Čím více nových technologií, tím více problémů. Nejnovější studie uvádí, že moderní výbava v autech je dnes velice častým viníkem cesty do servisu.
Ne nadarmo se říká, že čím více komfortní výbavy v autě máte, tím větší je pravděpodobnost, že se něco pokazí. Průzkum společnosti J.D. Power ve Velké Británii nyní došel k závěru, že celá polovina nejzásadnějších poruch, se kterými se majitelé nových aut setkají, pochází z oblasti komfortní výbavy tedy od audiosystémů, infotainmentů, navigace, komunikačních zařízení nebo asistenčních systémů.
J.D. Power přímo zmiňuje, že snaha automobilek přivádět na trh nové technologie raketovým tempem přímo zvyšuje množství potencionálních problémů. Popravdě tedy nic nového. Studie byla vyhotovena na základě dotazníku 11.500 majitelů, kteří vlastní auta stará 12 až 36 měsíců. Poté se zjišťoval poměr nejčastějších oblastí závad na 100 vozidel.
V oblasti navigačních systémů tak bylo za dobu vlastnictví stovky vozů řešeno průměrně 16,6 závad, zatímco například v kategorii alarmů nebo tempomatů se na stejný počet aut objevuje průměrně 1,5 závady. U systémů monitorování slepého úhlu nebo udržování jízdy v pruhu uvádí průzkum 2,4 problému na 100 aut, ačkoliv tento počet se zvyšuje u prémiových vozů na 4 problémy, čistě kvůli většímu počtu a rozšířeným funkcím těchto asistentů v této kategorii vozidel.
„Když se podíváme na výsledky v oblasti relativně nových bezpečnostních technologií, je naprosto zjevné, že automobilky musí na spolehlivosti těchto systémů ještě zapracovat – a to především prémiové značky, které často tyto funkce používají jako hlavní bod k propagaci nových vozů,“ uvedl Josh Halliburton, vedoucí evropského oddělení J.D. Power.
Studie rovněž zmiňuje značky, u kterých se závady řešily obecně nejméně. Se 77 závadami na 100 aut tak vede žebříček Peugeot, za ním je Škoda s 88 závadami a třetí místo s počtem 90 obsadil Hyundai. Nejlepší hodnocení mezi prémiovými značkami si odneslo Volvo se 106 závadami na stovku aut.