Co je ekologického na tom jezdit na baterie? Při provozu nemám sice emise, ale kdo a hlavně jak tu elektriku vyrobí??? A bude to ekologické??? V uhelných elektrárnách nebo v Temelíně určitě !!! Nemluvě o tom, že na to doplatíme všichni prudkým zdražením elektriky !!!A co se asi stane, pokud při havárii prasknou baterie a vyteče z nich kyselina??? TAK SE PROSÍM UŽ PROBERTE !!!
Autor asi žije 150 let dozadu, přesně tehdy tohle heslo bylo opravdu moderní, v dobách Julese Vernea. Dnes je moderní v novinách už pouze papouškovat politicky korektní fráze, bez jakéhokoli zapojení vlastního mozku, že pane Hájku? Z čeho všechny ty elektromobily budete chtít napájet, z větrníků? Z čehopak se vyrobí ty jejich akumulátory, hm? Nejsou náhodou elektromobily dotované už tím, že z elektřiny neplatí žádnou spotřební daň, hmm?
Cožpak jim vyžírkům nestačí že neplatí spotřební daň z elektriky a silniční daň... co víc by chtěli ? Z něčeho se ty silnice opravovat musí...
Už mi to lezie na nervy, aké sú elektromobily lacné a ako dokážu jazdiť takmer zadarmo. Ekologické sú len, ak jazdia na elektrinu z atómových elektrární (a je to otázne, či atómky sú naozaj ekologické). Ak jazdia na elektrinu z uhoľných elektrární, tak je to potom horšie ako benzín. Nedávno som videl v TV, koľko emisií CO2 vyprodukuje takýto elektromobil. Bolo to takmer to isté ako klasické auto.Náklady na prevádzku sú nízke, ale len preto, že elektrina (ZATIAĽ) nie je zaťažená spotrebnou daňou. Už sa s tým však ráta, a potom zbohom lacná elektrina. Veľmi pochybujem o tom, že pri masovom predaji elektromobilov si štát nechá ujsť možnosť zdaniť elektrinu v autách spotrebnými daňami.A už vôbec sa nikde nespomína, aká je ekologicky náročná výroba akumulátorov - koľko CO2, olova a iných prvkov sa pri nich vyprodukuje, resp. spotrebuje.A posledná vec - už roky počuť Jóbové zvesti, ako Európe hrozí nedostatok elektriny - a po panike z jadrových elektrární po havárií vo Fukušime to lepšie určite nebude. Som veľmi zvedavý, z čoho tie elektromobily budú nabíjané. Možno doma nabíjačkou na kľuku :-DNedostatok elektriny na jednej strane a veľký dopyt po nej zo strany automobilov na strane druhej spôsobí jediné - výrazné zvýšenie jej ceny - a to všade. Plus si k tomu pridajme spotrebnú daň na elektrinu a o pár rokov budeme spomínať na staré zlaté časy, keď elektrina bola "za babku". Ako kedysi keď bol benzín za 2 koruny. Asi najlepším riešením by bolo jazdenie na plyn vyrobený nejakým bio spôsobom z obnoviteľných zdrojov.
já jsem toho názoru že je to výborný nápad ale pořád jsou elektroautomobily nedokonalé až budou mít na střeše solární panely a budou jezdit na ně tak potom si něco takového pořídím ale jenom dobíjet a čekat kde zkejsnu opravdu nehodlám :-) jinak co se týče politiku to víte že se jim to nelíbí protože přijdou i oni o peníze a zase to odsereme mi na platech resp.DPH protože z ceny benzínu př.. litr stojí 40 Kč ale daně z toho jsou odváděny a poté je cena benzínu nějakých 6-15 korun takže byl to dobrý nápad elektroautomobily ale pro českou republiku nepraktické když nebude odběr musí to nekde zase nabrat odsereme to vždycky mi :-) z někoho to musí dostat ty peníze aby měli 70 nebo 15O tisíc Kč na své platy :-)
1) Nula se nepíše jako velké "Ó" bez čárky.2) v našich zeměpisných šířkách příkon sluneční energie nikdy nepřesáhne 1KW/m2 plochy kolmé k dopadajícím paprskům, přičemž třeba v zimě to nebývá ani desetina. A i kdyby účinnost těch panelů byla přes teoretických 10%, spočítej si jak velkou střechu bys potřeboval na vyjetí do kopce. Mě to vychází zhruba jako fotbalový stadión...
V 6. pádě se píše mně, ne mě. Takže "Mně to vychází zhruba..."A předchozího pisatele bych poprosil, jestli by se nemohl naučit psát první písmeno v každé větě velké, aby se to dalo přečíst.
Kdyby se do každého "elektromobilu" namontoval jaderný reaktor, tak by snad zmizely problémy s dojezdem či nabíjením? V USA v 50. letech prý zkoušeli bombardér s jaderným reaktorem (viz. en.wikipedia.org ... ), později i v SSSR ( en.wikipedia.org ... ). Na některých lodích či ponorkách se používá jaderný pohon už léta. Takže je třeba reaktory zmenšit a přenést i do ostatních dopravních prostředků, aby i silniční doprava byla opravdu levná, bezpečná a ekologická. ;-)
No zkoušeli... problém byl, že ten reaktor v letadle nebylo čím (dostatečně lehkým) odstínit od posádky. Chladivo vysokoteplotního primárního okruhu mělo přímo ohřívat vzduch v proudových motorech namísto klasického spalování kerosínu - takže žádná jaderná elektrárna + elektromotor (už tehdy bylo všem jasné že by šlo o příliš těžký a neúčinný hybrid).Pokusně byl sice v USA jeden reaktor na palubu nainstalován a spuštěn - ale za letu (už kvůli příliš nebezpečné úrovni záření) nebyl jako motor nikdy použit. Pozornost se pak přesunula k podobně řešenému pohonu supersonických jaderných střel s plochou dráhou letu (přímý náporový ohřev vzduchu palivem - vzhledem k tomu jaký armagedon napáchají hlavice už nějaké zamoření cestou nikoho moc netrápilo) - ale i tam došlo jen k testům motorů na dálkově ovládaném vagónu v uzavřené vojenské oblasti, žádný reálný letový test NAŠTĚSTÍ proveden nebyl...
Já už fakt nevím, nejdriv tu pisete sahodlouhe texty o nerentabilitě elektromobilů, jak jsou špatný atd....a ted tu ctu pravý opak.....když přece zaujmu nějaky postoj tak si za tím stojím, ne?( samozrejme vyjimka by byla, kdyby se objevil nejaky zavratny objev na poli elektromobilu, ktery by vymazal jejich neoddiskutovatelné neduhy- to se ale nestalo)tady je poslední velký článek o elektromobilech od autorevue:www.autorevue.cz ...
čas elektromobilů přijde až ve chvíli, kdy se to ekonomicky vyplatí. Je to stejné jako třeba se solárním ohřevem vody. Systém je drahý, ale ceny energií a vývoj pokročil natolik, že se to dnes vyplatí a proto je tento systém stále častěji viděn na střechách RD. Vedlejším efektem je ekologičnost takového řešení.
Solární ohřev vody se vyplatí už dávno.
Solární ohřev vody máme cca 2,5 roku. Návratnost bez dotace podle odborného posudku by byla cca 33 let, s tehdejší státní dotací 55% se odhadovaná návratnost zkrátila na 13 let. K tomu samozřejmě zůstává původní kotel, protože solární ohřev TUV je reálně použitelný cca od začátku dubna do konce září a pouze pokud svítí přes den slunce dostatečně intenzivně. Např. loni po výbuchu sopky na Islandu to prakticky celý měsíc (tuším květen?) nebylo použitelné, protože bylo buď zataženo nebo pršelo. Dalšího půl roku (+ ty dny, kdy slunce dost nesvítí) je třeba ohřívat TUV plynem nebo elektřinou. Samozřejmě to něco ušetří, ale ta návratnost bez dotací není nijak závratná, přestože se jedná o jednu z nejslunečnějších oblastí ČR.
to máte nějak špatně dimenzovaný systém. Já jej mám v kombinaci s el. příhřevem a přitápím pouze od začátku listopadu do půlky března a to nijak závratně. V průběhu léta musím dokonce odstavit jeden z panelů(zastínění roletou). Systém máme 3 roky a je již v podstatě zaplacený (z pořizovací ceny jsem odečetl cenu za bojler, ten bych musel místo karmy kupovat tak jako tak). Orientaci panelů mám ideální, tj. na jih. A to bydlím na severu čech, kde to s tím slunečným počasím není tak žhavé.
bezdotačně je tahle technika samovýdělečná tak max. 5-7let zpátky. Předtím nebyly tak účinné panely a řídící systémy. Věřím, že s elektromobily to bude stejné, ještě tak 5 let a budou finančně efektivnější než auta s konvenčním spalovacím motorem.
Proti elektromobilům nic nemám. Akorát jejich současné využití je omezené. Už dnes se vyplatí u hromadné dopravy(městské autobusy) Komunální služby(odvoz odpadu) Městské taxi atd. Pokud bych měl garáž v baráku,tak i jako druhé auto do rodiny.(ovšem na dovolenou asi ještě dnes ne) Tolik nadávek a humbuku pro nic.:-D
Ono treba rozlisovat pojem hybrid a elektrokara, kazdopadne ale nam ide cely motorizmus dolu vodou a cele toto elektro-sialenstvo zavana na mile daleko len dalsim monsterpodnikom na ryzovanie penazi.Co sa tyka hybrida v sucasnej podobe, to u mna absolutne nie je riesenie, nakolko iba CIASTOCNE riesi problem pri mestskej prevadze, za cenu toho ze na druhu stranu pridava ovela viac nevyhod plynucich z toho ze si skratka musi celu elektraren vlacit vsade so sebou, ci uz ju momentalne vyuziva alebo nie. Nepotrebuje sice elektrinu, dokaze si ju vyrobit, ale na to je zase len potrebny vykon klasickeho motora. Technicka zlozitost a nizka zivotnost baterii je len navdavkom k tomu celemu a nech mi nema nik za zle, z vlastneho vrecka to cele platit nemienim. Pokial by som povedzme na sadu baterii mal dozivotnu zaruku, resp.vymenu opotrebovanych zdarma, dalej, keby to cele nevazilo x100 kil, plus, moznost dobit si v meste karu zo stekra zadarmo s tym ze to spravi aspon tych 50-100 km a dobitie by netrvalo celu vecnost, potom by sa uz o niecom dalo uvazovat. Takze klasicke auto stale vitazi. Pri uvazovani o ´ciste´ elektrokare by to bolo predovsetkym o tom ze bateria je jedinym zdrojom energie v aute - a teda o jazdnom dosahu, dostupnosti nabijacich stanic, rychlosti nabijania, zivotnosti baterii, cene takeho auta a zvyhodneniach. Hlavne tie posledne dve polozky vzhladom na serioznu podporu zo strany statu - krucinal, nech z tej ekologie aj nieco mam, ze. Aby som to pripadne nechaval doma cez noc v garazi na vlastnom stekri, len aby som mohol rano cestou do prace ´ekologicky´prestat hodinovu dopravnu zacpu, to nech po mne takisto nik nechce. Takisto si neviem predstavit co by sa stalo keby v kazdom momente bola na elektricku siet napojenych trebars co len cast z tych vyse 4.4 milionov aut ktore su momentalne v ceskej republike. Dalsia otazka je, ako dlho by trvalo /keby sa to uz dajme tomu s tymi elektrokarami globalne rozsirilo/, kym iste kruhy ktore za tymto celym stoja zase nenajdu sposob ako vyzmykat z tohoto celeho zase len prachy, ako zaviest taky poplatok, hentaku dan a onaky tzv.dobrovolne-povinny prispevok a taketo nieco takisto nemam chut podporovat. To si radsej nechavam si svoj stary osvedceny spolahlivy pekac, tam aspon viem ze ma na dane miesto dovezie, viem kedy a za kolko (a dovezie ma tam naistotu), okrem toho v pripade problemu mam takmer 100% sancu ze si ho opravim sam a ak mi treba diely, daju sa zohnat za par supiek, nie som zavisly na dalsich x-okolnostiach, ktore stoja len cas a peniaze. Tie tisicky euro, ktore by ma stala elektrokara naozaj radsej vrazim inde....
Proc?Kdyz budemem uvazovat o tom, ze se ve vetsim meritku prejde na vozidla pohanena ciste elektrinou tak:1) Kde se budou dobijet? Kdo a za co ty "cerpaci stanice" postavi? Kde se vezme ona elektrina k pohonu? Obnovitelne zdroje u nas? Leda houby zlata rybko. Na vetrnik musi foukat a na panel zase svitit. Od kud jde elektrina, kdyz nefouka, nesviti? Z klasickych elektraren. Na kazdy kw z obnovytelnych zdroju musi jet jina elektrarna na "volnobeh" aby okamzite dorovnavala vypadky v dodavce. Opravdu ekologicke i ekonomicke. Kdo zaplati upravy rozvodne site, ktere budou nutne pri vetsim odberu el. energie?2) jakej dojezd asi maji tyhle vehykly v zime? Benzinovej/naftovej motor totiz produkuje dost tepla, ktere se pouziva na vytapeni auta. Jak se snizi dojezd elektromobilu(uz tak nizky), kdyz musi po celou dobu jizdy vytapet auto z -20?A co pak? Osadka ceka v zaveji na zachranu?3) Nejak se nemluvi o nakladech na recyklaci baterii. To bude platit kdo? Stat? Majitel? Vyrobce? Jak dlouho ty baterie vydrzi 50 000Km? 100 000km? Koupi pak nekdo nove, nebo se cele auto sesrotuje? Opet velmi ekologicky pristup:)4)Hodne se mluvi o vodiku, jako palivu budoucnosti. Jenze kde se ten vodik bere? Na poli neroste. Podivejte se na zpusoby jeho ziskavani a uvidite, ze ty pouzitelne jsou zatim energeticky narocnejsi, nez kolik pak dostaneme pri premene vodiku na pohyb auta. Soucasne motory "moc" uprav na spalovani vodiku nepotrebuji a ekokurvy se furt ohaneji, tim, ze z vyfuku jde jen cista vodni para. Jenze vodni para je podstatne horsi sklenikovy plyn nez demonizovany CO25) Proc kurvit trhat dalsima dotacema? To jich neni dost? Ty penize totiz dava kazdy ze sve kapsy! Čr si je zatim jeste netiskne jak USA. Pokud to lidi budou chtit at si to koupi. Ale at nikdo nechce at mu na to prispivam, nebo at me nenuti v tom jezdit.6)Autore, nez neco napisu, tak si o te problematice neco zjistim a nedelam ze sebe vola! Kdo te plati?
nejsem propagátor elektromobilů, ale ... nejsem ani proti nimad 1) čerpací stanice si postaví distributoři el. energie. Vždyť je to jejich business a řekl bych, že velmi výhodný. Kde brát energii - ano to je prozatím nevyřešeno. Teoreticky by mohlo být optimální mít vlastní solární panely + druhou sadu baterií, které přes jeden den nabíjím a druhý den na ně jezdím. A s druhou sadou naopak. (ale je to nepraktické)ad 2) nevím jestli se tomu dá věřit, ale www.euta.cz ... ad 3) www.hybrid.cz ... ad 4) vodík je slepá cestaad 5) souhlasad 6) souhlas
Ja sem vedel, ze jsem na neco pred odeslanim zapomel;-) Takze:7) Nechcu si ani predstavit, co vsechny tyhle nutne naklady udelaji s cenou energie. Bude se rozlisovat cena pro domacnost a auta? Predpokladam, ze by se pouzivalo jine napeti.Ad ad1) Problem je, ze lide se stale vice stehuji do mest a tam nemuzou skladovat v garazi zalozni baterie a na panelak si jen tak solarni panely taky nenainstaluji. Nahradni sada baterii asi bude drazsi nez zimni gumy a uz to je pro nektere problem. Jde to, ale dre to a je to reseni jen pro cast obyvatel. U kazdeho stani na ulici by se asi musel instalovat dobijeci automat a na nej se pripojovat pres noc. Pokryti narustu energie vidim jenom ve vetsim vyuziti jadra. Ted sice cast nasi produkce prodavame, ale to nebude trvat vecne a soucasne tepelne elektrarny taky nevydrzi na veky. Jadro mi prijde jako jediny smysluplny zpusob.Ad ad2) dekuji, zajimavy clanek. Jen at mi nikdo netvrdi, ze na STEJNE trase s topenim a bez nej se to neprojevi. Asi neni na vytopeni auta potreba tolik energie jako sem si myslel. Samozrejme, spalovaci motory v zime taky vic zerou. Jen mi tam nesedi to termopradlo.Ad ad3) Taky dekuji.
ad 7) já si naopak moc dobře dokážu představit, co to udělaá s cenou energií a proto pravidělně přikupuju akcie ČEZ. Ať mám pak aspoň na zaplacení elektriky potřebné pro běh lednice a PC ;-)
To nám nestačí, že vykupujeme elektřinu ze solárních elektráren za DVACETINÁSOBEK nákladů, za které ji vyrábí např. Dukovany? To budeme ještě dotovat elektromobily? Nějaká lobby se zase těší na dotace, což?
Moznosti jsou 2..budto je autor clanku debil a nebo je to hodne nevhodne napsany PR clanek ktery snad nemuze zabrat na nikoho.
Hlasuju pro variantu A = Autor (i šéfredaktor) je zahrádkářský DEBIL, který se na nic jiného než papouškování sponzorem dodaného PR materiálu nezmůže.
ještě jeden socialistickoagitační článek tak se asi pobleju. od nynějška už sem nepáchnu. jděte všichni dopíči, to autorevue které lidi navštěvovali kvůli rozumnejm názorům zemřelo. přetiskování agitačních a manipulačních píčovin vás neuživí, doufám že to tu brzo zavřete.
omyl, toto so socializmom spolocne nema nic.Rozdiel je v tom, ze socializmus mysli na prospech a blaho poctiveho obcana. A o to v tomto kvazi zelenom biznise nejde.
Elektromobily jsou velkou boudou a lituji těch, kteří se nechají oblbnout. Je to taková móda a automobilka bez elektromobilu by se totálně znemožnila, jen ti vyvolení pochopili, že tudy cesta nevede (nikdy nevedla a ani nepovede).Extrémně energeticky náročná výroba efektivních akumulátorů, jejich celkem nízká životnost a náklady spojené s recyklací bohatě emisně vynahrazují "bezemisní" provoz.Ostatní nevýhody se tady omílají donekonečna a nemá smysl je opakovat.Řešení vidím v palivových článcích např. na bázi vodíku.
vám přijde 10 let jako nízká životnost? :-O
Názory na délku životnosti baterií se různí a jsou různé i u různých studií, které už byly provedeny.Nicméně lze říct, že s jednou sadou baterií lze najet i několik set tisíc km, ale za předpokladu, že jsou auta využívána intenzivně denně (např. jako taxi apod.). Baterie totiž jako všechno ostatní stárnou a největším problémem je snižující se kapacita. Nezapomínejme, že baterie jsou NiMH, tedy trpí jak paměťovým efektem, tak neustálými cykly dobíjení a vybíjení.Tím, že Prius je hybrid, nemusí pokles kapacity mnoho lidí ani postřehnout, prostě jen auto bude častěji jezdit na benzínový motor. Mimochodem čistá jízda na baterky je v běžném provozu prakticky nereálná. Tím ovšem jeho hlavní "výhoda" rapidně klesá. Ve finále je to zase jen benzínové auto s pomocným elektromotorem, který se občas zapíná při popojíždění po parkovišti nebo v kolonách.Mimochodem náklady na těžbu niklu (o ničení životního prostředí nemluvě), jeho složitém zpracování, převozu přes půl zeměkoule (z USA do Japonska/Číny) a výroba baterií je tak energeticky náročná a zatěžující životní prostředí, že v součtu všechny tyto náklady + náklady na výrobu a běžný provoz priusu a znečištění ŽP jsou ještě vyšší než náklady na výrobu a provoz a ekologickou zátěž Hummeru po celou dobu jeho životnosti.
Vodík je, když se vezme zemní plyn a podrobí se náročné konverzi, díky které je pak vodík jako palivo daleko neskladnější, než byl výchozí zemní plyn. Obecně ale žádná křišťálová koule neumožní vidět do budoucna. Vezměme třeba sluneční panely, na 50° severní šířky absolutně nesmyslná záležitost, jenže instalovaný výkon u nás už předstihl výkon jednoho bloku Temelína a blíží se dvěma blokům. Teď jsem se vrátil z Francie a tam jsem místy viděl od silnice celá stáda větrných elektráren. Svět se mění nepředvídatelně a tak při příští návštěvě Prahy navštívím knihovnu patentového úřadu a podívám se, co mají nového ve složce "perpetuum mobile".
Mně přijde, že vše, z čeho se dají vyždímat nějaké prachy, se pravidelně velice rychle zvrtne ve velikou boudu. Každý má sice plnou pusu ekologie a podobných slov, ale ve skutečnosti na to všichni z vysoka s..ou a zajímají je jen prachy, kde jich víc vyždímat a jak někomu prodat co nejvíc a co nejdráž. A nejvíc mi vadí, že se tohle ždímání velice rychle naučili politici.
Svatá pravda, a kdo přijde s největší boudou první, vyždímá těch prachů nejvíc.Krásně to bylo vidět v jednom z pořadu Top Gear, kdy jeden z hostů (jméno už si nepamatuju) říkal, že má Toyotu prius, protože je ekologická, ale zároveň dodal, že ji má proto, že je to vlastně v branži herců a celebrit povinnost tvářit se, že se chovají ekologicky.No a pak řekl, že sice má prius, ale jezdí v Landroveru, protože je to mnohem lepší auto.A takhle pokrytecky se chová naprostá většina tzv. ekologicky smýšlejících lidí, protože si myslí, že se to od nich očekává. Velebnosti, jdu blejt...
Moderně= Socialisticky
... autor článku dostal hodně dobře zaplaceno od PRE, to je jisté.Dneska totiž již i ignorant ví, že souhrn emisí vyplývajících z výroby a provozu hybridů a elektrovehiklů je stejný někdy dokonce vyšší než z výroby a provozu vozidel se spalovacím pohonem.Jediná skutečná výhoda těchto pseudoekologických vozidel spočívá v jejich čistějším provozu v městských aglomeracích. Oba 2 typy vozidel si to bohatě vynahradí mimo centra měst - EV tam ani nedojedou, protože mají velmi malý dojezd (odtahové služby jásají), hybridy tam dojedou ale v dálničních rychostech mají 2násobnou spotřebu proti dieselům a o 1/3 vyšší než čisté benzíny.
No tak třeba Prius má sice na dálnici větší spotřebu,ale není to jediný hybrid.Že je možná i na dálnici nižší spotřeba dokazuje třeba toto www.autoblog.com ...
Budme radi, ze nasi politici maji jine starosti. Kdyz se mlati mezi sebou, nemaji cas na tyhle kraviny.
Autorevue je od nynějška tiskový orgán Strany zelených?:-O
Takhle to dopadá, když komouš z MF provede čistku v "nekonformní" redakci a na místa nových redaktorů dosadí pytlíky co doteď psávali o zahrádkaření... Místo psaní o zajímavých autech a technických řešeních teď bude čtenářstvo v souladu se zájmy sponzorů masírováno tendenčníma sračkama o pseudo-ekologii a fakta budou nahrazována "na omak hodnotným plastikem" :-(
Milý autore, Ty máš v hlavě pěkně nasráno.
zato ty se naštestí vyjadřuješ jako inteligent s jemně cizelovanými a pečlivě volenými argumenty pro své čistě věcné stanovisko.
Proč to nedochází českým politikům? No protože je to obrovský nesmysl. Autor článku by měl občas i trochu přemýšlet.
No spíš protože naši politici měli doteď dost práce s vyváděním státních peněz v jiných státních zakázkách (dálnice, nákupy vojenské techniky a podobně). Až jim tyhle penězovody vyschnou, tak si můžeme být jistí, že přijde řada i na takovéhle (pro ně méně luktativní) projekty.
jen ne dotace. Víte jak by to dopadlo? Masivní nákup těchto samohybů a následný kolaps elektrické distribuční sítě. Jestli chce něco ekologického uspět, mělo by se to samo prosadit i ekonomicky. Pokud ne, tak to asi moc ekologické nebude, protože peníze = energie (ať už v podobě lidské činnosti, nebo el. energie)
Pokud by mě někdo chtěl, abych si koupil hybrida nebo elektrovozítko, tak by mi musel dát pořádně vysoký dotace, protože jinak bych si nic takovýho nekoupil. Jak to nesmrdí benzínem, není to pro mě auto...
vždyť je to tak správné. Nechte si benziňáka. Až zjistíte, že je elektromobil úspornější a komfortnější, tak třeba změníte názor (tím neříkám, že tohle platí pro nynější elektromobily)
Moderně = elektricky ?piicovina
Není to moderní.Je to módní.A to je sakra rozdíl
asi tak nějak
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.