Moderní Porsche 911 pro Rallye Dakar? Tato stavba uctívá slavný závoďák 953

S poctou dakarským Porsche z 80. let vznikla tato zajímavá stavba, která moderní 911 zajistí možnost pohybu i mimo zpevněné silnice.

Vlastně nám tu všechno hraje dohromady. Letošní Rallye Dakar stále probíhá, na úspěchy legendárního pilota Jackyho Ickxe nedávno upozornilo i samotné Porsche speciální edicí nejnovější 911 a samozřejmě i tento ikonický sporťák, právě s Ickxem za volantem, měl svou důležitou roli na rallye Dakar v 80. letech.

Porsche uvádí limitovanou edici 911. Belgian Legend je pocta slavnému závodníkovi

Porsche uvádí limitovanou edici 911. Belgian Legend je pocta slavnému závodníkovi

Tato přetavba sice nepochází od samotného Porsche, ale oslavuje právě dakarské 911 z roku 1984. Pod střechou soukromé automobilové sbírky The Caraba Collection tedy vznikla moderní pocta pro Ickxovu závodní, terénně upravenou Carreru 3.2 4x4 (953), se kterou dojel na šestém místě. Porsche tehdy nasadilo hned tři auta, přičemž posádka René Metge/ Dominique Lemoyne slavnou rallye vyhrála.

Moderní reinterpretace je postavena na základě poslední 911 s atmosférickým šestiválcem, tedy generaci 991.1, přesněji ve verzi Carrera 4 GTS s pohonem všech kol, manuální převodovkou a boxerem o objemu 3,8 litru s výkonem 430 koní (316 kW). Zbarvení ve stylu cigaretového sponzora Rothmans samozřejmě nesmělo chybět.

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Pro věrnou oslavu originálu ale došlo také na přizvednutí podvozku a jeho ochranu, rozšíření karoserie a rovněž na zakázkově vyrobená kola, podobná těm na starém Porsche 953, která jsou obutá do terénních pneumatik. Terénní 911 se nemohla obejít ani bez příslušenství ve formě předního nárazníku s navijákem, ochranných krytů světlometů, světelné rampy na kapotě a na zahrádce. Pro místo zadního okna byl pak vytvořen speciální panel karoserie s držákem rezervního kola.

Cílem zajímavého projektu samozřejmě není účast v Rallye Dakar a ani nejde o plnohodnotně homologované závodní auto. O garážovaný kousek nicméně nepůjde. Majitelé chtějí s upravenou 911 projet svět a zúčastnit se řady akcí. Poprvé se ukážou na závodě GP Ice Race v Zell am See v Rakousku, kde terénní 911 proženou po sněhu.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků