Moderní Citroën DS by mohl být pastvou pro oči. Jeho tvůrce vzdal hold minulosti

Jo, tohle bychom si nechali líbit. Klidně i jako tichý elektromobil.

Co kdyby se Citroën rozhodl vzkřísit jméno DS pro moderní reinterpretaci svého slavného modelu? Tak právě s tímto scénářem pracoval automobilový designér Sang Won Lee, který se rozhodl nakreslit vlastní pohled na potencionálního nástupce luxusního modelu francouzské značky, jenž v polovině 50. let zaujal celý svět.

Na povedeném renderu najdete loga Citroënu, i když do luxusnějšího segmentu dnes více zapadá samotná prémiová značka DS – nedávno předvedené DS 9 to jen dokazuje. V každém případě si ale virtuální koncept bere všechny ikonické prvky staré klasiky a převádí je do moderní podoby.

Luxusní sedan DS 9 je kladivo na Audi A4. Přijede z Číny a nabídne až 360 koní

Luxusní sedan DS 9 je kladivo na Audi A4. Přijede z Číny a nabídne až 360 koní

Typické tvary karoserie se snižující se zádí nechybí, s ohledem na aerodynamiku jsou nyní zadní kola vlastně úplně zakryta, kdežto ani výraz v masce nebyl zcela pokažen, ačkoliv se na smyšleném DS objevují samozřejmě full-LED světlomety. Původní směrové svítilny na zadních sloupcích také neunikly soudobému stylu.

S podvozkem úplně na zemi si nelze nedomyslet ani případné využití zavěšení s možností změny světlé výšky, stejně jako tomu bylo u starého originálu s hydropneumatickým odpružením. V dnešní podobě ale nepochybně v chytré, elektronikou prošpikované formě, zajišťující vrcholný komfort, jízdní vlastnosti i bezpečnost.

Nový Citroën C4 a ë-C4 detailně: Hledí na pohodlí uvnitř, elektrikář zvládne 350 km

Nový Citroën C4 a ë-C4 detailně: Hledí na pohodlí uvnitř, elektrikář zvládne 350 km

Sang Won Lee pojmenoval svou kreaci jako Citroën DS E Pallas. Písmeno E v názvu by tedy mohlo naznačovat, minimálně s ohledem na dnešní směr automobilového průmyslu, i plně elektrické ústrojí luxusního modelu.

Co myslíte, měl by Citroën, respektive DS, přemýšlet o znovuzrození své legendární klasiky?

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást PSA Peugeot Citroën.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA. Od října 2014 patří pod Citroën také samostatná značka DS, která vyrábí luxusněji zaměřené vozy.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků