 650 milionů Kč, za úsek 21 to bude 597 milionů. Obě ceny jsou bez DPH.

Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Letos určitě proběhne první a druhá fáze modernizace úseků 14 a 21, tedy se bude provizorně rozšiřovat vozovka, upravovat mosty (aby bylo možné vozovku rozšířit) a nové budou také inženýrské sítě. Každá fáze zabere tři až čtyři měsíce. Následné pokládání nového povrchu tím pádem vychází na začátek zimy a je velmi pravděpodobné, že se odloží až na jaro příštího roku.

Kompletní modernizace celkem 160 km dálnice D1 může trvat až šest let. Na konci celého procesu by měla být v podstatě nová dálnice, která bude v každém směru širší o 75 cm (to umožní i při uzavření jednoho pruhu stále zachovat uspořádání 2+2) a kterou bude možné (až to bude intenzita dopravy vyžadovat) rozšířit na tři jízdní pruhy v každém směru.

Podrobný článek na toto téma očekávejte zítra.
 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků