Moderně = elektricky. Proč to nedochází českým politikům?

Do konce roku 2020 má podle předsevzetí vlády jezdit po silnicích už celý milion elektromobilů. Tedy, podle německé vlády.

A u nás?

Když před šesti lety uváděla firma Toyota na český trh svůj revoluční hybridní model Prius, dušoval se přítomný zástupce ministerstva životního prostředí, že vbrzku jistě vláda otevře dveře pro příliv ekologicky přátelských aut. A skutečnost? Dodnes stále prakticky žádné úlevy na daních pro ně, minimální podpora projektům chránícím přírodu.

Jen díky iniciativě soukromých společností (a to mnohdy ještě více kvůli tomu, že mají své ekonomické a vlastnické kořeny ve vyspělé části Evropy) se tu a tam zableskne na lepší časy. Příkladem budiž společnost Pražská energetika (PRE). Již několik let testuje v běžném provozu dva typy hybridních automobilů. Prostřednictvím své dceřiné společnosti, která provozuje energetickou síť v hlavním městě, uvedla do provozu prvé tři nabíjecí stanice pro elektrovozidla. Jejich počet slibuje do konce roku rozmnožit na celkových dvacet.

Po loňském úspěšném prvním ročníku výstavy e-mobility v Centru energetického poradenství PRE se rozhodli také pro uspořádání ročníku druhého. Výstava trvá od dubna do konce června a je rozdělena na dvě části. Do 13. 5. 2011 jsou k vidění různé typy a značky elektromobilů, elektromotocyklů, elektroskútrů atd. Taháky výstavy mohou být i historický vysoký velociped a historické motokolo, vedle hi-tech elektromota EnBW působí poutavě. Od poloviny května do konce června pak naváže výstava elektrokol.

V pražském Centru energetického poradenství v Jungmannově ulici nabízejí také testovací jízdy na e-kolech. Jízdu si lze sjednat každý pracovní den od 8:30 do 16:30 h. Pro zapůjčení stačí dva doklady totožnosti a vratná záloha 500 Kč. Pro testování je k dispozici pět elektrokol, testovací jízdu si lze zarezervovat i on-line.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků