Modernizace D1 začíná. První omezení přijdou koncem dubna

To, o čem se dlouho mluvilo, se stává realitou. ŘSD dne 11. dubna formálně předá první dva úseky dálnice D1 zhotovitelům k modernizaci.
Modernizace D1 začíná. První omezení přijdou koncem dubna

Naše nejvytíženější dálnice D1 už hodně přesluhuje. Stará konstrukce v kombinaci s hustým provozem znamenají na mnoha místech havarijní stav. O této situaci se ví dlouho a dlouho se také plánuje rozsáhlá oprava, což je mimochodem důvod, proč na částečné opravy D1 putovalo méně finančních prostředků.

Dálnice D3: místo PPP projektu evropské peníze

Dálnice D3: místo PPP projektu evropské peníze

Ministerstvo dopravy dnes definitivně podepsalo smlouvy se společnostmi, které dostanou na starost první dva úseky označené jako 14 a 21. V prvním případě se bavíme o úseku EXIT 104 Věterný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava, druhý jmenovaný se týká úseku mezi exitem 153 Lhotka a 162 Velká Bítěš. Jedenáctého dubna dojde k předání zmíněných úseků a počítá se s tím, že práce a s tím související uzávěrky budou odstartovány v posledním týdnu měsíce dubna. Za opravu úseku 14 zaplatíme 650 milionů Kč, za úsek 21 to bude 597 milionů. Obě ceny jsou bez DPH.

Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Letos určitě proběhne první a druhá fáze modernizace úseků 14 a 21, tedy se bude provizorně rozšiřovat vozovka, upravovat mosty (aby bylo možné vozovku rozšířit) a nové budou také inženýrské sítě. Každá fáze zabere tři až čtyři měsíce. Následné pokládání nového povrchu tím pádem vychází na začátek zimy a je velmi pravděpodobné, že se odloží až na jaro příštího roku.

Kompletní modernizace celkem 160 km dálnice D1 může trvat až šest let. Na konci celého procesu by měla být v podstatě nová dálnice, která bude v každém směru širší o 75 cm (to umožní i při uzavření jednoho pruhu stále zachovat uspořádání 2+2) a kterou bude možné (až to bude intenzita dopravy vyžadovat) rozšířit na tři jízdní pruhy v každém směru.

Podrobný článek na toto téma očekávejte zítra.
 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků