Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Kankunen  |  13. 05. 2019 09:53

Na rovinu, ve srovnání s běžnou technikou má elektronika v autě úžasnou výdrž, mrazy, horko, otřesy a furt to jede.

Odpovědět  |   | 
KRD  |  13. 05. 2019 10:38

Ano skutečně, na automotive kompomenty jsou kladeny výrazně vyšší nároky než na běžnou spotřební elektroniku. Problém ale nastává v tom, že tyto komponenty jsou dodávané díly od subdodavatelů, takže se tlačí na cenu jak jen to jde a to na všem, od plastů po materiál štítků

Odpovědět  |   | 
chytracek tiracek  |  13. 05. 2019 10:51

Automobilky nakupuji tyto subsystemy od dodavatelu prave proto, aby mohly neskutecne tlacit na cenu. Dalsim duvodem jsou drakonicke pokuty za sebemensi nedodrzeni smluv. Napriklad Daimler dodavateli uctuje za zastaveni vyrobni linky 6000 EUR za minutu.

Odpovědět  |   | 
Araf1  |  15. 05. 2019 20:53

A koncern VW , napríklad závod VW Zwickau pýtal 10 000 Eur za každý nevyrobený kus

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  13. 05. 2019 15:58

Ale vzdy sa najdu ludia, ktorym je divne, ze display, CPU, atd. v aute nema rozlisenie, citlivost, vykon... ako to, co maju vo svojom smartfone.

Pripadne je tu jeden expert, ktory vytrvalo porovnava baterky z mobilov/notebookov s bateriami v elektromobiloch a hybridoch.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 05. 2019 17:09

Zakladem je citelnost za vsech beznych podminek. Pripadne nedostatky v kvalite/rozliseni lze do urcite miry maskovat/kompenzovat vhodnou grafikou.

Odpovědět  |   | 
R2  |  13. 05. 2019 11:08

Priznam se, ze se mi nejak nezda ten posledni odstavec: "Studie rovněž zmiňuje značky, u kterých byli majitelé nejspokojenější a zmíněné závady řešili nejméně. Se stylem ohodnocení „čím vyšší, tím lepší“, tak dosáhl na skóre 77 bodů Peugeot, Škoda si odnesla 88 bodů a těsně nad ní se ukázal Hyundai s 90 body. Na úplném vrcholu se však pyšnilo Volvo s celkem 106 body."
Divam se na tabulku J.D. Power 2019 UK Vehicle Dependability Study a tam vidim Volvo se 106, Hyundai 90, Skoda 88, Peugeot 77, tedy cisla sedi, ale nejedna se o body za spokojenost, nybrz o pocty zavad na 100 aut. Tedy cim vyssi tim horsi. Navic na vrcholu neni Volvo se 106 zavadami, ale BMW se 181.

https://www.motoringresearch.com/car-news/jd-power-uk-vehi... ...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  13. 05. 2019 11:38

To bude tím, že to přepisoval Fuglevič.

Odpovědět  |   | 
DF  |  13. 05. 2019 11:53

Díky za opravu, máte pravdu. Slabé kafe, málo spánku, lepší výmluvu bohužel nemám...

Odpovědět  |   | 
omlyvenka kapitan  |  13. 05. 2019 13:00

Nic se nedeje. Ono se z toho stejne nestrili a nakonec jsme vsichni jenom lidi.

Odpovědět  |   | 
Dagmarrr  |  13. 05. 2019 13:25

Horší jsou ty opravy, když už je po záruce... Například prasklá jedna dioda v třetím brzdovém světle u právě zmiňovaného Peugeotu nelze řešit jinak, než výměnou celého světla... A cena, zhruba čtyři tisíce... A vykašlat se na to? Neprojde to technickou...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  13. 05. 2019 14:14

No hlavně, že u ostatních to jde řešit jinak... Všechny diodové věci jsou jako celek, jednu diodu fakt nevyměníte.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  13. 05. 2019 17:09

A proto chtějí všichni LED a Matrix a já nevím co a přitom, když se jim to porouchá, nemají ani na H7 za 350 Kč.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2019 18:18

To je pravda. Ale to neni proto, ze by to neslo. To je proto, ze to tak nekdo dela schvanlne!!!

Odpovědět  |   | 
CF  |  18. 05. 2019 18:33

Lze to řešit opravou světla, napojit nový LED diodový pásek, ale člověk musí být trochu zručnější. Poslední Saaby 9-5 na to trpí, třetí brzdové světlo a obrysové světlo přes celou záď ( na víku kufru). Prodávají se opravné kity, s návody. Někteří koumáci si i dodělávají druhou couvačku, jelikož je jen jedna na pravé straně a trhy s pravostranným řízením na levé. Světla jsou na to uzpůsobena, stačí dodat diodu a máte obě couvačky. Problém bude spíše s předními světly, které vykreslují světelný dosah, to asi jen tak neopravíte.

Odpovědět  |   | 
CF  |  18. 05. 2019 18:33

Lze to řešit opravou světla, napojit nový LED diodový pásek, ale člověk musí být trochu zručnější. Poslední Saaby 9-5 na to trpí, třetí brzdové světlo a obrysové světlo přes celou záď ( na víku kufru). Prodávají se opravné kity, s návody. Někteří koumáci si i dodělávají druhou couvačku, jelikož je jen jedna na pravé straně a trhy s pravostranným řízením na levé. Světla jsou na to uzpůsobena, stačí dodat diodu a máte obě couvačky. Problém bude spíše s předními světly, které vykreslují světelný dosah, to asi jen tak neopravíte.

Odpovědět  |   | 
Igorko  |  14. 05. 2019 14:15

Takže keď nemám tempomat, ESP, klimatizáciu, navigáciu ... tak sa mi nemôžu pokaziť? Naozaj? To je naozaj vzrušujúce zistenie.
Už viem, čo budem robiť po prípadnej lobotomii. Budem písať články do b-čkových autowebov.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  14. 05. 2019 18:19

Bohuzel Ackovy autoweby uz neexistuji...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 191 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A