Modelu 3 za jízdy upadávají nárazníky. Špatnou kvalitou výroby to není, tvrdí Tesla

Na výrobní kvalitu vozů Tesla si v minulosti stěžovala řada zákazníků i někteří odborníci z průmyslu. Nejnovější kritika na stranu Tesly pak přichází od majitele, kterému měl nedlouho po předání Modelu 3 upadnout z vozu celý zadní nárazník.

V tomto případě nemluvíme o nějaké přehlédnutelné výrobní vadě či kosmetickém nedostatku. Jistý Rithesh Nair totiž musel u svého zbrusu nového Modelu 3 řešit vcelku kuriózní problém. Po pouhých 30 minutách od předání nového vozu mu z elektromobilu upadl celý zadní nárazník. Fotku vozu pak samozřejmě sdílel na svůj Twitter a nezapomněl v příspěvku označit i Elona Muska, šéfa Tesly.

Nair se domnívá, že uvolnění nárazníku mělo přímou souvislost s jízdou v silném dešti. Tuto teorii mohl potvrdit i další majitel Modelu 3, který se Nairovi ozval s naprosto stejným problémem – po jízdě v silném dešti mu z vozu rovněž upadl celý zadní nárazník.

Vozy Tesla prý budou jako KITT ze seriálu Knight Rider, říká Elon Musk

Vozy Tesla prý budou jako KITT ze seriálu Knight Rider, říká Elon Musk

Diskuze uvádějí, že se pod autem působením vody nejpravděpodobněji uvolňuje jistá část zakrytování zadního nárazníku. Vzduch a voda proudící do vnitřku nárazníku poté namáhá jeho uchycení, až nakonec dojde k úplnému odtržení.  

Tesla se již k problému vyjádřila a tvrdí, že celou situaci řeší. „U Modelu 3 nastavujeme extrémně vysokou úroveň kvality a tento případ nereflektuje způsob, jakým vyrábíme naše auta. Problém vyšetřujeme a snažíme se zjistit, co jej zapříčinilo,“ zaznělo od automobilky.

Úspěšný designér Volva přešel k Tesle. Dříve navrhl crossover XC40

Úspěšný designér Volva přešel k Tesle. Dříve navrhl crossover XC40

Těžko v tuto chvíli říct, kolik majitelů mělo s Modelem 3 obdobné potíže. Jelikož ale nebyl Rithesh Nair sám, možná tímto upozornil na možnou výrobní vadu či konstrukční nedostatek, který bude muset Tesla řešit svolávací akcí.

Využije Musk peníze ze Saúdské Arábie?

Elon Musk dříve šokoval veřejnost a své investory, když zveřejnil myšlenku ohledně převedení automobilky do soukromého vlastnictví. Všechny akcie značky by přitom odkoupil za výrazně vyšší cenu, než je její skutečná cena. Musk by za každou akcii zaplatil 420 dolarů. Převzetí podniku by jej stálo zhruba 72 miliard dolarů.

K možnému odkoupení společnosti přitom uvedl, že financování má zajištěno. Mnoho lidí se domnívalo, že Musk blafuje nebo vtipkuje. S odchodem z akciového trhu by ale mohl podle nejnovějších informací pomoci saúdskoarabský státní investiční fond (PIF). Ten již mimochodem vlastní přibližně 5 % akcií automobilky.

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Fond je známý pro investice do ropy a řady technologických firem. S uváděnou hodnotou v řádech bilionů dolarů by odkoupení Tesly nebylo pro PIF velkým problémem a Musk by měl na své straně spojence s vlastně neomezenými prostředky. Šéf automobilky ale zdůraznil, že na případné dohodě se teprve pracuje.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků