Moderní pocta Bugatti EB110 je tady. Techniku má z Chironu, máme první fotky

Bugatti již dříve předznamenalo, že chystá další speciální limitku pro sběratele. Novinka by měla uctívat ducha starého modelu EB110 a na veřejnosti už jsou první fotky.

Další speciální Bugatti pro velice úzkou skupinu zájemců. Tím bude novinka Centodieci („stodeset“), která má již podle samotného názvu působit jako pocta starému a milovaného modelu Bugatti EB110 z 90. let. Fotky dokončeného modelu utekly na veřejnost ještě před oficiální premiérou na automobilové přehlídce Concours d’Elegance v kalifornském resortu Pebble Beach.

Centodieci se starému supersportu klaní řadou designových prvků, které na něj odkazují – například linie zakřivení u předních LED světlometů, tvary předního nárazníku či kulaté přístupy vzduchu k uprostřed uloženému motoru. Nelze ale přehlédnout jasný směr moderních Bugatti, nehledě na celkové proporce vozu.

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Oficiální podrobnosti o technice zatím nemáme, lze ovšem předpokládat, že stejně jako další limitované modely La Voiture Noire či Divo bude i Centodieci vycházet ze základu současného Chironu. Očekávat tedy máme i stejný osmilitrový motor W16 se čtyřmi turbodmychadly a výkonem okolo 1500 koní (1103 kW).

Bugatti pochopitelně míří na malou hrstku sběratelů, kteří nebudou odrazeni astronomickou cenovkou „přestrojeného Chironu“. Prvotní informace tak mluví o limitované produkci 10 kusů pro celý svět, přičemž cenovka vozu má začínat na částce 8,9 milionu dolarů, tedy v přepočtu asi 205 milionů korun.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků