Modely Renault RS možná dostanou hybridní pohon

Modely Renault RS možná dostanou hybridní pohon

Sacrebleu! Už i Renaulty s označením RS budou hybridy. Automobilka se totiž nijak netají svými plány využít zkušeností ze série Formula E, pro kterou právě divize Renaultsport připravuje monoposty. Ale na hybridní Renault s logem RS si budeme muset ještě chvíli počkat.

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Produktový manažer divize elektrických vozidel Ben Fletcher potvrdil magazínu Top Gear, že se automobilka skutečně takovými plány zabývá. Podle jeho slov je ale potřeba se na budoucí Renaulty RS s hybridním pohonem dívat jako na McLaren P1 nebo Porsche 918.

Dá se tedy očekávat přítomnost elektromotorů a baterií nikoli pouze za účelem snížení emisí démonizovaného CO2, ale hlavně kvůli zvýšení výkonu. Otázka je, jak velké to zvýšení výkonu bude muset být, aby se kompenzoval nárůst hmotnosti se všemi těmi akumulátory a elektromotory.

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Do prvního hybridního Renault RS je určitě ještě daleko. Auto není v plánech ani pro další generace Méganu nebo Clia. Spíše se ale bude postupovat tzv. salámovou metodou. Jen se podívejte na Clio RS dnes. Automatická převodovka, přeplňovaný downsizovaný motor... To jsou věci, které byly ještě před pár lety v divizi Renaultsport zapovězené tabu.

A jak jsme na novém Cliu RS viděli, prostě to nefunguje tak, jak jsme u Renaultů RS zvyklí. 

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků