Modernizace D1 má začít v červenci

Stavební práce na nejvytíženější české dálnice D1 z Prahy do Brna chce Ředitelství silnic a dálnic zahájit v červenci. Nejstarší dálnice v Česku je už téměř deset let za svojí životností. Mnoho mostních a inženýrských objektů je podle ŘSD ve stavu, kdy opravy už není možné odkládat.
Modernizace D1 má začít v červenci

Stavět by se mělo začít na prvních pěti úsecích z celkem 21. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru má běžet postupně do roku 2018. 

Ředitelství tento týden podalo žádosti o stavební povolení na první úseky. Veškerá potřebná povolení chce mít do konce března. Současně vypíše tendr na zhotovitele stavby. Vedle nového povrchu by D1 měla dostat moderní bezpečnostní prvky včetně svodidel a nájezdů.

„Projektové a přípravné práce směřují k zahájení stavebních prací v červenci 2012, a to za předpokladu bezkolizního průběhu stavebních řízení a výběrového řízení na zhotovitele stavby,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Klepněte pro větší obrázek
Úsek D1 Mirošovice - Kývalka určený k modernizaci je vyznačený červeně.

ŘSD chce podporu EU, stavět se ale bude i bez ní

Celý projekt modernizace D1 ředitelství připravuje tak, aby splňoval parametry projektů spolufinancovatelných z prostředků EU. Celková výše je podle Ledvinové předmětem jednání na úrovni ministerstva dopravy. V minulosti se objevily informace, že prostředky EU nebude v tomto případě možné použít, protože jsou určeny jen na výstavbu nových komunikací. Na modernizaci dálnice je v plánu staveb dopravní infrastruktury vyčleněno 23,6 miliardy korun.

 „Přestože tento scénář nepředpokládáme, strategický význam a technický stav této komunikace neumožňuje další zásadní odklad modernizace a bylo by tudíž nutné hledat jiné finanční zdroje,“ doplnila Ledvinová.

S rozšířením D1 o další pruh se nepočítá

První úsek dálnice D1 mezi Prahou a Mirošovicemi stavbaři dokončili před 41 lety. Šlo o vůbec první dálnici na českém území. Celá D1 mezi Prahou a Brnem začala sloužit v listopadu 1980. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna se nyní vyznačuje zejména v moravské části výraznými nerovnostmi.

O zařazení modernizace nejstarší české dálnice mezi prioritní projekty rozhodlo ministerstvo dopravy loni v červnu. V minulosti vedení resortu plánovalo její rozšíření o jeden pruh v každém směru. V současnosti s tím nepočítá.

Zdroj: E15.cz

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků