Modernizace Audi RS 4 Avant: Kosmetika a nová technika v interiéru, 450 koní zůstává

Na český trh se ostrý kombík RS 4 Avant dostal teprve minulý rok, už teď si však Audi pro něj přichystalo menší modernizaci.

Novou generaci Audi RS 4 Avant jsme měli v testu teprve na konci léta minulého roku, už přibližně po roce se ale německý kombík dočkal lehké modernizace. Pod kapotou zůstává vše při starém, hlavní oblasti změn jsou exteriér a interiér.

Po stránce designu Audi provedlo na ostrém kombíku jen nepatrné změny. Přepracovaná byla přední maska s novou mřížkou chladiče Singleframe, která je o něco širší a nižší, a nový tvar mají i LED světlomety (volitelně Matrix LED). Po vzoru ostatních RS modelů se pod kapotou objevují dodatečné malé otvory přístupu vzduchu. Boční otvory na předním nárazníku se také dočkaly změn a vzadu se na první pohled mění jen grafika LED svítilen.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Ústředním prvkem modernizace v interiéru je poslední infotainment systém s 10,1palcovým dotykovým displejem MMI touch. Obrazovka je lehce natočena k řidiči a ukazuje i nová zobrazení pro RS modely, zahrnující třeba informace o provozních teplotách komponentů poháněcí soustavy, maximálních hodnotách zrychlení, tlaku v pneumatikách a jejich teplotě. Pod volantem jsou nyní větší hliníkové páčky řazení.

V praktickém kombíku se zavazadlovým prostorem o objemu 495 litrů (max. 1495 l) se stále nachází dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, výkonu 331 kW (450 koní) a točivém momentu 600 N.m. S pohonem všech kol quattro a osmistupňovým automatem je RS 4 Avant schopno akcelerovat z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny. Maximální rychlost je elektricky omezena na 250 km/h, s dynamickým paketem RS se však omezovač posune na 280 km/h.

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Nakonec se v rámci modernizace rozšiřuje i nabídka laků karoserie na celkem osm odstínů, včetně nové nemetalické modré barvy Turbo a červené metalízy Tango. Známý modrý odstín Nogaro, kterým se vyznačovalo ikonické Audi RS 2 Avant z roku 1994, zůstává v paletě programu Audi exclusive.

Cenovky a datum uvedení modernizovaného Audi RS 4 Avant na český trh zatím neznáme.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 34 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků