Modelu 3 za jízdy upadávají nárazníky. Špatnou kvalitou výroby to není, tvrdí Tesla

Na výrobní kvalitu vozů Tesla si v minulosti stěžovala řada zákazníků i někteří odborníci z průmyslu. Nejnovější kritika na stranu Tesly pak přichází od majitele, kterému měl nedlouho po předání Modelu 3 upadnout z vozu celý zadní nárazník.

V tomto případě nemluvíme o nějaké přehlédnutelné výrobní vadě či kosmetickém nedostatku. Jistý Rithesh Nair totiž musel u svého zbrusu nového Modelu 3 řešit vcelku kuriózní problém. Po pouhých 30 minutách od předání nového vozu mu z elektromobilu upadl celý zadní nárazník. Fotku vozu pak samozřejmě sdílel na svůj Twitter a nezapomněl v příspěvku označit i Elona Muska, šéfa Tesly.

Nair se domnívá, že uvolnění nárazníku mělo přímou souvislost s jízdou v silném dešti. Tuto teorii mohl potvrdit i další majitel Modelu 3, který se Nairovi ozval s naprosto stejným problémem – po jízdě v silném dešti mu z vozu rovněž upadl celý zadní nárazník.

Vozy Tesla prý budou jako KITT ze seriálu Knight Rider, říká Elon Musk

Vozy Tesla prý budou jako KITT ze seriálu Knight Rider, říká Elon Musk

Diskuze uvádějí, že se pod autem působením vody nejpravděpodobněji uvolňuje jistá část zakrytování zadního nárazníku. Vzduch a voda proudící do vnitřku nárazníku poté namáhá jeho uchycení, až nakonec dojde k úplnému odtržení.  

Tesla se již k problému vyjádřila a tvrdí, že celou situaci řeší. „U Modelu 3 nastavujeme extrémně vysokou úroveň kvality a tento případ nereflektuje způsob, jakým vyrábíme naše auta. Problém vyšetřujeme a snažíme se zjistit, co jej zapříčinilo,“ zaznělo od automobilky.

Úspěšný designér Volva přešel k Tesle. Dříve navrhl crossover XC40

Úspěšný designér Volva přešel k Tesle. Dříve navrhl crossover XC40

Těžko v tuto chvíli říct, kolik majitelů mělo s Modelem 3 obdobné potíže. Jelikož ale nebyl Rithesh Nair sám, možná tímto upozornil na možnou výrobní vadu či konstrukční nedostatek, který bude muset Tesla řešit svolávací akcí.

Využije Musk peníze ze Saúdské Arábie?

Elon Musk dříve šokoval veřejnost a své investory, když zveřejnil myšlenku ohledně převedení automobilky do soukromého vlastnictví. Všechny akcie značky by přitom odkoupil za výrazně vyšší cenu, než je její skutečná cena. Musk by za každou akcii zaplatil 420 dolarů. Převzetí podniku by jej stálo zhruba 72 miliard dolarů.

K možnému odkoupení společnosti přitom uvedl, že financování má zajištěno. Mnoho lidí se domnívalo, že Musk blafuje nebo vtipkuje. S odchodem z akciového trhu by ale mohl podle nejnovějších informací pomoci saúdskoarabský státní investiční fond (PIF). Ten již mimochodem vlastní přibližně 5 % akcií automobilky.

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Elon Musk bleskově zvýšil hodnotu Tesly. Prý jde ale o podvod

Fond je známý pro investice do ropy a řady technologických firem. S uváděnou hodnotou v řádech bilionů dolarů by odkoupení Tesly nebylo pro PIF velkým problémem a Musk by měl na své straně spojence s vlastně neomezenými prostředky. Šéf automobilky ale zdůraznil, že na případné dohodě se teprve pracuje.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

22.  10.  2019 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek