Moderní výbava v autech způsobuje celou polovinu všech závad, zjistila studie

Čím více nových technologií, tím více problémů. Nejnovější studie uvádí, že moderní výbava v autech je dnes velice častým viníkem cesty do servisu.

Ne nadarmo se říká, že čím více komfortní výbavy v autě máte, tím větší je pravděpodobnost, že se něco pokazí. Průzkum společnosti J.D. Power ve Velké Británii nyní došel k závěru, že celá polovina nejzásadnějších poruch, se kterými se majitelé nových aut setkají, pochází z oblasti komfortní výbavy tedy od audiosystémů, infotainmentů, navigace, komunikačních zařízení nebo asistenčních systémů.

J.D. Power přímo zmiňuje, že snaha automobilek přivádět na trh nové technologie raketovým tempem přímo zvyšuje množství potencionálních problémů. Popravdě tedy nic nového. Studie byla vyhotovena na základě dotazníku 11.500 majitelů, kteří vlastní auta stará 12 až 36 měsíců. Poté se zjišťoval poměr nejčastějších oblastí závad na 100 vozidel.

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

Ještě chytřejší palubní asistent. BMW a Microsoft spolupracují na novém systému

V oblasti navigačních systémů tak bylo za dobu vlastnictví stovky vozů řešeno průměrně 16,6 závad, zatímco například v kategorii alarmů nebo tempomatů se na stejný počet aut objevuje průměrně 1,5 závady. U systémů monitorování slepého úhlu nebo udržování jízdy v pruhu uvádí průzkum 2,4 problému na 100 aut, ačkoliv tento počet se zvyšuje u prémiových vozů na 4 problémy, čistě kvůli většímu počtu a rozšířeným funkcím těchto asistentů v této kategorii vozidel.

„Když se podíváme na výsledky v oblasti relativně nových bezpečnostních technologií, je naprosto zjevné, že automobilky musí na spolehlivosti těchto systémů ještě zapracovat – a to především prémiové značky, které často tyto funkce používají jako hlavní bod k propagaci nových vozů,“ uvedl Josh Halliburton, vedoucí evropského oddělení J.D. Power.

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Volvo chce detekovat opilé řidiče za volantem. Použije k tomu kamery v interiéru

Studie rovněž zmiňuje značky, u kterých se závady řešily obecně nejméně. Se 77 závadami na 100 aut tak vede žebříček Peugeot, za ním je Škoda s 88 závadami a třetí místo s počtem 90 obsadil Hyundai. Nejlepší hodnocení mezi prémiovými značkami si odneslo Volvo se 106 závadami na stovku aut.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků