Modernizace D1 začíná. První omezení přijdou koncem dubna

To, o čem se dlouho mluvilo, se stává realitou. ŘSD dne 11. dubna formálně předá první dva úseky dálnice D1 zhotovitelům k modernizaci.
Modernizace D1 začíná. První omezení přijdou koncem dubna

Naše nejvytíženější dálnice D1 už hodně přesluhuje. Stará konstrukce v kombinaci s hustým provozem znamenají na mnoha místech havarijní stav. O této situaci se ví dlouho a dlouho se také plánuje rozsáhlá oprava, což je mimochodem důvod, proč na částečné opravy D1 putovalo méně finančních prostředků.

Dálnice D3: místo PPP projektu evropské peníze

Dálnice D3: místo PPP projektu evropské peníze

Ministerstvo dopravy dnes definitivně podepsalo smlouvy se společnostmi, které dostanou na starost první dva úseky označené jako 14 a 21. V prvním případě se bavíme o úseku EXIT 104 Věterný Jeníkov – EXIT 112 Jihlava, druhý jmenovaný se týká úseku mezi exitem 153 Lhotka a 162 Velká Bítěš. Jedenáctého dubna dojde k předání zmíněných úseků a počítá se s tím, že práce a s tím související uzávěrky budou odstartovány v posledním týdnu měsíce dubna. Za opravu úseku 14 zaplatíme 650 milionů Kč, za úsek 21 to bude 597 milionů. Obě ceny jsou bez DPH.

Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Stavbu dálnice D3 u Tábora komplikuje spor o sjezd

Letos určitě proběhne první a druhá fáze modernizace úseků 14 a 21, tedy se bude provizorně rozšiřovat vozovka, upravovat mosty (aby bylo možné vozovku rozšířit) a nové budou také inženýrské sítě. Každá fáze zabere tři až čtyři měsíce. Následné pokládání nového povrchu tím pádem vychází na začátek zimy a je velmi pravděpodobné, že se odloží až na jaro příštího roku.

Kompletní modernizace celkem 160 km dálnice D1 může trvat až šest let. Na konci celého procesu by měla být v podstatě nová dálnice, která bude v každém směru širší o 75 cm (to umožní i při uzavření jednoho pruhu stále zachovat uspořádání 2+2) a kterou bude možné (až to bude intenzita dopravy vyžadovat) rozšířit na tři jízdní pruhy v každém směru.

Podrobný článek na toto téma očekávejte zítra.
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky