Modernizace Audi RS 4 Avant: Kosmetika a nová technika v interiéru, 450 koní zůstává

Na český trh se ostrý kombík RS 4 Avant dostal teprve minulý rok, už teď si však Audi pro něj přichystalo menší modernizaci.

Novou generaci Audi RS 4 Avant jsme měli v testu teprve na konci léta minulého roku, už přibližně po roce se ale německý kombík dočkal lehké modernizace. Pod kapotou zůstává vše při starém, hlavní oblasti změn jsou exteriér a interiér.

Po stránce designu Audi provedlo na ostrém kombíku jen nepatrné změny. Přepracovaná byla přední maska s novou mřížkou chladiče Singleframe, která je o něco širší a nižší, a nový tvar mají i LED světlomety (volitelně Matrix LED). Po vzoru ostatních RS modelů se pod kapotou objevují dodatečné malé otvory přístupu vzduchu. Boční otvory na předním nárazníku se také dočkaly změn a vzadu se na první pohled mění jen grafika LED svítilen.

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

TEST Audi RS 4 Avant: Na chalupě budete rychle. Prodloužíte si ale cestu?

Ústředním prvkem modernizace v interiéru je poslední infotainment systém s 10,1palcovým dotykovým displejem MMI touch. Obrazovka je lehce natočena k řidiči a ukazuje i nová zobrazení pro RS modely, zahrnující třeba informace o provozních teplotách komponentů poháněcí soustavy, maximálních hodnotách zrychlení, tlaku v pneumatikách a jejich teplotě. Pod volantem jsou nyní větší hliníkové páčky řazení.

V praktickém kombíku se zavazadlovým prostorem o objemu 495 litrů (max. 1495 l) se stále nachází dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, výkonu 331 kW (450 koní) a točivém momentu 600 N.m. S pohonem všech kol quattro a osmistupňovým automatem je RS 4 Avant schopno akcelerovat z nuly na 100 km/h za 4,1 vteřiny. Maximální rychlost je elektricky omezena na 250 km/h, s dynamickým paketem RS se však omezovač posune na 280 km/h.

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Nakonec se v rámci modernizace rozšiřuje i nabídka laků karoserie na celkem osm odstínů, včetně nové nemetalické modré barvy Turbo a červené metalízy Tango. Známý modrý odstín Nogaro, kterým se vyznačovalo ikonické Audi RS 2 Avant z roku 1994, zůstává v paletě programu Audi exclusive.

Cenovky a datum uvedení modernizovaného Audi RS 4 Avant na český trh zatím neznáme.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

včera | Vladimír Kadera | 77 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
S Renaultem Captur E-Tech poprvé v ČR: Jezdí skvěle a za málo, i díky Formuli 1

Renault Captur E-Tech PHEV

Plug-in hybridní model Renaultu v nabídce chyběl. Francouzi ale nedávno na český trh uvedli hned dva – Captur E-Tech a Megane Grandtour E-Tech. Dnes si povíme, co čekat od prodejně velmi úspěšného městského crossoveru.

13.  10.  2020 | Jan Mička | 38 příspěvků