Modernizace D1 má začít v červenci

Stavební práce na nejvytíženější české dálnice D1 z Prahy do Brna chce Ředitelství silnic a dálnic zahájit v červenci. Nejstarší dálnice v Česku je už téměř deset let za svojí životností. Mnoho mostních a inženýrských objektů je podle ŘSD ve stavu, kdy opravy už není možné odkládat.
Modernizace D1 má začít v červenci

Stavět by se mělo začít na prvních pěti úsecích z celkem 21. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru má běžet postupně do roku 2018. 

Ředitelství tento týden podalo žádosti o stavební povolení na první úseky. Veškerá potřebná povolení chce mít do konce března. Současně vypíše tendr na zhotovitele stavby. Vedle nového povrchu by D1 měla dostat moderní bezpečnostní prvky včetně svodidel a nájezdů.

„Projektové a přípravné práce směřují k zahájení stavebních prací v červenci 2012, a to za předpokladu bezkolizního průběhu stavebních řízení a výběrového řízení na zhotovitele stavby,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Klepněte pro větší obrázek
Úsek D1 Mirošovice - Kývalka určený k modernizaci je vyznačený červeně.

ŘSD chce podporu EU, stavět se ale bude i bez ní

Celý projekt modernizace D1 ředitelství připravuje tak, aby splňoval parametry projektů spolufinancovatelných z prostředků EU. Celková výše je podle Ledvinové předmětem jednání na úrovni ministerstva dopravy. V minulosti se objevily informace, že prostředky EU nebude v tomto případě možné použít, protože jsou určeny jen na výstavbu nových komunikací. Na modernizaci dálnice je v plánu staveb dopravní infrastruktury vyčleněno 23,6 miliardy korun.

 „Přestože tento scénář nepředpokládáme, strategický význam a technický stav této komunikace neumožňuje další zásadní odklad modernizace a bylo by tudíž nutné hledat jiné finanční zdroje,“ doplnila Ledvinová.

S rozšířením D1 o další pruh se nepočítá

První úsek dálnice D1 mezi Prahou a Mirošovicemi stavbaři dokončili před 41 lety. Šlo o vůbec první dálnici na českém území. Celá D1 mezi Prahou a Brnem začala sloužit v listopadu 1980. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna se nyní vyznačuje zejména v moravské části výraznými nerovnostmi.

O zařazení modernizace nejstarší české dálnice mezi prioritní projekty rozhodlo ministerstvo dopravy loni v červnu. V minulosti vedení resortu plánovalo její rozšíření o jeden pruh v každém směru. V současnosti s tím nepočítá.

Zdroj: E15.cz

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků