Na český trh se ostrý kombík RS 4 Avant dostal teprve minulý rok, už teď si však Audi pro něj přichystalo menší modernizaci.
Novou generaci Audi RS 4 Avant jsme měli v testu teprve na konci léta minulého roku, už přibližně po roce se ale německý kombík dočkal lehké modernizace. Pod kapotou zůstává vše při starém, hlavní oblasti změn jsou exteriér a interiér.
Po stránce designu Audi provedlo na ostrém kombíku jen nepatrné změny. Přepracovaná byla přední maska s novou mřížkou chladiče Singleframe, která je o něco širší a nižší, a nový tvar mají i LED světlomety (volitelně Matrix LED). Po vzoru ostatních RS modelů se pod kapotou objevují dodatečné malé otvory přístupu vzduchu. Boční otvory na předním nárazníku se také dočkaly změn a vzadu se na první pohled mění jen grafika LED svítilen.
Ústředním prvkem modernizace v interiéru je poslední infotainment systém s 10,1palcovým dotykovým displejem MMI touch. Obrazovka je lehce natočena k řidiči a ukazuje i nová zobrazení pro RS modely, zahrnující třeba informace o provozních teplotách komponentů poháněcí soustavy, maximálních hodnotách zrychlení, tlaku v pneumatikách a jejich teplotě. Pod volantem jsou nyní větší hliníkové páčky řazení.
V praktickém kombíku se zavazadlovým prostorem o objemu 495 litrů (max. 1495 l) se stále nachází dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, výkonu 331 kW (450 koní) a točivém momentu 600 N.m. S pohonem všech kol quattro a osmistupňovým automatem je RS 4 Avant schopno akcelerovat z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny. Maximální rychlost je elektricky omezena na 250 km/h, s dynamickým paketem RS se však omezovač posune na 280 km/h.
Nakonec se v rámci modernizace rozšiřuje i nabídka laků karoserie na celkem osm odstínů, včetně nové nemetalické modré barvy Turbo a červené metalízy Tango. Známý modrý odstín Nogaro, kterým se vyznačovalo ikonické Audi RS 2 Avant z roku 1994, zůstává v paletě programu Audi exclusive.
Cenovky a datum uvedení modernizovaného Audi RS 4 Avant na český trh zatím neznáme.