Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Čím více nových technologií, tím více problémů. Nejnovější studie uvádí, že moderní výbava v autech je dnes velice častým viníkem cesty do servisu.

Ne nadarmo se říká, že čím více komfortní výbavy v autě máte, tím větší je pravděpodobnost, že se něco pokazí. Průzkum společnosti J.D. Power ve Velké Británii nyní došel k závěru, že celá polovina nejzásadnějších poruch, se kterými se majitelé nových aut setkají, pochází z oblasti komfortní výbavy tedy od audiosystémů, infotainmentů, navigace, komunikačních zařízení nebo asistenčních systémů.

J.D. Power přímo zmiňuje, že snaha automobilek přivádět na trh nové technologie raketovým tempem přímo zvyšuje množství potencionálních problémů. Popravdě tedy nic nového. Studie byla vyhotovena na základě dotazníku 11.500 majitelů, kteří vlastní auta stará 12 až 36 měsíců. Poté se zjišťoval poměr nejčastějších oblastí závad na 100 vozidel.

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

V oblasti navigačních systémů tak bylo za dobu vlastnictví stovky vozů řešeno průměrně 16,6 závad, zatímco například v kategorii alarmů nebo tempomatů se na stejný počet aut objevuje průměrně 1,5 závady. U systémů monitorování slepého úhlu nebo udržování jízdy v pruhu uvádí průzkum 2,4 problému na 100 aut, ačkoliv tento počet se zvyšuje u prémiových vozů na 4 problémy, čistě kvůli většímu počtu a rozšířeným funkcím těchto asistentů v této kategorii vozidel.

„Když se podíváme na výsledky v oblasti relativně nových bezpečnostních technologií, je naprosto zjevné, že automobilky musí na spolehlivosti těchto systémů ještě zapracovat – a to především prémiové značky, které často tyto funkce používají jako hlavní bod k propagaci nových vozů,“ uvedl Josh Halliburton, vedoucí evropského oddělení J.D. Power.

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Studie rovněž zmiňuje značky, u kterých se závady řešily obecně nejméně. Se 77 závadami na 100 aut tak vede žebříček Peugeot, za ním je Škoda s 88 závadami a třetí místo s počtem 90 obsadil Hyundai. Nejlepší hodnocení mezi prémiovými značkami si odneslo Volvo se 106 závadami na stovku aut.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků