Pozorovaním okolitých áut v premávke som zistil, že mnoho vodičov neovláda ani omnoho jednoduchšie technológie, napríklad smerovky a spätné zrkadlá.
A co teprve takovou vyspělou technologii jako je čelní okno.
V teto diskusi vydite ze co clovek to nazor.
vydis, no, ono sa to obcas pryhody, ze.
Predpokladam, ze ti s problemem sparovat telefon s autem jsou predevsim ridici BMW ;-)
Vážení, přečetl jsem si celé příspěvky a nabyl jsem dojmu, že by se někteří z vás nejradši vrátily k lopatě a krumpáči. Promiňte nemáte li fištrón na nové technologie, tak si je nekupujte, mnoho automobilek prodává základní modely a nebo jděte do bazaru. Neříkám že jsou některé vychytávky mimo mísu, ty se dají většinou v servisu trvale vypnout.Ale pokud umíte používat ty ostatní tak vám to může ušetřit hodně korunek z peněženky!!!!
Ženy ty příspěvky ale asi nepsaly...🤣
Tak doba jde dopredu, stejne tak technologie. Kazdy system urcite neni k dobru, ale da se rict ze dost je jich uzitecnych a ulehcuje zivot ci zvysuje pohodli, jen se je naucit pouzivat. Muze se tomu kdo chce vyhybat, ale nepujde to do nekonecna. Samozrejme se to kazdemu libit nemusi, ale stejne s tim nikdo nic nenadela. Ja jsem tedy takovy technologicky magor, takze mi urcite nevadi dotykove displaye a ruzna nastavovani vozidla a jizdnich rezimu, vzdy si s tim rad vyhraju, i kdyz prednostni je pro me motor. Kazdy je vsak jiny a mame jine preference a libi se nam jine veci. Jinak na tlacitka v aute take koukam, myslim ze je to rychlejsi, nez hledat podle pameti a stejne premyslet nad tim, kde to tlacitko je.
souhlas co jsi napsal, bohužel se tomu člověk nevyhne. Všiml jsem si i jedné věci. Automobilky se snaží ořezat náklady na výrobu. Schválně jsem šel kolem baráků a koukal na tvary nových aut. Všichni maj useknutý zadky hned za koly. Pak koukám na starší volvo s čudlíkama v kombi a jestě půl metru do zadu za kola než končí auto. Tím chci říct že se snaží vešekerý prostor dnes narvat max na 4.3 až 4.5 metru. Dřív auta slušná pro rodinu jako to volvo nebyl probl pět metrů. Toho dnes dosahují jen limuzíny ale ne nížší střední a střední třída. Až když koukám na ty zadky useknuté za kolem, škoda ukazovala kde má vysocepevnostní ocel. zadku se to netýká. Takže případný náraz ze zadu i v těch dnešních moderních vozech je smrtící past pro pasažéry vzdadu, neboť vysoce pevnostní ocel končí těsně za řidičem v podlaze. Proto já se držím starých aut a jsem spokojen kde té elektroniky ještě není tolik. Současně jeep grand cherokee rok 2000 3.1 tdi a nebudu měnít. To je ještě žebřinový rám kufr jak kráva vzdadu kopa místa na nohy a bezpečnost u těchle ne SUV ale začínajíci off je vysoká. Má pozink žádný rez a jede to slušně. Ale každý at si koupí co chce.Hlavně dnes se vyrábí auta ne podle lidí co by chtěli ale podle fleetu viz fabía jen tříhrnek rapid jen tříhrnek. žádné varianty dvoulitr třílitr atmo benzín. Ne fleet chce tohle tak se to vyrábí, a pak novináři opěvují jak je ta technika skvělá a nenápadně tu psychologickou propagaci vemou i za své obyčejní lidi a zapomínají na to co tu dříve bylo.Dnešní maloobjemové motory nebudou mít výdrž veterána. Prostě nebudou.
doufám, že ti ten smrdutej dieselovej osmnáct let strarej krumpl co nejdříve zakážou (alespoň ve městech). To je totiž typické auto, za kterým musí člověk přepínat na vnitřní ventilaci sotva ho zahlédne několik set metrů před sebou. Kdyby se takto choval každý, tak tu regulérně všichni pochcípáme!
:-D to máš recht. bastí normál 12 14 dřív jsem jezdil benzíny. Můj první dehet. Chystám na něj off výbavu plus kouřovou clonu z nafty ohledně nebezpečných zemí kam se chci vydat. A tu kouřovou clonu budu používat z dehtu i na pumpičkáře:-))
Tak je vseobecne znamo ze Skoda uz neni to co byvala v kvalite, ale to se tyka vice znacek. Ja mam teda Skodu z roku 2008 a jsem maximalne spokojeny, mozna jsem jen narazil na dobry kus, ale takove to Skoda se nekupuje, Skoda se fasuje neuznavam do dnes, at je Skoda jaka chce, i kdyz bych pres moji spokojenost dalsi Skodu nechtel i kvuli vecem, cos napsal. Primo v servisu po technicke prohlidce stalo moje auto vedle trojkove octavky a servisak, kteremu ta trojkova patrila mi ukazoval rozdily v materialech mezi moji dvojkovou octavii a tou jeho a rikal ze uz to proste neni ono, ale nemuzeme si porad kupovat stara auta z podobneho roku. Je jasne, ze 3 valce nevydrzi zdaleka tolik, co auta z drivejsi doby, ale opet to neovlivnime a musime se prizpusobit, az nastane cas koupe noveho vozu. Muzeme si leda vybrat lepsi vuz s lepsim motorem a konstrukci, ale to uz se budeme bavit o uplne jinych cenach.
Nevím, z které galaxie jsi sem spadl, ale rodinná auta na pětimetrové délce fakt nikdy nebyla běžným standardem. Naopak, rodinná auta, tedy nižší střední třída a střední třída bývala dříve mnohem menší, než tomu je dnes. Vnitřní prostor přitom zase o tolik nenarostl. Jo, že si socky mohly koupit deset let staré Volvo kombi z původně vyšší střední třídy, to je něco jiného. Nebyla to ale běžné ani masově prodávaná auta. Dnes taková auta máme taky.Tvé důvody pro starší auta pak jen dokazují tvou naprostou neznalost. Konstrukce aut je poplatná době vzniku a rozhodně není bezpečná. Ukolébat se falešným pocitem bezpečí kvůli žebřinovému rámu je největší chyba. Ve skutečnosti je to věc, která tě nejspíše zabije, protože pohlcení deformační energie u takové konstrukce je velmi malé a všechny síly pak působí přímo na tebe jako řidiče.A mohu tě ubezpečit, že fleetu je jedno, co se vyrábí. Auta točí po pár letech dle leasingu a více je nezajímá. Fleet zajímá servis a jeho dostupnost a to, kdo mu dá jakou slevu na množství.
a spotřeba provozní náklady. Proto servis třicet tis km longlife oleje, Škoda testuje motory na 250 tis km pak nikdo neví neboť obchodák za pět let v průměru tohle najede. atd atd
Kolik lidí najede čistě soukromě autem aspoň těch dvěstě tisíc? Pokud to auto zároveň nepoužívají k podnikání, pak skoro nikdo, takových je minimum. Auta se nikdy netestovala na miliónové nájezdy a i těch pár kousků, které se tu různě objevily, jsou spíš výjimkou díky ideálním provozním podmínkám a mimořádné péči.
když projdeš inzeráty třeba příklad. desetiletá auta mají z devadesáti procent dvesta nalítáno. Plus ne každý má na nové. Průměr vozového parku atakuje patnáct let. Důvody ekonomické, důvody lidi chtěj starší léty prověřené že šlape, a někteří v historii hledají konkrétní motor viz rotačky.
Prdlajs ekonomické důvody. Lidi jsou jen zmanipulované ovce, které tomu ve skutečnosti vůbec nerozumí. Proto tolik pitomců pořád chce jedničkovou Oktávku, ačkoli je to jedno z nejhorších aut své doby.
taky pravda
Ještě jen tak na okraj, vzpomínka z devadesátých let: Fiat u nového Punta taky prohlašoval, že motory jsou testovány na životnost 250 000 km. Tedy nic nového pod sluncem.
Petře prosím tě promiň tykání já psal hurá zlaty čudlíky. Vysvětli jak mi elektronika v infotamnetu nebo jak se to jmenuje je to jak počítač ušetří peníze při jízdě. Navi mám zvlášt kdyby jsi narážel na tohle. Zaměř se na ty nové asistenty. Nechápu v čem. Palivo kupujem všichni, gumy servis výměna kapalin všichni. Vysvětli
Mel jsem pujcenou fabku 1,2 tsi. Vypnul jsem start stop, vyplo se to v krizovatce hm pruser. Furt neco pipalo odvadelo pozornost a nestihl jsem sledovat silnici a malem boural. Vse jsem vynul. Pres infotimnet vse nastavovat i klima radio clovek musi cumet na tu blbou obrazovku. Vivat starsi auta. Jeden cudl po pameti jedna funkce.
Tak toto je na pokutu. Navyse, asocial - Vasa sanca najst si pracu je nulova. Malo to zniet inak, nieco ako v teleshoppingu, kde uplnu pic.vinu Vam strcia hoci aj pod h.jlovy dekel. A mali Ste hikat blahom ako s kozmodiskom. Ale s tymto nazorom, neviem...nejaky skladnik pri Malackach, mozno. Ale najskor sa naucte prispievat soviet...pardon, bruselsky. Vas okresny vybor UVbruselskeho.
měl jsem ji dva týdny z půjčovny takovej šrot mi do baráku nesmí. Takže zkušenost se škodovoku mám.Po škodovce honda legend 3.5 v6 1995 a ted jeep grand cherokee 3.1 tdi rok 2000 wj starý čudlíky blaho po paměti.
To nejvíc vypovídá o tvé neschopnosti, ne o autech.
Ja bych spis rekl, ze to vypovida o zdravem rozumu a netlaceni neceho noveho bez ohledu na bezpecnost.
Vzhledem k tomu, že mě v dnešní době řízení už spíš nebaví, dost často to privilegium přenechávám jiným a tak mohu vidět, jak se "nedívají" na tlačítka ovládání. Podívá se každý, aby trefil správné tlačítko. A pokud je třeba zmáčknout jich více, nebo vícekrát, podívá se na delší dobu. Oproti dotekovému displeji to ve skutečnosti není rozdíl. Ještě horší jsou různé MMI a podobné ovladačové experimenty, které vyžadují soustředění na konkrétní pohyby ovladačem.Ale jo, zažil jsem jednoho, který hledal tlačítka po paměti. A doufám, že s ním už nikdy v životě nikam nepojedu.
Když si porovnám jedničkovou fabii starou patnáct let a současnou trojkovou fabii, tak centrál, elektrická okna, klima a takový pokus o palubní počítač s ukazatelem spotřeby v té staré jedničkové mám. A je to z výbavy asi tak vše co využiju. V té trojkové mě nenapadá vůbec, ale fakt vůbec nic, co tam je navíc a k něčemu by mi to bylo užitečné......
Vcelku suhlas, aj ked ja by som tam mal aspon tempomat, zadny stierac a vyhrievane predne sklo.
….10 % připustilo, že ani neví, jak zapnout vyhřívaní sedaček a volantu, uložit stanici rádia nebo spárovat telefon s infotainment systémem…Preco potom neostanu radsej sediet doma na gauci? On ten gauc ma jednu vyhodu : stoji na jednom mieste. Toto im asi nikto neobjasnil.
Mám kolegyňu, ktorá netuší kde sa zapína tempomat a že má ohrev sedadiel. Ale je preto horší vodič? Podľa áut a ich nájazdu má cez 200 tisíc km bez jedinej poistnej udalosti. Takže tak.
To je jednoduché. Kdysi stačilo na rádiu naladit stanici a dlouze stisknout tlačítko předvolby, na které jsem ji chtěl mít. Zrovna tak zapnout třeba vyhřívání obnášelo stisknout příslušné tlačítko. Ale než šmudlat po dotykáči skrz nějaké šílené menu, to se na to taky radši vys........
U zde opovrhovaného koncernu to tak funguje pořád. Sice to radio neukládá tlačítko, ale dotyk na displeji. Což je nakonec jedno. A vyhřívání je mech. tlačítkem. Klima je taky komplet mechanická. Doufám, že k těm nesmyslům a la Peugeot to nedotáhnou.
Tak se mrkni na test Touaregu na auto.cz... Strašná palubka jen ze dvou displejů, veškeré ovládání pouze dotekem.U většiny auto to stále takhle funguje, že stačí podržet tlačítko pro uložení stanice. Problém je spíš v lidech, nejsou ani ochotni to zkusit, zejména u novějších technologií. Nedávno jsme jeli pracovní Fabií a kolega celou cestu nadával na start-stop. Když jsem se ho ptal, proč to nevypne, tak řekl, že ani neví, jak se to dělá a že to nehodlá zkoušet...
Nektery systemy jsou fakt k nicemu, start-stop mame ve sluzebni yetine a po kazdym nastartovani se musi znova vypnout, to bych se z toho pos..., protoze moje prace obnasi hodne jezdeni a bohuzel hodne zastavovani a vypinani motoru. A nejsem si jistej jestli by to nevyplo motor i kdyz bych jel treba hodinu po dalnici a pak zastavil na benzine a chtel to nechat vychladit. Stejne si nemyslim ze to usetri tolik paliva, aby to bylo vubec poznat a neustaly startovani tomu urcite taky neprospiva, zvlast za studena, navic u dieselu.
Po zkušenosti s tou Fabií si myslím, že vypnulo. Při první zastávce jsem z toho byl v šoku i já, protože jsem takovou hloupost systému nečekal. Pak už jsme poctivě před zastávkou dochlazovali pomalejší jízdou.
Takze se da rict, ze ten system ma vlastne nicit auta, kdyz to trochu prezenu. At si ho klidne kdokoli pouziva, ale meli by myslet na ridice, co ten system vyuzivat nechteji a umoznit system trvale vypnout v nastaveni auta. Stacilo by, aby si vozidlo zapamatovalo nastaveni z posledni jizdy.
To by bylo moc hezké. Bohužel, pokud auto splňuje homologaci a emise jen s tím systémem, nesmí umožnit jeho trvalé vypnutí.
Já si myslím že by "Start - stop" měl fungovat obráceně, trvale vypnut a když si někdo myslí že je užitečný ať si ho zapíná.
Jo, to plne souhlasim. Bohuzel je pravda co pise mpolan, ze tahle volovina je tam kvuli nejakym narizenim o emisnich normach. Ale Audi a urcite vic znacek si uz pamatuje nastaveni auta a i vyple start-stop, tak proc to neumozni i treba skoda.
Ja mam skor taky dojem, ze nikto im nevysvetlil ze auto je nieco, co sa pohybuje.
používám vše krom parkasistenta neb jej nemám. například o světla se vůbec nestarám, stěrače občas stírají moc rychle, adaptivní tempomat se dokáže fakt držet auta před sebou do zastavení, ale zároveň vyděsit v ostřejších zatáčkách, jízda v pruzích nejlíp na okreskách, na táhlých rovinkách otravuje každých 10 sec s pohnutím volantem. boční hlídač věčně pípá při spuštění blinkru
Ja je nepotrebuji. Mam rad jednoducha vozidla se sesti hrnky. Bohuzel uz je nikdo nevyrabi. Az dojdou i v bazarech bude me smutno.
To my máme v kredenci hrnků.
Přesně, pro mě je klíčovej motor a né nějaký seroucí se kundoviny.
Taky jednou dospějete...
>MPOLAN: přiznám se, že Ti nerozumím. Čekal bych, že budeš názorově konzistentní - pakliže se jedná o stejného MPOLANA, který diskutuje na Digiaréně jako zapřisáhlý obhájce zrcadlovek? V mém chápání je zrcadlovka totéž co auto v manuálu bez jakýchkoliv číčovin. Tady obhajuješ číčoviny a segmentu CSC se bráníš? Podle mně schizofrenie?
Tvé chápání je mi celkem ukradené a to, že si snažíš mé názory na auta promítat do jiné oblasti života, je jen tvůj osobní problém. Víc k tomu netřeba dodat.
Jo, přesně jak jsem čekal, schíza jako vyšitá.
U tebe? Tak s tím jdi k doktorovi, je to léčitelné.
Vrať se do hrobu, ty zelenej marxisto.
Zdechni, hloupé zvíře.
Jak dospěju? To jako dospěju tím že se přestanu v autě soustředit a budu spoléhat na asistenty.
Tihle? Nebuď naivka.
No ono taky záleží na tom, jakou značku auta měli dotazovaní. U některých značek je opravdu brutus něco nastavovat. Naposledy jsem takto strejdovi v úplně novém Peugeot pokoušel připojit telefon. Jenže bylo potřeba to staré spárování vymazat a připojit znovu. Ovšem ten telefon nešel za boha z toho počítače vymazat. Druhý extrém byl Outlander, kde po bývalém majiteli byl nějaký telefon připojený a chráněný pinem. Ten pin se zadává anglicky pomocí hlasového ovládání 3-[ :-O. Samozřejmě bez šance. A ani autorizák nevěděl, jak ten PIN vymazat. Pak se nejde divit, že spousta technicky méně nadaných rezignuje na pokročilé funkce.
Autorizák bych v tomto případě pochválil, protože Vás chtěl ušetřit infarktu. Co vím, tak jediné řešení je demontáž PC a poslání do USA na přeprogramování. Trvá to prý 3 měsíce (jste bez auta) a cena plus mínus desítku.
Tak naštěstí to nebylo moje auto. Měl jsem ho chvíli jako služební. Každopádně ale díky za info, protože jsem tehdy žádnou informaci k tomu nedostal. Akorát je vtipný, že to posílají do USA, když je to Japonec.
Tak ja jsem ridic ktery je nepouziva ale stejne je musel zaplatit. Idealni zakaznik ktery nic nereklamuje protoze ani nezjisti ze zbozi ma vady jenom si po case prijde pro nove.
jo jo, "moderní systémy" a "chytrá technika", po tom všichni touží...za to mechanika je rok od roku horší, to co bylo dávno vyřešené a dlohodobě fungovalo, je dnes na úrovni vývojového vzorku...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.