Měl jsem všechny tři generace (S1 81kW bez rádia, (rádio stálo asi 15tis základní kazeťák a CD s měničem asi dvojnásobně) SII 103kW s navigací Highline to byla pecka naprosto šílená, SIII 125kW v kůži letadlo nehorázné, taky Multivan 128kW byl top, všichni jezdili v T 111kW a nechápali a jediný problém těch všech aut je cílovka+cena+potřebnost. Velká skupina nechápe, že Sharanem najede mega km a že se vyplatí, než kupovat dvě tři jiné auta, motory atd. Klasická cílovka. Na 10.000km ročně se takové auta nekupují... Hned po první generaci a mega km jsem se jen utvrzoval v tom, že to je správná cesta a neuvěříte, jak jsem se se SharanemII od roku 2005 kdy byl další face Sharana těšil ještě dlouhých 5let, než byl na trhu nový model III s posuvnými dveřmi. Odklon od dodávkovitosti směrem k luxusu naopak všichni, co za ty auta dávali 1,2-1.4 mega uvítali. Konečně couvací a asistenční kamery, elektrické dveře a el. tažné, autopiloti, stínování provozu, na rok 2010 to byla brutální paráda akorát se čekalo na silnější motor a výbavy dlouhé roky ale pak ty výbavy byly k sežrání. R18 DSG DCC 4motion Panorama.. Blížilo se to trošku víc k A6 kterou jsem měl než třeba ke Caddy a to jsem ocenil. Hlavně tou výbavou. Nad tím, že nejdou sedačky ven a nedá se z toho dělat dodávka naříkali většinou akorát Ti, co kupovali ojetiny po 10ti letech a nešly jim zásadně klimy ale hlavně že to uvezlo bečky i s výčepem na měsíc v kempu ;-) Nevšimli si, že existuje Caddy Life 7mi místný? Mnohem lepší na tohle využití než Sharan 1.gen? Nejpatrnější to je ale u Multivanu za 1.5-2mega. Tam je jasné, co čem to je. V tom se nejezdí v maskáčích. Tam postě nebudeš nic stěhovat. Dodávku si objednáš za pár kaček i s řidičem a odstěhuje Ti to bez štresu. U Multivanu natrhneš tapec a desítka úlet plus servis několik dní bez auta... No a u mě nakonec rozhodla potřebnost. Už bych čtvrtou generaci nekupoval ani kdyby byla levná. Nepotřebuji ji a koupím zcela jiný typ vozu. A nebudu to komentovat tak, že MPV jsou špatná. Spíš na ně mladé početné rodiny, které by je nejvíce využily, nemají. :-/
Presne, jsou drahe. Ale tak ty pocetne rodiny, "aktivni lide" (jak se dnes rika) a podobne to resi proste ojetinou.Ale jde o to ze ty prodeje klesaji, cili pred cca 6-7 lety to problem nebyl. Pak je take otazka konretne u Sharanu/Alhambry, jak se tvari lide na to, ze maji dat milion za relativne "zastaraly" model (ikdyz me prijde, ze maximalne tak designem, ci nejakym moralnim starim). Nadruhou stranu Galaxy/S-Max jsou "nove" a prodeje take klesaji, a nastupce take nebude.Jinak mel jsem Sharana II a ted Alhambru MY16 a rozdil je tam znacny. Presne jak pises, "vic luxusu": sedi se uz nize, a jizdni vlastnosti jsou lepsi (takovje "nafouklej" passat), tiche, a vybava velmi pekna....P.S: kdyz uz moc MPV k dispozici neni, tak jsem tak trochu cekal ze VW toho "vyuzije" a prijde s novou generaci Alhambra/Sharan. Ale asi holt prodeje nejsou nic moc....
Vsechna MPV v mem okoli jsou bazarovky nebo sluzebni (ale jsme maly trh).
No tohle se da aplikovat temer na kazde "drazssi" auto (s cenou noveho od 0,7mil.).
VW už před 15ti lety hovořilo o tom, že MPV končí, že klesá ziskovost i prodeje že se jim vyplatí vyrábět něco jiného, protože kapacity výroby a odbytu jsou omezené. Vyvinutý Sharan III několikrát zamítli do výroby a když přišel do prodeje v 2010 tak se říkalo, že to vyrábí jen proto, že je pro ně podstatné aby Ford a ostatní neprodávali větší čísla a bylo 100% jisté že další Sharan4 nebude, protože další generaci už nevyrobí nikdo, ani Ford. Ford taky dávno prodává luxusně vybavený Tourneo Connect až 7míst.
Driver: aha tak dik za info, to jsem nevedel. To opravdu asi vysvetluje to, ze Sharan III prisel tak dlouho. Na druhou stranu, udelali Tourana...
Posledni prispevek: to tak vyznelo, jako ze mpv jsou oskliva, ale me se libi moc. Myslel jsem to v kontextu hlavne k jejich "souperum" suv.
Podle me tato kategorie klesa jednoznacne kvuli suv. Jiny duvod nevidim. Co mam zkusenost z okoli, tak mi prijde ze 80% lidi se rozhoduje podle designu a auto maji vybrane od stolu aniz by si to zkusili. Kdyz vedle sebe date treba Kodiaqa a Alhambru/Sharana, tak min. 8 z 10 lidi bude chtit Kodiaq (je to priklad, jsou to cca stejne krabice, ikdyz Alhambra je jeste asi vetsi). Jak se tu casto nekdo divi, proc lidi ty MPV uz nechteji, kdyz maji uvnitr misto, tak ja myslim ze jde i o to, ze plno lidi uz "tolik mista nutne ani nepotrebuji" a v tom suv je taky slusny kufr a le je to vic cool atd..Sam mam Alhambru MY16 ale v podstate jen kvuli tomu ze tam spim a prevazim kolo atd. Jinak na "normalni" vyuziti je to az predinenzovany :). Takze z pohledu od mpv (jakekoliv velikosti), chapu, ze nekdo klidne koupi suv. Nadruhou stranu pri pohledu od bezneho kombi, moc nevidim lepsi vyuzi pro suv. JENZE to je prakticka stranka, a ta o koupi vozu cast nerozhoduje (pokud nemate predstavu jakou karoseri potrebujete). Proste lidem se suv libi a tecka.
Na druhou stranu, v mem okoli je porad plno lidi pro ktere je "sen" auta jako Sharan, Galaxy, Berlingo, Multivan, Traveler/Spacetourer... Casto to jsou presne lide co prevazi sportivni nacini, ci maji hodne deti, nebo velkeho psa atd. proste potrebuji velke auto a design jde stranou.Nutno si jeste uvedomit, ze min 80% aut v cenove relaci kolem milionu jsou sluzebni, cili ano rozhoduje trh, ale trh "sluzebaku" (pravda casto je to tak ze si ho dotycny jedinec vybere sam a firma ho "zaplati")
Máme a jsme spokojeni, z těch větších nebylo z čeho vybírat, teď už nebude nic. SUV nechci, snad se jak výrobci tak lidé k MPV vrátí. Do Fordu bych šel nerad.
Vyradit z vyberu Galaxy 4x4 kvuli predsudkum nebo buhvijakym divnym duvodum? Kdo chce kam...
Důvod proč nejít do Fordu je zoufalá kvalita jejich servisů. Vlastním Galaxy a mám negativní zkušenosti s několika servisy v oblasti Praha a Příbram. S autem v podstatě spokojenost jen výměna brzd á 1 rok při ročním nájezdu 40 000 je opravdu síla.
Škoda téhle kategorie aut. Jedna mladá paní u nás v domě si koupila Sharan, když se ji narodilo dítě a jí ji za to musím alespoň v duchu poděkovat, kdykoliv dává dítě do sedačky. Jedná z mála, co má posuvné zadní dveře a nemusí při téhle proceduře s prckem otloukat okolní auta.
starým lidem se nastupuje lépe s normálnima dveřma.
Tak to určitě. To pověz mým rodičům. U Sharana jsem objevil posuvné dveře a děkuji mnohokrát za ně.
A to jako proc, myslíte, že se radej protahuji skulinou?
Doba mým požadavkům nepřeje. Můj ideál je klasický hatchback nebo liftback nižší střední s benzínovým motorem. Ne, že bych nechtěl suv, ale jezdit s ním za 9l po dálnici mi přijde zbytečně rozhazovačné.Nissan- žádný nástupce Almery nebo Pulsara.Mitsubishi- žádný LancerHonda- ze Civicu udělaly účelového sporťáka- nedám tam tažnéZůstává drahá Corolla, Golf- uvidíme, možná I30.A příznivci mpv, prostorných vozů s nízkým těžištěm, ti ostrouhají tuplem.javascript:__doPostBack('ctl04$892_1029$ctl00$btnSave','')
A3, rada 1, Acko ...Ve stredni tride je to trochu tezsi, pokud clovek nechce neco na konci zivotniho cyklu (treba kvuli vybaveni asistenty) ci plneho designovych vystrelku (at si i dozadu muzou sednou dospeli) tak ma skoro i smulu.
Podle zprav prodali nejvice alhambry v historii prave vloni, zakaznik prakticky nema nahradu. Je to divny, ze by emise?
Spíše to vypadá na nedostatek vhodných motorů. S tím má problém celý koncern
Jen jestli nechces hodinky s vodotryskem a navic levne. K cemu tazne resp co na/za nej? Zdaleka ne vsechny SUV jezdi za 9 a vice. Miris na Japonce, pritom jsou tady i Francouzi, Nemci, Italove, Spanele, Cesi. Jasne, u kazdeho ti bude neco vadit a/nebo chybet, ale pokud nechces delat kompromisy, musis si pliplatit.
Když potřebuji vyšší posez, tak nepotřebuji pseudotereňák. Můj požadavek je skromný. MPV s atmosferickým motorem s nepřímým vstřikem a manuální převodovkou. Nějaké přeturbínované tříválce by mě opustily cca po 20 tisících
K cemu v MPV manual?
abys jezdil s benzínem za 6 litrů. Kdyby dělali MPV s automatem. tak lidi co chcou levný auto tak to s benzínem nekoupí.
Dobrý automat umí být úspornější, než manuál.
ano, ale podle nabídek musíš vzít třeba dvoulitr versus 1,6, bavím se třeba o aisinu, né o dvouspojce.
Vidím problém v nedorostlém egu, které by francouzské či italské auto neuneslo.
Omluva za ty blbiny na konci.
Zakaznik/trh rozhodl.
Rozhodly naprosto iracionální argumenty. Mpv lépe jezdí, než suv. Má často menší spotřebu. Existuje kombinace 4x4+automat a je na sněhu stejně schopná jako suv včetně horších cest. Prostor je bezkonkurenční. Z mého pohledu je škoda, že opravdová mpv jako Alhambra nahradí berlingo a častý.
az sem dorazi moda pick-upu tak z toho polovine diskuteru praskne zilka jak se budou zavzdusnovat argumentama o zbytecnosti
Já to neberu nijak tragicky. Pořád ještě je možné velké auto koupit a v mém případě bude brzy nejspíš alhambra malá, takže půjdu o třídu výš.
Zrovna pickup/truck s plnohodnotnymi 4-5 misty muze byt pro radu lidi velmi prakticky.
V tomto případě rozhodla (ne)kvalita. Alhambra stejně jako Sharan dojíždí na nekvalitu. Galaxy a ani S-MAX nekončí
Nesmysl
Nikoliv. Rozhodly tři veličiny. 1) podstatně zhoršená užitná hodnota proti první generaci, kdy ve druhé se VW pokusil udělat něco mezi S-Maxem a Galaxy, což byla a je naprosto chybná cesta. 2) Přemrštěná cena a 3) Absurdní a nesmyslné restrikce nabídky motorů/převodovek/pohonů/výbav.
U mě rozhodlo to, že jsou Alhambra i Sharan opravdu už hodně zastaralé. A nejen, že jsou z roku 2010, ale mají spoustu prvků z Passatu už někdy z roku 2006. Takže třeba z pohledu motoru, asistentů, infotainmentu je už hodně starý a o oproti Octavii nebo Superbu, co používám by to byl krok zpět. A vzdálený přístup k nezávislému topení není vůbec.
Otazka je, ci sa zakaznik rozhodol spravne.Pripadne ci tomu "nepomohla" samotna automobilka tym, ze nechala model umyselne zostarnut. Sucasna generacia je z roku 2010 a v dnesnej dobe aj novy kus kole oci svojim zastaralym dizajnom.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.