Moderní pocta Bugatti EB110 je tady. Techniku má z Chironu, máme první fotky

Bugatti již dříve předznamenalo, že chystá další speciální limitku pro sběratele. Novinka by měla uctívat ducha starého modelu EB110 a na veřejnosti už jsou první fotky.

Další speciální Bugatti pro velice úzkou skupinu zájemců. Tím bude novinka Centodieci („stodeset“), která má již podle samotného názvu působit jako pocta starému a milovaného modelu Bugatti EB110 z 90. let. Fotky dokončeného modelu utekly na veřejnost ještě před oficiální premiérou na automobilové přehlídce Concours d’Elegance v kalifornském resortu Pebble Beach.

Centodieci se starému supersportu klaní řadou designových prvků, které na něj odkazují – například linie zakřivení u předních LED světlometů, tvary předního nárazníku či kulaté přístupy vzduchu k uprostřed uloženému motoru. Nelze ale přehlédnout jasný směr moderních Bugatti, nehledě na celkové proporce vozu.

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Oficiální podrobnosti o technice zatím nemáme, lze ovšem předpokládat, že stejně jako další limitované modely La Voiture Noire či Divo bude i Centodieci vycházet ze základu současného Chironu. Očekávat tedy máme i stejný osmilitrový motor W16 se čtyřmi turbodmychadly a výkonem okolo 1500 koní (1103 kW).

Bugatti pochopitelně míří na malou hrstku sběratelů, kteří nebudou odrazeni astronomickou cenovkou „přestrojeného Chironu“. Prvotní informace tak mluví o limitované produkci 10 kusů pro celý svět, přičemž cenovka vozu má začínat na částce 8,9 milionu dolarů, tedy v přepočtu asi 205 milionů korun.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků