Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Čím více nových technologií, tím více problémů. Nejnovější studie uvádí, že moderní výbava v autech je dnes velice častým viníkem cesty do servisu.

Ne nadarmo se říká, že čím více komfortní výbavy v autě máte, tím větší je pravděpodobnost, že se něco pokazí. Průzkum společnosti J.D. Power ve Velké Británii nyní došel k závěru, že celá polovina nejzásadnějších poruch, se kterými se majitelé nových aut setkají, pochází z oblasti komfortní výbavy tedy od audiosystémů, infotainmentů, navigace, komunikačních zařízení nebo asistenčních systémů.

J.D. Power přímo zmiňuje, že snaha automobilek přivádět na trh nové technologie raketovým tempem přímo zvyšuje množství potencionálních problémů. Popravdě tedy nic nového. Studie byla vyhotovena na základě dotazníku 11.500 majitelů, kteří vlastní auta stará 12 až 36 měsíců. Poté se zjišťoval poměr nejčastějších oblastí závad na 100 vozidel.

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

V oblasti navigačních systémů tak bylo za dobu vlastnictví stovky vozů řešeno průměrně 16,6 závad, zatímco například v kategorii alarmů nebo tempomatů se na stejný počet aut objevuje průměrně 1,5 závady. U systémů monitorování slepého úhlu nebo udržování jízdy v pruhu uvádí průzkum 2,4 problému na 100 aut, ačkoliv tento počet se zvyšuje u prémiových vozů na 4 problémy, čistě kvůli většímu počtu a rozšířeným funkcím těchto asistentů v této kategorii vozidel.

„Když se podíváme na výsledky v oblasti relativně nových bezpečnostních technologií, je naprosto zjevné, že automobilky musí na spolehlivosti těchto systémů ještě zapracovat – a to především prémiové značky, které často tyto funkce používají jako hlavní bod k propagaci nových vozů,“ uvedl Josh Halliburton, vedoucí evropského oddělení J.D. Power.

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Studie rovněž zmiňuje značky, u kterých se závady řešily obecně nejméně. Se 77 závadami na 100 aut tak vede žebříček Peugeot, za ním je Škoda s 88 závadami a třetí místo s počtem 90 obsadil Hyundai. Nejlepší hodnocení mezi prémiovými značkami si odneslo Volvo se 106 závadami na stovku aut.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků