Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Čím více nových technologií, tím více problémů. Nejnovější studie uvádí, že moderní výbava v autech je dnes velice častým viníkem cesty do servisu.

Ne nadarmo se říká, že čím více komfortní výbavy v autě máte, tím větší je pravděpodobnost, že se něco pokazí. Průzkum společnosti J.D. Power ve Velké Británii nyní došel k závěru, že celá polovina nejzásadnějších poruch, se kterými se majitelé nových aut setkají, pochází z oblasti komfortní výbavy tedy od audiosystémů, infotainmentů, navigace, komunikačních zařízení nebo asistenčních systémů.

J.D. Power přímo zmiňuje, že snaha automobilek přivádět na trh nové technologie raketovým tempem přímo zvyšuje množství potencionálních problémů. Popravdě tedy nic nového. Studie byla vyhotovena na základě dotazníku 11.500 majitelů, kteří vlastní auta stará 12 až 36 měsíců. Poté se zjišťoval poměr nejčastějších oblastí závad na 100 vozidel.

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

V oblasti navigačních systémů tak bylo za dobu vlastnictví stovky vozů řešeno průměrně 16,6 závad, zatímco například v kategorii alarmů nebo tempomatů se na stejný počet aut objevuje průměrně 1,5 závady. U systémů monitorování slepého úhlu nebo udržování jízdy v pruhu uvádí průzkum 2,4 problému na 100 aut, ačkoliv tento počet se zvyšuje u prémiových vozů na 4 problémy, čistě kvůli většímu počtu a rozšířeným funkcím těchto asistentů v této kategorii vozidel.

„Když se podíváme na výsledky v oblasti relativně nových bezpečnostních technologií, je naprosto zjevné, že automobilky musí na spolehlivosti těchto systémů ještě zapracovat – a to především prémiové značky, které často tyto funkce používají jako hlavní bod k propagaci nových vozů,“ uvedl Josh Halliburton, vedoucí evropského oddělení J.D. Power.

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Studie rovněž zmiňuje značky, u kterých se závady řešily obecně nejméně. Se 77 závadami na 100 aut tak vede žebříček Peugeot, za ním je Škoda s 88 závadami a třetí místo s počtem 90 obsadil Hyundai. Nejlepší hodnocení mezi prémiovými značkami si odneslo Volvo se 106 závadami na stovku aut.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 25 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků