Modely Hyundai Tucson a Sonata získaly ocenění IIHS Top Safety Pick+

Hyundai Tucson 2016 a Sonata 2016 obdržely nejvyšší bezpečnostní ocenění. Hodnocení TOP SAFETY PICK+ 2015 získaly v testech bezpečnosti vozidel, které uskutečňuje organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), a které patří mezi nejnáročnější v automobilovém průmyslu. Tucson, který byl pro modelový rok 2016 kompletně přepracován, obdržel nejvyšší hodnocení od organizace IIHS poprvé.
Modely Hyundai Tucson a Sonata získaly ocenění IIHS Top Safety Pick+

IIHS hodnotí vozidla na základě ochrany cestujících v pěti testech: čelní náraz se středně velkým přesahem, čelní náraz s malým přesahem, boční náraz, odolnost střechy a funkčnost opěrek hlavy. Ocenění TOP SAFETY PICK+ 2015 bylo uděleno vozidlům, která získala dobrá hodnocení ve všech výše uvedených testech s výjimkou čelního nárazu s malým přesahem, u něhož je požadováno hodnocení dobře nebo přijatelně. Vozidla musí nabízet systém pro prevenci čelního nárazu s dvěma nejvyššími stupni hodnocení.

„Hyundai Tucson získal díky nové konstrukci pro modelový rok 2016 naše nejvyšší hodnocení v testu čelního nárazu s malým přesahem a Sonata si zachovala své přijatelné hodnocení,“ řekl David Zuby, vedoucí výzkumného oddělení organice IIHS. „Obě vozidla nabízejí systém pro prevenci čelního nárazu, který získal druhý nejvyšší stupeň hodnocení v testu automatického brzdění IIHS, což je klíčové kritérium pro udělení ocenění TOP SAFETY PICK+,“ dodal.

„Hyundai se zaměřuje na dosažení nejvyšší úrovně bezpečnosti cestujících u všech svých modelů,“ řekl Mike O’Brien, viceprezident společnosti Hyundai Motor America, zodpovědný za korporátní a produktové plánování. „Snažíme se vyvíjet technologie, které pomáhají řidičům zcela zabránit nehodám – mezi ně patří například upozornění na riziko čelní kolize, asistent pro jízdu v jízdním pruhu a nouzový brzdový asistent – a máme radost, že modely Tucson a Sonata obdržely tato ocenění za ochranu cestujících v situacích, kdy ke kolizi přece jen dojde,“ vysvětlil O’Brien.

Pro model Tucson 2016 automobilka nabízí celou řadu vyspělých bezpečnostních systémů, například AEB s ochranou chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), asistent pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), asistent pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist), zadní parkovací senzory a standardní zadní kamera. Pasivní bezpečnost nového modelu Tucson zvyšuje odolný skelet karoserie s více než 50% podílem vyspělých vysokopevnostních ocelí. Vozidlo je také standardně vybaveno systémem sledování tlaku v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System), který upozorňuje řidiče na nedostatečný tlak v jedné nebo více pneumatikách, včetně informace, o jakou pneumatiku se jedná.

Standardní bezpečnostní výbava modelové řady Sonata 2016 zahrnuje systém řízení stability vozidla VSM (Vehicle Stability Management), s elektronicky řízeným stabilizačním systémem ESC (Electronic Stability Control) a protiprokluzovým systémem TCS (Traction Control System), sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče, kotoučové brzdy na všech kolech, ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD (Electronic Brake-force Distribution) a brzdovým asistentem, jakož i systém sledování tlaku v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System) se signalizací pro jednotlivé pneumatiky. Na přání se dodávají následující systémy: asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning), chytrý adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control) s funkcí stop/start, zadní parkovací senzory, asistent pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistent pro upozorňování na vozidla přijíždějící ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), asistent pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist) a asistent pro upozorňování na riziko čelní kolize FCW (Forward Collision Warning).

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 42 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků