Modellista Yaris: mini hot-hatch

Není sice z dílen Toyoty, ale dostane se do sériové výroby. 150 koní a samosvorný diferenciál slibují mnoho zážitků za volantem.

Na tokijské autoshow se objevil zajímavý Yaris, který upoutal širokou veřejnost, hlavně tu sportovněji založenou. Společnou prací úpravců Modellista a Toyota Racing Development vznikl koncept, který se již zanedlouho dostane do prodeje, prozatím však jen na japonském trhu.

Pod kapotou ostrého Yarisu je turbem přeplňovaná patnáctistovka. Jde o agregát z předchozí generace Yarisu T-Sport. Motor tak poskytuje vozu velmi slušnou dynamiku, na stovku se dostane pod osm sekund a zastaví se až při rychlosti 215 km/h. Co je však podstatnější, úpravci se pohráli se sériovým podvozkem, který dostal snížení o 20 mm, tvrdší pružiny, tlumiče a silnější stabilizátory. Aby toho nebylo málo, Yaris dostal samosvorný diferencál. To je u vozů této kategorie věc nevídaná.

Při pohledu na ostrý Yaris zvenku zaujmou mohutné nárazníky, ten přední dostal velké otvory pro přístup vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu. Zajímavý vzhled doplňují sedmnáctipalcová kola OZ.

Ani uvnitř není Yaris žádnou tuctovkou. Jemně modifikovaný interiér dostal kvalitnější materiály, některé prvky jsou potaženy jemnou kůží a nezapomnělo se ani na drobnůstky jako ukazatel plnícího tlaku turbodmychadla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Modellista Yaris Turbo

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků