Modernizace Audi RS 4 Avant: Kosmetika a nová technika v interiéru, 450 koní zůstává

Na český trh se ostrý kombík RS 4 Avant dostal teprve minulý rok, už teď si však Audi pro něj přichystalo menší modernizaci.

Novou generaci Audi RS 4 Avant jsme měli v testu teprve na konci léta minulého roku, už přibližně po roce se ale německý kombík dočkal lehké modernizace. Pod kapotou zůstává vše při starém, hlavní oblasti změn jsou exteriér a interiér.

Po stránce designu Audi provedlo na ostrém kombíku jen nepatrné změny. Přepracovaná byla přední maska s novou mřížkou chladiče Singleframe, která je o něco širší a nižší, a nový tvar mají i LED světlomety (volitelně Matrix LED). Po vzoru ostatních RS modelů se pod kapotou objevují dodatečné malé otvory přístupu vzduchu. Boční otvory na předním nárazníku se také dočkaly změn a vzadu se na první pohled mění jen grafika LED svítilen.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Ústředním prvkem modernizace v interiéru je poslední infotainment systém s 10,1palcovým dotykovým displejem MMI touch. Obrazovka je lehce natočena k řidiči a ukazuje i nová zobrazení pro RS modely, zahrnující třeba informace o provozních teplotách komponentů poháněcí soustavy, maximálních hodnotách zrychlení, tlaku v pneumatikách a jejich teplotě. Pod volantem jsou nyní větší hliníkové páčky řazení.

V praktickém kombíku se zavazadlovým prostorem o objemu 495 litrů (max. 1495 l) se stále nachází dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, výkonu 331 kW (450 koní) a točivém momentu 600 N.m. S pohonem všech kol quattro a osmistupňovým automatem je RS 4 Avant schopno akcelerovat z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny. Maximální rychlost je elektricky omezena na 250 km/h, s dynamickým paketem RS se však omezovač posune na 280 km/h.

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Nakonec se v rámci modernizace rozšiřuje i nabídka laků karoserie na celkem osm odstínů, včetně nové nemetalické modré barvy Turbo a červené metalízy Tango. Známý modrý odstín Nogaro, kterým se vyznačovalo ikonické Audi RS 2 Avant z roku 1994, zůstává v paletě programu Audi exclusive.

Cenovky a datum uvedení modernizovaného Audi RS 4 Avant na český trh zatím neznáme.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek