Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Kankunen  |  13. 05. 2019 09:53

Na rovinu, ve srovnání s běžnou technikou má elektronika v autě úžasnou výdrž, mrazy, horko, otřesy a furt to jede.

Odpovědět  |   | 
KRD  |  13. 05. 2019 10:38

Ano skutečně, na automotive kompomenty jsou kladeny výrazně vyšší nároky než na běžnou spotřební elektroniku. Problém ale nastává v tom, že tyto komponenty jsou dodávané díly od subdodavatelů, takže se tlačí na cenu jak jen to jde a to na všem, od plastů po materiál štítků

Odpovědět  |   | 
chytracek tiracek  |  13. 05. 2019 10:51

Automobilky nakupuji tyto subsystemy od dodavatelu prave proto, aby mohly neskutecne tlacit na cenu. Dalsim duvodem jsou drakonicke pokuty za sebemensi nedodrzeni smluv. Napriklad Daimler dodavateli uctuje za zastaveni vyrobni linky 6000 EUR za minutu.

Odpovědět  |   | 
Araf1  |  15. 05. 2019 20:53

A koncern VW , napríklad závod VW Zwickau pýtal 10 000 Eur za každý nevyrobený kus

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  13. 05. 2019 15:58

Ale vzdy sa najdu ludia, ktorym je divne, ze display, CPU, atd. v aute nema rozlisenie, citlivost, vykon... ako to, co maju vo svojom smartfone.

Pripadne je tu jeden expert, ktory vytrvalo porovnava baterky z mobilov/notebookov s bateriami v elektromobiloch a hybridoch.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 05. 2019 17:09

Zakladem je citelnost za vsech beznych podminek. Pripadne nedostatky v kvalite/rozliseni lze do urcite miry maskovat/kompenzovat vhodnou grafikou.

Odpovědět  |   | 
R2  |  13. 05. 2019 11:08

Priznam se, ze se mi nejak nezda ten posledni odstavec: "Studie rovněž zmiňuje značky, u kterých byli majitelé nejspokojenější a zmíněné závady řešili nejméně. Se stylem ohodnocení „čím vyšší, tím lepší“, tak dosáhl na skóre 77 bodů Peugeot, Škoda si odnesla 88 bodů a těsně nad ní se ukázal Hyundai s 90 body. Na úplném vrcholu se však pyšnilo Volvo s celkem 106 body."
Divam se na tabulku J.D. Power 2019 UK Vehicle Dependability Study a tam vidim Volvo se 106, Hyundai 90, Skoda 88, Peugeot 77, tedy cisla sedi, ale nejedna se o body za spokojenost, nybrz o pocty zavad na 100 aut. Tedy cim vyssi tim horsi. Navic na vrcholu neni Volvo se 106 zavadami, ale BMW se 181.

https://www.motoringresearch.com/car-news/jd-power-uk-vehi... ...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  13. 05. 2019 11:38

To bude tím, že to přepisoval Fuglevič.

Odpovědět  |   | 
DF  |  13. 05. 2019 11:53

Díky za opravu, máte pravdu. Slabé kafe, málo spánku, lepší výmluvu bohužel nemám...

Odpovědět  |   | 
omlyvenka kapitan  |  13. 05. 2019 13:00

Nic se nedeje. Ono se z toho stejne nestrili a nakonec jsme vsichni jenom lidi.

Odpovědět  |   | 
Dagmarrr  |  13. 05. 2019 13:25

Horší jsou ty opravy, když už je po záruce... Například prasklá jedna dioda v třetím brzdovém světle u právě zmiňovaného Peugeotu nelze řešit jinak, než výměnou celého světla... A cena, zhruba čtyři tisíce... A vykašlat se na to? Neprojde to technickou...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 05. 2019 14:14

No hlavně, že u ostatních to jde řešit jinak... Všechny diodové věci jsou jako celek, jednu diodu fakt nevyměníte.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  13. 05. 2019 17:09

A proto chtějí všichni LED a Matrix a já nevím co a přitom, když se jim to porouchá, nemají ani na H7 za 350 Kč.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2019 18:18

To je pravda. Ale to neni proto, ze by to neslo. To je proto, ze to tak nekdo dela schvanlne!!!

Odpovědět  |   | 
CF  |  18. 05. 2019 18:33

Lze to řešit opravou světla, napojit nový LED diodový pásek, ale člověk musí být trochu zručnější. Poslední Saaby 9-5 na to trpí, třetí brzdové světlo a obrysové světlo přes celou záď ( na víku kufru). Prodávají se opravné kity, s návody. Někteří koumáci si i dodělávají druhou couvačku, jelikož je jen jedna na pravé straně a trhy s pravostranným řízením na levé. Světla jsou na to uzpůsobena, stačí dodat diodu a máte obě couvačky. Problém bude spíše s předními světly, které vykreslují světelný dosah, to asi jen tak neopravíte.

Odpovědět  |   | 
CF  |  18. 05. 2019 18:33

Lze to řešit opravou světla, napojit nový LED diodový pásek, ale člověk musí být trochu zručnější. Poslední Saaby 9-5 na to trpí, třetí brzdové světlo a obrysové světlo přes celou záď ( na víku kufru). Prodávají se opravné kity, s návody. Někteří koumáci si i dodělávají druhou couvačku, jelikož je jen jedna na pravé straně a trhy s pravostranným řízením na levé. Světla jsou na to uzpůsobena, stačí dodat diodu a máte obě couvačky. Problém bude spíše s předními světly, které vykreslují světelný dosah, to asi jen tak neopravíte.

Odpovědět  |   | 
Igorko  |  14. 05. 2019 14:15

Takže keď nemám tempomat, ESP, klimatizáciu, navigáciu ... tak sa mi nemôžu pokaziť? Naozaj? To je naozaj vzrušujúce zistenie.
Už viem, čo budem robiť po prípadnej lobotomii. Budem písať články do b-čkových autowebov.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2019 18:19

Bohuzel Ackovy autoweby uz neexistuji...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A